Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie będę wymieniał olej w szkrzyni i w moscie w bmw f30 i chodzi mi oto że do mostu wchodzi 1,1 lit to muszę kupic 2 litry czy ten 1litr wystarczy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zamierzasz wydobyć 100% starego oleju z mostu?

Tam niema korka spustowego, mostu nie będziesz rozkręcał.Jak odessiesz to i tak zostanie min. te 100ml, jak nie więcej.

Opublikowano
No to tu Mnie zaskoczyłes ze nie ma korka spustowe a wymieniac to czy nie skoro nie ma korka spustowego Jeszcze mam dylemat czy wymieniac w skrzyni ma przejechane 178tys znajomemu po wymianie oleju zaczeła wyć skrzynia po miesiącu , wkąńcu wymiana na innom
Opublikowano
Jeszcze mam dylemat czy wymieniac w skrzyni ma przejechane 178tys znajomemu po wymianie oleju zaczeła wyć skrzynia po miesiącu , wkąńcu wymiana na innom

 

Może właśnie dlatego BMW nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie mówiąc już o moście :8)

Opublikowano
Ja sie umówiłem na piatek do wymiany oleju w skrzyni na orginalny MTF LT5 240zł za 2 lit Jak masz na gwarancji to aby pozazdrościć
  • 4 lata później...
Opublikowano

Jak odessiesz to i tak zostanie min. te 100ml, jak nie więcej.



a czy nie lepiej juz miec mieszanke starego z nwoym niz ciagle stary? Niektórzy pisza ze zdejmuja cały dyfer i wylewają "góra"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


a czy nie lepiej juz miec mieszanke starego z nwoym niz ciagle stary?

Oczywiście że lepiej wymienić np.przy ok.100tys. odpowiedni olej z wyższej półki tym bardziej że nie wymieniamy go często.

 


Niektórzy pisza ze zdejmuja cały dyfer i wylewają "góra"

Nie czytałem.

Metoda skuteczna na dokładne pozbycie się starego oleju i tym co ewentualnie może się osadzić na spodzie mostu ale ze względu na pracochłonność czy aż tak niezbędna :roll: Ja bym się nie zdecydował.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Cześć Panowie i Panie. Po wielu latach wracam do marki BMW. Kupiłem niedawno F34 320iX z 2020 r. i chciałbym na początek zrobić zestaw startowy - głównie olej, płyny, filtry. W związku z tym mam pytanie odnośnie oleju w skrzynce VTG i dyfrach. Jaki tam konkretnie wchodzi olej? Chodzi mi o specyfikację i ilość. W przednim i tylnym jest ten sam? Trochę poczytałem różnych wątków ale dalej mam wątpliwości. Pozdrawiam.

Opublikowano

W katalogach wyskakuje mi G1 do tylnego i G2 do przedniego. Z tego co wiem użytkownicy leją G2 do obu mostów. VIN WBA8X51030CE48810

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

VTG: 83222409710 np. Febi TF-1
Przedni dyfer: Hypoid axle oil G5 (0,5L) 83222471487 , tylny Hypoid axle oil G1 (0,5L) 83222295532

Dlatego wlasnie pytalem sie Ciebie o VIN, bo do 02/2020 do przedniego lali G2.

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Przymierzam się do wymianu oleju u siebie (F34 320dX 2019) w dyfrach.

Ile oleju jest potrzebne? Czy są jakieś oleje innych producentów, które warto zastosować?

Edytowane przez maciekd
Opublikowano

Z dyfra wszystkiego nie spuścisz, chyba że całkiem go zdemontujesz i wylejesz przekręcając do góry nogami. Większość użytkowników odsysa strzykawką i w tym przypadku 1 litr powinien spokojnie starczyć. Jeśli nie oryginał BMW to weź pod uwagę Ravenola.

Opublikowano

Hypoid G2 BMW  OE 83222413511  0,5l. Ole przekładniowy Osp BMw 75w-90 1l. Olej przekładniowy OE VTG DTF 1 1l.

Taki zestaw potrzebujesz. Wszystko na znanym portalu. około 550 zł powinno starczyć

Opublikowano

Jasne, dzięki za pomoc!

Mam świadomość, że z tyłu wszystkiego się nie spuści. VTG już ma świeży olej, pozostały dyfry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.