Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu zaczęły się u mnie problemy z nierówną pracą silnika. Uruchamia normalnie, ale na wolnych obrotach już zaczyna przerywać. Na gaz reaguje z opóźnieniem- szczególnie pierwsze przyspieszenie po uruchomieniu, wtedy po wciśnięciu gazu nie reaguje przez ok 2-3 sekundy. Zdarzyło się że delikatnie strzelał. Najbardziej przerywa w zakresie 1500-2000 obr. Dodam tylko, że przerywanie występuje tylko na benzynie. Na gazie pracuje równiutko jak marzenie, ale... na obydwu paliwach brakuje mu mocy i to bardzo wyraźnie. żeby cokolwiek przyspieszyć trzeba wcisnąć gaz do podłogi inaczej się tylko turla. Wszystko to dzieje się bez względu na temperaturę silnika. Aha i pali jak smok, z tankowania na tankowanie coraz więcej. Co to może być? Świece filtry kable sonda itp odpadają bo wszystko świeże. Myślałem, że to zacinająca się klapa przepływomierza, ale chodzi płynnie i lekko. Zaczyna brakować mi pomysłów...
Wodzik
Opublikowano
Muszę spróbować zamienić przepływki. A masz może jakieś inne pomysły? Szczelność odpada- wszystko sprawdzałem. Aha, jak w ogóle odpiąłem przepływomierz to poza falującymi wolnymi obrotami z tendencją do gaśnięcia nie było różnicy jak z wpiętym.
Wodzik
Opublikowano
Moim zdaniem czujnik temperatury zasysanego powietrza ma znikomy wpływ na osiągi w przypadku silnika m30. Sonda i motronic błyskawicznie korygują jego błędne wskazania. Klapa może pracować płynnie co wcale nie znaczy, że podaje właściwe wartości.
peace & love
Opublikowano
Czy istnieje możliwość własnoręcznego zdiagnozowania prawidłowości wskazań przepływomierza (np miernikiem elektrycznym)? Wnajbliższyn czasie nie będę miał możliwości zamiany na inny i porównania.
Wodzik
Opublikowano

Witam

U mnie problemy z nierówną pracą silnika skończyły się po przeczyszczeniu kopułki i palca(plus nowe świece NGK) a następnie dokładną regulacją przepływki na analizatorze spalin i wyeliminowaniu lewego powietrza.Na koniec mechanik wklepał nowy program do motronica i jest wszystko ok.

Opublikowano
Moim zdaniem czujnik temperatury zasysanego powietrza ma znikomy wpływ na osiągi w przypadku silnika m30. Sonda i motronic błyskawicznie korygują jego błędne wskazania. Klapa może pracować płynnie co wcale nie znaczy, że podaje właściwe wartości.

 

TRefne czujniki zasysanego powietrza i temp płynu w bloku mają fatalny wpływ na osiagi, kulture pracy i spalanie. Polecam Bentley's E32 Service Manual- tam jest to dosc dobrze opisane.

Opublikowano
Wczoraj wziąłem do ręki książkę i miernik i zacząłem po kolei wszystko sprawdzać. No i mam zwycięzcę, a w zasadzie zwyciężczynię. Jest nią pompa paliwa. Szkoda, że wcześniej na to nie wpadłem- zaoszczędziłbym sobie rozbiórki połowy silnika. No ale przynajmniej wiem, że wszystko począwszy od czujników temp a skończywszy na wtryskach mam ok.
Wodzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.