Skocz do zawartości

E91 przednie górne wahacze od m3


bialaalpina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym się dowiedzieć, może ktoś już to przerabiał, o długość wahaczy przednich górnych : standardowe VS m3 .

Wiem, że różnią się one tuleją i z niepewnego źródła dowiedziałem się , że można je zastosować w miejsce standardowych . Koleś mówił że mają te samą długość.

 

Może ktoś z Was tak ma tz. te powyginane górne od m3, a dolne poprzeczne standardowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Przeszczep gotowy i zrobione juz jakieś 2000km .

Górne wahacze od m3 są identyczne jak standardowe - różnią się tylko tuleją ( jest ona taka sama jak tuleje w tylnich wahaczach z tym że większa ) .

Wymiana była łatwa , jedyny problem jaki napotkałem to śruba w piaście - trzeba ja odkręcać i dokręcać i ponownie odkręcać ( wszystko przez plastikowy pierścień zabezpieczający w środku nakrętki ).

 

Co do efektów to powiem tak: auto stało się bardziej skrętne, i stabilniejsze. Lepiej reaguje na ruchy kierownicą ale nie każdemu może się to podobać przy dużych prędkościach. W zakrętach auto lepiej się kontroluje i nie mówię tu w porównaniu do starych wahaczy tylko porównując z f11 .

 

Oczywiście przy wymianie wymieniłem też górne mocowanie amortyzatora - kupiłem najtańsze za 70zł , o dziwo było lepiej zrobione jak oryginalne BMW.

No i co najważniejsze łożyska były uszczelnione i chyba trochę większe.

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/AHxWTw.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/ue560f.jpg

 

Jeden nowy wahacz od TRW ( oryginał BMW ze zdartym znakiem ) kosztował 220zł , na allegro używane chodzą po 250zł :mad2:

 

Tutaj zdjęcie samych wahaczy :

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/EmSgU2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też dać tuleje poliuretanowe - mam czerwone Strongflex, komplet chyba 170zł. Co do wrażeń podobne jak kolegi wyżej - bardziej precyzyjnie. Minus poliuretanu to faktyczne "zmiękczenie" zawieszenia. Poli są sztywne, ale nie trzymają wahacza w miejscu, a opór gumy to dodatkowa siła sprężynująca w zawieszeniu. Co prawda zupełnie tego nie odczułem, ale tak jest ;) ps, jakbym widział wtedy gdzieś TRW za 220 to wymieniłbym na wahacze M3...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam od siebie, że najprawdopodobniej jest także możliwość wsadzenia tulei tylnego dyfra z M3 do non-M3. Tutaj na forum jak i gdzieś w Murrice widziałem, że ktoś takie coś robił. Też dużo daje. Problem w tym, że nowa tuleja non-M3 to chyba około 40zł a M3 jakieś 300 - o ile dobrze pamiętam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tuleje z M3 można zamontować do ori wahaczy z nie-M3? Jak wygląda komfort z takimi tulejami? Nie jest on znacząco gorszy? Jak się auto zachowuje najeżdżając na większe nierówności?

 

Przednie górne wahacze odpowiadają za wibracje koła przechodzące na budę jak i trzymanie koła w jednym miejscu . Są on o wiele sztywniejsze od seryjnych ale nie ma tragedii .

Za to efekt widoczny już przy pierwszej jeździe :norty:

 

http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahacza-lemfrder-3570101,0-35-3570101-734666.html

 

Tu są te tuleje - można je montować w seryjnych wahaczach z tym, że potrzebujesz do tego jakiś loctait do ich montażu oraz specjalny ściskający klucz opasowy .

Oczywiście potrzebujesz też ściągacz do starych tuleje i po wszystkim geometria. Ja wszystko policzyłem i taniej było kupić całe wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tuleje z M3 można zamontować do ori wahaczy z nie-M3? Jak wygląda komfort z takimi tulejami? Nie jest on znacząco gorszy? Jak się auto zachowuje najeżdżając na większe nierówności?

 

Przednie górne wahacze odpowiadają za wibracje koła przechodzące na budę jak i trzymanie koła w jednym miejscu . Są on o wiele sztywniejsze od seryjnych ale nie ma tragedii .

Za to efekt widoczny już przy pierwszej jeździe :norty:

 

http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahacza-lemfrder-3570101,0-35-3570101-734666.html

 

Tu są te tuleje - można je montować w seryjnych wahaczach z tym, że potrzebujesz do tego jakiś loctait do ich montażu oraz specjalny ściskający klucz opasowy .

Oczywiście potrzebujesz też ściągacz do starych tuleje i po wszystkim geometria. Ja wszystko policzyłem i taniej było kupić całe wahacze.

Też bym tak zrobił :) poliuretan się prasuje z kolei łatwo - wskakuje i siedzie w miejscu bez żadnych dupereli. Ciekawi mnie jak się teraz u Ciebie tył prowadzi na balonie i miękkej oponie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po montażu tych wahaczy nie odczuwacie naprawdę żadnych negatywnych efektów? Nie czuć bardziej niedostatków nawierzchni na kierownicy?

 

Czy ktoś kto zmieniał te wahacze jeździ może na runflatach?

 

Robiliście geometrię po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po montażu tych wahaczy nie odczuwacie naprawdę żadnych negatywnych efektów? Nie czuć bardziej niedostatków nawierzchni na kierownicy?

 

Czy ktoś kto zmieniał te wahacze jeździ może na runflatach?

 

Robiliście geometrię po wymianie?

Po wymianie tulejek na czerwone poli strongflex - brak jakichkolwiek objawów utwardzenia zawieszenia. Kierownica reaguje bardzo precyzyjnie na najmniejszy ruch. Geometria się zmieniła bardzo na plus u mnie - miałem negatyw -0.30 i -0,58 na kole gdzie była wybita stara tulejka. po zmianie mam idealnie po równo -0.40 na obu, więc cały zawias mam teraz ustawiony idealnie książkowo na idealnych wartościach (dałem tylko ciut mniejszą zbieżność z przodu, ale raczej niepotrzebnie). O dziwo zbieżność też się zmieniła, więc jak najbardziej trzeba zrobić, nawet po wymianie samych tulejek. Jeżdże na 18 non runflat i sport supsension, więc auto dalej ma charakter kanapowca ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę na 18 calowych 225/45 GY eagle f1 , opona raczej miękka ale dobrze się klei. Także mam zawiech 226 .

 

Po montażu tych wahaczy nie odczuwacie naprawdę żadnych negatywnych efektów? Nie czuć bardziej niedostatków nawierzchni na kierownicy?

 

Czy ktoś kto zmieniał te wahacze jeździ może na runflatach?

 

Robiliście geometrię po wymianie?

Ja robiłem geometrię przed montażem przednich wahaczy z racji wymiany całego tyłu. Koleś zrobił mi zbieżność z tyłu i powiedział, że przód przez tuleje nie idzie dobrze zrobić. Po wymianie wahaczy na tych z tulejami od m3 pojechałem jeszcze raz na sprawdzenie i po założeniu głowic powiedział, że wszystko w porządku. Dał wydruk i bay bay .

 

Co do dyskomfortu to jedynie przy dużych prędkościach czuć że auto jest bardziej skrętne - bardziej reaguje na najdelikatniejsze ruchy kierownicą ( to może być dyskomfort ).Przy normalnej jeździe raczej tego nie odczujesz, przy gwałtownych ruchach kierownicą auto skręca od razu nie ma tego głupiego uczucia ugięcia się auta przed skrętem ( takie coś jest w f11 z tym że to miękkie auto jest i raczej tam tylko płynne ruchy kierownicą się wykonuje ) .

Zauważyłem także, że auto bardziej stabilnie jedzie prosto ale to może jest spowodowane nowymi tulejami w całym zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W przyszłym tygodniu będę miał zamontowane wahacze od M3. Wiążę z nimi duże nadzieje co do wibracji na kierownicy. Wydaje mi się że są spowodowane tymi durnymi standardowymi hydro-tujejami. Niby nie są wylane, ale pojawiają się wibracje w okolicach 110km/h, przy niższych prędkościach jak auto jest jeszcze zimne oraz po wjechaniu w studzienkę. Mam nadzieję że to będzie szczęśliwy strzał :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ręką nie da się wyczuć żadnego luzu, ale sądzę że w starciu z twardymi oponami wahacze wymiękają. Tuleke wymieniałem ze 30kkm temu, z 10kkm temu wymieniałem poprzeczne wahacze. Luzów na drążkach brak, amortyzatory sprawne, koła proste i wyważone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ręką nie da się wyczuć żadnego luzu, ale sądzę że w starciu z twardymi oponami wahacze wymiękają. Tuleke wymieniałem ze 30kkm temu, z 10kkm temu wymieniałem poprzeczne wahacze. Luzów na drążkach brak, amortyzatory sprawne, koła proste i wyważone.

 

A gdzie będziesz robił te wahacze ?

bo zazwyczaj jak się jedzie do mechanika i jak słyszy, że ma założyć coś od innej wersji czy cokolwiek niestandardowego to zaraz zaczyna się biadolenie itp, że nie pasuje, że będzie problem że nie warto bla bla

 

P.S.

Co do wibracji polecam pojechać na wyważanie z testem drogowym i optymalizacją - na hunterze.

U mnie było drżenie koło 80-90km/h i tak jak piszesz jak auto zimne to nawet wcześniej ( pewnie wtedy ciśnienie w oponie było niższe ). A opony nówki sztuki założone i niby wyważone na prostej feldze. Pojechałem do serwisgum na Okaryny i tam na hunterze wyszło, że jedna oponę trzeba obrócić na feldze. Po tej optymalizacji jak ręka odjął 0-220km/h żadnych drgań. Tylko trzeba jechać przed albo po sezonie na zmiany kół bo wtedy jest kolejka pośpiech i robią niedokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony zawsze robię na Okaryny:)

 

Mechanikę w Aseko, oni się podejmują czasami mniej standardowych rzeczy.

 

Jakiej wielkości masz felgi i czy opony z RFT?

 

P.s. ponawiam pytanie o orientacyjny koszt wymiany tych wahaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz ja nówki opony też zakładałem na okaryny ale wyważanie było na zwykłej maszynie i okazało się, że skopali montaż i wyważenie bo kiera drżała. Dopiero po 2 tyg podjechałem do nich znowu i wtedy na hunterku zoptymalizowali i jest git. Felgi mam stylingi 116 z e60 17/7,5 ET20.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.s. ponawiam pytanie o orientacyjny koszt wymiany tych wahaczy.

 

Pewnie z 300-400zł .

Licz godzinkę na jeden wahacz plus godzinka na zbieżność. U mnie biorą 80zł za godzinę . Co do różnic między standardowymi a wahaczami od m3 to nie ma wielkich !

Tak jak pisałem wcześniej jedyna różnica to tuleja, pewnie jak nic nie powiesz mechanikowi to nawet nie zauważy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.