Skocz do zawartości

[E90 318i 129KM] migający check engine i dławienie na zimnym


AMATOR1337

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

kupiłem w czwartek auto i od tego czasu postawiłem pod blokiem do czasu zarejestrowania.

Wczoraj udało się zarejestrować no i dziś rano wybrałem się w podróż do pracy.

Rano temperatura około 8 stopni.

Auto odpaliło bez problemu, ale po przejechaniu 50m zapaliła się kontrolka check engine i zaczęła migać przy przyspieszaniu. Dojechałem do świateł i zniknęła. Przy ruszaniu ze świateł znów to samo i gdy osiągnąłem stałą prędkość przestało. Na następnych światłach kontrolka już się nie pojawiała.

Dodatkowym objawem jest to, że auto trochę przerywało na zimnym, gdy ta kontrolka migała.

 

Pacjent to E90, 318i 129km z 2007 r, wtrysk pośredni, N46B20B.

Przebieg 97500km. Rozrząd wymieniany przy 87 tys.

 

Ktoś ma pojęcie co to może być? Jest się czym martwić?

Może ktoś z Łodzi lub okolic podjąłby się zdiagnozowania?

Edytowane przez AMATOR1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pracy wsiadłem do auta i pojechałem do mechanika na komputer.

Na starcie oczywiście znów zaczął migać check, a po przejechaniu 500-600m zaświecił się już na stałę na desce i nie zszedł z deski.

Po podłączeniu pod kompa, pokazał on, że cewka na trzecim cylindrze pada.

Wymieniliśmy cewkę na nową Boscha, ale gościu powiedział, że wszystko byłoby ok, ale auto dalej nie wkręca się płynnie na obroty i na zimnym znów będzie się dławiło i najprawdopodobniej jutro rano znów wyskoczy ten sam błąd.

Świece są w porządku. Magik powiedział, że trzeba by zmierzyć odczyty ciśnienia na cylindrach, ale z racji tego, że silnik był ciepły, odczyt nie byłby miarodajny.

Włożył spowrotem starą cewkę, bo nie było sensu jej wymieniać, skoro nowa nic nie dała i powiedział, że wariant light to coś z valvetroniciem i koszt ok 3tys. Ktoś przechodził przez coś podobnego?

Niestety innych błędów komputer nie pokazał, a czuć, że auto się dławi na zimnym.

Edytowane przez AMATOR1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj błąd został usunięty, ale Pan Wiktor powiedział, że dziś rano na zimnym pewnie będzie to samo i nie mylił się.

Dziś rano ten sam problem. Migający check przy przyspieszaniu i auto się dławi/dusi poniżej 2,5 tys obrotów. Przeszło mu dopiero jak się troszkę rozgrzał.

Check migał do trzecich świateł (około 1,5km), później już przestał, ale auto jeszcze się troszkę dławiło, dopiero po kolejnych następnych minutach jazdy objawy stawały się mniej przeszkadzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak cewka wykluczona to zostaje jeszcze świeca i wtryskiwacz a 3k to jeszcze zostaw w banku..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, zebrałem chyba wszystkie możliwe opcje ze wszystkich tematów, które znalazłem z podobnym problemem dotyczącym silnika N46B20B z wtryskiem pośrednim (129 i 150KM)

Możliwości są następujące:

 

-cewki

-świece

-przetarte przewody przy cewkach/świecach

-czujnik wałka mimośrodkowego / wałek mimośrodkowy

-serwomotor valvetronica

-silniczek/siłownik valvetronica

-sprężynka w valvetronicu

-czujnik położenia wałka rozrządu

-czujnik położenia wałka korbowego

-sonda lambda

-ciśnienie na tłokach/cylindrach

-wtrysk

 

Jestem umówiony na kolejną wizytę w serwisie, ale dopiero po majówce z powodu braku terminów.

Jak tylko uda się naprawić auto, dam znać co było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obiecałem dać znać po naprawie.

Auto oddałem wczoraj rano, a odebrałem dziś po południu:

 

Diagnoza:

mimo, że na kompie pokazywał błąd misfire cewki na 3 cylindrze, wymienione zostały:

1. Cewka na drugim cylindrze (poprzecierane przewody w okolicach cewki)

2. Komplet świec na NGK (stare były prawdopodobnie od nowości)

3. Wałek mimośrodkowy

 

Auto w końcu daje radość z jazdy.

Edytowane przez AMATOR1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Cewka na drugim cylindrze (miała poprzecierane przewody)

2. Komplet świec na NGK (stare były prawdopodobnie od nowości)

3. Wałek mimośrodkowy

 

Widziałeś stare części?

Jakie przewody w cewce ? :shock:

Wałek valvetronika E90 N46 ma jeszcze wadę (wycieranie) tak jak w N42? - nie spotkałem się z tym.

Jeśli wałek uległ uszkodzeniu, to na moje oko jest coś nie tak ze smarowaniem i jeśli ten problem nie został rozwiązany, to naprawa przyniesie popraw tylko na krótki czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem.

Chodziło o powycierane przewody gdzieś w okolicach cewki.

Świece były od nowości, więc sam nakazałem wymianę na nowe.

 

Widziałem wałek - był wytarty.

 

Też zdziwiłem się, że się wytarł, ale są tematy dotyczące N46 z tym problemem.

 

Ja zamierzam wymieniać olej co 10 tys i mam nadzieję, że mnie już ten problem nie spotka.

Gościu powiedział, że poprzedni właściciel pewnie wymieniał olej zgodnie z zaleceniami BMW co 30 tys i dlatego takie coś się wydarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny części trochę zawyżone, wiem o tym:

 

Świece - 40zł/szt

Cewka - 160zł/szt

Wałek - 400zł/szt

Dodatkowo jeszcze miałem wymieniany płyn hamulcowy.

 

Pisałem wyżej gdzie oddaję auto.

Auto było naprawiane w Zgierzu, firma PREMIUM, Pan Wiktor Rajski.

 

Mimo wszystko uważam, że są godni polecenia. W woj. łódzkim są w czołówce jeśli chodzi o warsztaty zajmujące się tylko BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.