Skocz do zawartości

E61 520d LCI Ladowanie skacze od 12.2 do 14.8 IBS ?


karolina5000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z ładowaniem w moim BMW. Zrobiłam już kilka testów i do was pytanie czy to wina klemy IBS ?

 

Podczas jazdy z odłączona klemą IBS ładowanie pozostaje w zakresie od 14.5 do 14.3 V. Jeżeli włączę wszystkie możliwe odbiorniki prądu spada do jakichś 13.5V i za 2 sekundy wraca zaś do poziomu 14.3 - 14.5V. Jeżeli wyłączę odbiorniki prądu skacze do około 14.9 - 14.8 a następnie wraca zaś do 14.3 - 14.5V. Wówczas nie ma żadnej reakcji od voltomierza na pedał przyspieszenia.

Na początku kiedy włożę kluczyk do stacyjki to pojawia się komunikat "auta na podnośniku" ale błędów jako takiego na ekranie w samochodzie nie ma.

 

Kiedy podłączę IBS ładowanie oscyluje na poziomi 14.7 - 14.8 V ale jeżeli nacisnę pedał gazu to spada do nawet 12.8V odpuszczę gaz to wzrasta ponownie do 14.7-14.8V. Nie jest to zależne ani od prędkości samochodu ani od prędkości obrotowej silnika. Przy naciśnięciu gazu spada ładowanie.

Po przejechani z klemą IBS odcinka około 15 km i pozostawieniu samochodu na około 3 godziny pojawia się komunikat o zużyciu akumulatora "increase battery discharge". Sprawdzałam przed włożeniem kluczyka do stacyjki napięcie spoczynkowe na akumulatorze i wynosiło ono 12.2V.

Akumulator ma może jakieś 2 lata jest to Varta Bluedynamic 80 Ah. Robiłam również adaptacje INPA akumulatora.

 

Czy to oznacza ze wariuje klema IBS ?

Czy przy wymianie klemy IBS potrzebna jest jej adaptacja komputerem?

 

 

Dodatkowo borykam się z takimi problemami jak migające 2 żarówki od stopów (niezależnie od naciskania pedału) czy też brak poziomowania i skrętu przednich lamp.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/9604da0b6c6cb708 - błędy LM

Zaraz po zapaleniu samochodu również chwilę przygasają delikatnie ringi.

Czy jeżeli wymienię moduł świateł to dam radę zaadaptować go DIS-em i czy istnieje możliwość jego instalacji na Win XP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ładowanie i wartość napięcia są prawidłowe, tak że narazie IBS bym zostawił.

Ewidentnie jest coś nie tak z LM.

Po wymianie LM na używany trzeba zmienić numer VIN, i dokodowac FA, na nowym "wymiana" w ISTA/D

Disem tego nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam to samo. Stawiam na regulator ale jutro będę robić dokładniejszy test jak go odłączę. Na postoju po odłączeniu regulatora wartość ładowania się nie zmienia wiedz zakładam że to on jest winny.

 

Usmażyłem go odpadają samochód od drugiego.

Winny za Rozladowywanie był przycisk blopady szyb ale u każdego będzie co innego.

 

Niestety nie mam oszilloskopu aby to konkretnie sprawdzić

 

Ja zauważyłem jeszcze u siebie, jak samochód toczy się napięcie jest prawidłowe, czyli 14.7-14.9 a w momencie zatrzymania znowu spada .

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi pobór prądu na postoju to po uśpieniu auto pobierało około 0,01A.

Regulator dobrze steruje napięciem ale tylko kiedy IBS jest odłączony, zawsze wyrównuje do tego samego poziomu. Ewidentne cuda zaczynają się dziać kiedy podłączy się IBS.

Skąd samochód wie że jest aku rozładowany skoro IBS jest odpięty? Mierzy napięcie czy prąd potrzebny do rozruchu ?

Czy ta klema ma jakiś wpływ na ładowanie ? Czy ona tylko odczytuje wartości i nie ma nic wspólnego z alternatorem i regulatorem napięcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No jesli napięcie aku po nocy przed wybudzeniem auta wynosi 12,2 to jest on bardzo słaby.

 

JA ostatnio dużo w tym grzebałem i napięcie sprawdzałem tak , że nie domykałem maski na noc a rano zanim otworzyłem auto to sprawdziłem pod maską napięcie aku.

U mnie było 12,7V < mam nowy akumulator bosch>

 

JAk pokazuje ci auto na podnośniku to musi być gdzieś zapisany jakiś błąd. Trzeba odczytać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja to mam jakieś szczęście. Nic nie zrobiłem i samo się naprawiło.

 

Tak wyglądało dzisiaj rano.

 

Odłączyłem regulator i przejechałem tak 30km

Następnie podłączyłem regulator a dołączyłem IBS i przejechałem 30 km. Na odpalonym silniku podłączyłem IBS i ku mojemu zdziwieniu stabilne napięcie 14.8 :shock:

 

Już wcześniej dołączyłem regulator o IBS ale nie jeździłem. Co było? Nie wiem. Na pewno nie był to pekniety przewód lub luźna wtyczka bo sprawdzałem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie jest podobnie z podłaczonym IBS.

Jak zimny to napięcie trochę spada < ale tak max do 13,5V.

JAk przejadę kilka kilometrów to się stabilizuje.

 

JA mierzę w zapalniczce.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na dołączonym regulatorze miałem stabilne napięcie 14,4

Na dołączonym IBS-ie też 14,4V ale jak włączyłem odbiorniki to lekko spadało.

Dziwne to wszystko

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłam aku do ładowania na kilka godzin, podłączyłam ponownie kleme IBS i.... okazało się, że po krótkiej przejażdżce wszystko jest ok... ładowanie od 14,7 - 14,8 czasami podskoczy do 15 - 15,1V. Zobaczę jutro rano jakie będzie napięcie na naładowanym akumulatorze i po dłuższej trasie czy nic się nie zmieni i czy nie będzie wariować tak jak wcześniej.

Auto na podnośniku wyświetlało się może dlatego, że była odłączona klema IBS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podnośnik świeciło się bo bateria słaba była. Jeśli będzie się powtarzało nie obejdzie się bez diagnostyki.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłam akumulator w serwisie i okazało się, że jest sprawny. W INPIE sprawdzałam jaki jest zakodowany i jest zakodowany prawidłowy 80Ah. Już 3 dzień jeżdżę i ładowanie na poziomie 14.4 V i brak komunikatów po postoju samochodu, że akumulator rozładowany. Po podłączeniu IBS w ogóle nie chce ładować aku i wyskakują komunikaty o rozładowanej baterii po postoju. Wszystko wskazuje chyba na tą nieszczęsną kleme... trzeba ją w jakiś sposób adaptować po wymianie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie musisz noc adaptować, 3h spoczynku i tyle. U mnie problem powrócił wiedz chyba mamy to samo. Ja zrobię najpierw podmiane z kolegi ibs em

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja po wymianie IBS kasowałem jedynie histogram ale nie wiem czy to miało jakies znaczenie ?

Jeszcze w INPIE w zakładce IBS jest do zaznaczenia opcja start lub stop messenmode < czy jakoś tak>

Nie mam pojęcia czemu to służy? Robiłem raz start raz stop i nie widać było zadnych różnic.

 

A w jakim kolorze jest to auto na podnośniku?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest historia wybudzania się samochodu i wszystkich innych danych które zapisuje ibs .

 

W LCI samochód na podnośniku jest na czerwono ale to też wyskakuje jak serwis się przekroczy.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No tak przypuszczam , że historia wybudzania ale czy ja dawałem na start czy na stop to i tak historię zapisywał.

 

U mnie w temacie o którym niedawno pisaliśmy w LCI samochód był na podnośniku na zielono.

 

W inpie jak sie sprawdza historie poboru prądu w uśpieniu to tam sa cztery przedziały w których może się mieścić pobór.

Może kolory to kolejne przedziały?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odpalam wczoraj samochód i znowu poprawne napięcie :duh:

Jakaś rosyjska ruletka :mad2:

 

Może to moja wina bo zrobiłem adaptacje akumulatora po całkowitym naładowaniu na prostowniku i teraz musi komputer to wszystko przypisać :shock: a jak jest naładowany to napięcie spada. Nie wiem. Dziwne to wszystko

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

I jak poradziliście z tym problemem?

Mam e60 po lifcie 2007, alternator nowy, 3 miesiące wszystko było ok i od tygodnia ładowanie raz jest 14.5 raz 13.4, a raz 12.8. Auto po dniu postoju nie włączyło świateł powitalnych ale odpaliło, napięcie aku po otwarciu auta 12.2v(fabryczny agm) zauważyłem że masa silnika-karoseria jest cała zielona, jak mogę sprawdzić ibs?

Diagnoza n53/n43 info pw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.