Skocz do zawartości

[E90 318i] N43 - Błędy oraz wypadanie zapłonu


RudzikBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Widze ze BMW=Bedziesz Mial Wydatki. Skoro auto wraca z Aso i ciagle jest problem to slabo juz. Chyba ze to serwis Miras i przyjacie. Ile wzieli za naprawe?Pieniedzy nigdy nie zobaczy sie na oczy a problem nadal jest. Powinni kur.. zwrocic.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana elektrozaworu jednak nie do końca pomogła. Szarpanie przy mocnym dodaniu gazu na niższych obrotach dalej występuje, choć nie jest tak intensywne. Tymczasem aby tego uniknąć muszę robić to delikatnie. Dodam że szarpanie pojawia się raczej na 3 i 4 biegu. Jeśli okaże się że sterowanie Vanosem, oraz sam Vanos nie jest problemem, to co nim może być? Cewki, świece?

 

Zauważyłem również podobny dźwięk jak w poniższym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=fT46ELVKehA - u mnie nie jest tak donośny, ale jednak słyszalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem świeżo po wymianie wtryskiwaczy i świec. Wypadanie zapłonu zniknęło ale szarpanie nie, tylko się trochę zmniejszyło - ale warsztat się nie poddał. Diagnostyka była dalej trudna. Ciśnienie paliwa dziwnie się zachowywało: występowały nagłe drastyczne spadki ciśnienia. Warsztat szukał, kombinował ile wlezie. Zmienili pompę wysokiego ciśnienia - nie pomogło, zmienili czujnik na listwie wysokiego ciśnienia - nie pomogło (podmieniali na części co do których mieli pewność, że są sprawne). W końcu zmienili... cewki i szarpanie ustało.

W styczniu zmieniałem cewki na nowe, NGK. Po 3 miesiącach znów wymiana cewek, teraz na BERU podobno zwykle takie są na pierwszym montażu. Sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Dostałem też informacje, że warsztat kiedyś miał przypadek notorycznie padających cewek a przyczyną były padnięte tranzystory gdzieś w sterowniku. Oby to nie było to.

Auto teraz jeździ, nie szarpie choć moim zdaniem dalej nie jest idealnie. To co obserwuję to np. jadąc na np. 4ce, utrzymując stałe obroty w ok. 2000 co kilkanaście, kilkadziesiąt sekund auto dostaje jakby przymulenia na 1-2 sek, czuć to nawet na ciele, jakby lekkie przyhamowanie. Po czym ekonomizer wskakuje na wyższe spalanie też na 1-2 sekundy i wszystko wraca do normy, stałe obroty, stałe spalanie.

 

Zobaczymy czy coś padnie za kolejne 3 miesiące... ehhhh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale po wymianie elektrozaworu dalej mam problem z wypadaniem zapłonu. Zdarzyło się to co prawda tylko raz od czasu wymiany, ale problem nadal pozostaje. Jedyna różnica po wymianie to brak komunikatu check engine.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odświeżam temat ze względu na nowe informacje.

 

Od czasu wymiany elektrozaworu, komunikat "check engine" ani razu się nie pojawił. Także od tego momentu, dwukrotnie wypadł zapłon, średnio raz na 1 tys. km.

 

Dziś byłem u mechanika i zostały odczytane poniższe błędy:

29CE - cylinder 2, wypadanie zapłonu - nieciągły

29D0 - cylinder 4, wypadanie zapłonu - nieciągły

2AF9 - Czujnik tlenku azotu, kontrola w trybie opóźnienia - nieciągły

 

Doszliśmy do wniosku, że cewki raczej nie są winowajcą - przy dwóch padniętych cewkach samochód chodził by jak traktor, problemem jest tylko szarpanie przy mocniejszym dodaniu gazu na niższych obrotach.

Stawiamy na świece - ostatnia wymiana była przy 135 tys km, obecnie jest 191 tys. Wierząc w dokumentację z ASO od poprzedniego właściciela, były one wymieniane raz na 40-60 tys km.

Jeśli chodzi o błąd NOXa, to odrzucił bym jego uszkodzenie. Spalanie jest w normie - około 6 litrów w trasie, przy średniej prędkości 80 km/h.

 

Co Wy o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli wymiana świec nie pomoże, to niestety wtryski. Przed wymianą wtrysków, co jakiś czas miałem wypadanie zapłonów, po wymianie od blisko 2 lat nie było problemu ani razu. Kolejny winowajca to kiepskie paliwo. Ten silnik wymaga wyjątkowo czystego i dobrej jakości paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
@xysiok

Sprawdź adaptacje od vanosa. U mnie przed wymianą adaptacja wałka wydechowego ledwo mieściła się w normie.


@multilab

A ten błąd masz cały czas? Może łańcuch rozrządu Ci przeskoczył?

Jak masz Rheingolda\ISTA-D\ISTA+ to tam możesz wyliczyć sobie plan testu dla błędów, może by Cię to jakoś nakierowało.

Gdzie tego szukac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.