Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . Mam problem ze swoim F10 . Normalnie objawy wyglądają jakbym miał uwaloną dwumase , tzn trzepie jak odpalam , dzwignia zmiany biegów drga. Najgorzej jest jak zmieniam z jedynki na dwójkę , wtedy jest tak jakby uderzenie , brak amortyzacji. Ogolnię jakbym nie umiał płynnie zmieniać biegów. Dwumasa i sprzęglo nowe , poduszka pod silnikiem nowa . Reszta poduszek wyglądają ok . Zastanawiam się już nad wymianą skrzyni ponieważ jest to nie do zniesienia przy jeździe po mieście . Mój 40 letni mercedes zmienia biegi 100% płynniej a e91 to już wgl bez porównania .Oczywiście mówimy o manualnej skrzyni . Ktoś coś ?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie wymyślaj, podjedź do kogoś kto się zna.

Może okazać się że niepotrzebnie wymieniasz kupę części.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie skomentuję manualnej skrzyni w serii 5, bo szkoda czasu, ale co na to Andrzej K.? Spokojnie powinien ogarnąć problem.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Też tak myślę :)
Opublikowano
Na początku mnie wyśmiał że nie umiem jeździć ale po tym jak wsiadł i mu zgasł przy ruszaniu to stwierdził że to dwumas , jako że sprzegło było też do roboty to wymienił również dwumas . Poduszka pod silnikiem była zerwana więc też została wymieniona ale to w sumie nic nie pomogło . Będę do niego niedługo jechał więc przypomnę o problemie ale ogólnie ostatnio mają strasznie mało czasu i jakoś im się mniej chce jak kiedyś aczkolwiek i tak uważam że jest to jedyny słuszny serwis na pomorzu. Są jakieś ,, ukryte" tłumiki drgań, poduszki które odpowiadają za amortyzacje silnika, skrzyni , dyfra ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie . Jedno już jest pewne . Dzisiaj jezdzilem identycznym zestawieniem : sedan , manual , 2.0 184km po przelocie 250tys i jezdziło się sto razy lepiej także na 100% mam coś walnięte . Jadę do Luzina i nie wyjeżdzam bez ogarnięcia tematu .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być zapowietrzone łożysko dociskowe.Dwumas wymieniałes na nowy czy regenerowany

Co zapowietrzone ??? Chyba chodziło o wysprzeglik. Tez mam manual, wymienialem ostatnio kompletne sprzeglo, dwumas. Przed wymiana jak i po wszystko pracuje prawidlowo, nic nie szarpie, wali czy cos innego. Moze jakies slabe zamienniki zalozyli albo co gorsza masz bicie na wale korbowym, ostatnio kumpel w warsztacie mial taki przypadek. Wymienili dwumas na nowy a tu zonk. Kolo poszlo na reklamacje uznali wlozyli nowe a po chwili to samo. Sprawdzili wszystko i wyszlo, ze wal ma bicie, korbowy oczywiscie.

Krzysztof
Opublikowano

U mnie ogólnie przy szybszej zmianie biegów jest jakby lekkie uderzenie .... Na postoju chodzi równo , nic nie trzepie , nie telepie . Tylko przy odpaleniu rzuci drążkiem i przy zmianie biegów 1,2,3 jest właśnie brak amortyzacji .Od 4-biegu już praktycznie tego nie czuć. Także nie strasz z wałem :D

EDIT:

dzisiaj jeszcze odkryłem że gdy się rozpędzę ,wrzucę na luz i gwałtownie wciskam hamulec to również są uderzenia także już prawie jestem pewien że to są jakieś poduszki lub coś w ten deseń.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem po wizycie u Andrzeja . Niestety po kolejnych wymianach praktycznie zero poprawy. Wymienione zostały poduszki tylnego mostu , skrzyni biegów itp . Ogólnie wszystkie poduszki w aucie które amortyzują układ napędowy są już nowe . Przed wymianą padła diagnoza luz na półosiach ale aby uniknąć dużych kosztów wolałem powymieniać poduszki na nowe i zobaczyć czy się poprawi ponieważ jedna była zerwana . Teraz się zastanawiam co robić dalej ponieważ dwie półosie kosztują prawie 8 tys więc to lekka przesada . Regenerował ktoś półosie ? Czy może kupić cały używany zestaw dyfer z dwiema półosiami z gwarancją rozruchową ? Jest jeszcze jedna opcja, przestane jeździć tym autem po mieście;) W trasie jest to idealne auto :)
Opublikowano
Mialem kiedys takie objawy jak mialem uwalone tuleje tylnej lawy te najwieksze co sa mocowane blizej przodu auta one tez nieźle wala przy zmianie biegów i podczas hamowania jak i po puszczeniu pedalu gazu na biegach 1.2.3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.