Skocz do zawartości

Wymiana tarcz i klocków - sportowe M


pieron82

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, po jakich przebiegach mieliście okazje lub też byliście zmuszeni zmieniać klocki i tarcze?

 

Mi przy 50kkm pokazuje już klocki na wykończeniu zarówno przednie jak i tylne, ale nie wiem co z tarczami. ASO oczywiście mówi, że na pewno tez (ale jeszcze sprawdza grubość jak zdejmą koła) dlatego pytam o Wasze doświadczenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 435i - czyli przy tarczy przedniej 370mm (M hamulec w 428i ma 340 tarcze) klocki mam do już do pierwszej wymiany a na liczniku dopiero 23k km. Tył wytrzymuje z reguły symbolicznie dłużej więc ok 30k. Nigdy w żadnym aucie BMW klocki nie starczyły mi na dłużej niż 30k km. Trochę lipa bo rocznie robię od 35-50k km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
mi tez gdzies przy około 25 może 30kkm zaczely popiskiwać. Przy 52kkm wymieniłem klocki (pierwszy komplet według wskazań komputera) + tarcze (według serwisu BMW były już na styku, wiec wziąłem nawiercane) zarówno przód i tył...w sumie z robocizną wyszło około 6k brutto. Przed tą operacją naprawdę lepiej popytać o ceny samych części i osobno robocizny, w różnych salonach różniły się nawet o 2k pln :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Ja w 435i - czyli przy tarczy przedniej 370mm (M hamulec w 428i ma 340 tarcze) klocki mam do już do pierwszej wymiany a na liczniku dopiero 23k km. Tył wytrzymuje z reguły symbolicznie dłużej więc ok 30k. Nigdy w żadnym aucie BMW klocki nie starczyły mi na dłużej niż 30k km. Trochę lipa bo rocznie robię od 35-50k km.

 

M hamulec w 28i ma 370mm, 340mm jest w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 435i - czyli przy tarczy przedniej 370mm (M hamulec w 428i ma 340 tarcze) klocki mam do już do pierwszej wymiany a na liczniku dopiero 23k km. Tył wytrzymuje z reguły symbolicznie dłużej więc ok 30k. Nigdy w żadnym aucie BMW klocki nie starczyły mi na dłużej niż 30k km. Trochę lipa bo rocznie robię od 35-50k km.

 

M hamulec w 28i ma 370mm, 340mm jest w dieslu.

 

Jestescie pewni co do tych rozmiarow ? hamulce M sa takiego samego rozmiaru co M Performance ?

Seryjne na 440i mialy 340 przod 330 tyl, zmierzone wiec pewne.

W Salonie mowiono mi ze M Perf ma przod 360mm a tyl ciut mniejszy. Jesli salon sie nie pomylil to by oznaczalo ze hamulce M sa wieksze od M Perf, a M Perf sa ponad dwukrotnie drozsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 435i - czyli przy tarczy przedniej 370mm (M hamulec w 428i ma 340 tarcze) klocki mam do już do pierwszej wymiany a na liczniku dopiero 23k km. Tył wytrzymuje z reguły symbolicznie dłużej więc ok 30k. Nigdy w żadnym aucie BMW klocki nie starczyły mi na dłużej niż 30k km. Trochę lipa bo rocznie robię od 35-50k km.

 

M hamulec w 28i ma 370mm, 340mm jest w dieslu.

 

No z tego co wiem to nie. Jak konfigurujesz auto z hamulcem M to w 328i / 428i dostajesz 340mm.

Do tego silnika 370mm dostępne jest tylko jako zestaw który zamawiasz w aso z części. Jak masz u siebie to zmierz - rozwiejemy wątpliwości.

 

https://www.turnermotorsport.com/t-brakes-F30-328-Brake-Differences

 

https://www.turnermotorsport.com/t-brakes-f30-brake-differences

 

a tu wszystko zebrane w całość:

http://www.tuningforbmws.com/?q=f30-328-brake-specs

 

Ja w 435i - czyli przy tarczy przedniej 370mm (M hamulec w 428i ma 340 tarcze) klocki mam do już do pierwszej wymiany a na liczniku dopiero 23k km. Tył wytrzymuje z reguły symbolicznie dłużej więc ok 30k. Nigdy w żadnym aucie BMW klocki nie starczyły mi na dłużej niż 30k km. Trochę lipa bo rocznie robię od 35-50k km.

 

M hamulec w 28i ma 370mm, 340mm jest w dieslu.

 

Jestescie pewni co do tych rozmiarow ? hamulce M sa takiego samego rozmiaru co M Performance ?

Seryjne na 440i mialy 340 przod 330 tyl, zmierzone wiec pewne.

W Salonie mowiono mi ze M Perf ma przod 360mm a tyl ciut mniejszy. Jesli salon sie nie pomylil to by oznaczalo ze hamulce M sa wieksze od M Perf, a M Perf sa ponad dwukrotnie drozsze...

 

Hamulec w 440i jest taki sam jak w 435i. Zwykły ma 340mm, M ma 370 mm i w zależności czy bierzesz ten z konfiguratora czy doposażysz później to masz zwykłe lub perforowane/nacinane tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kurczę może i masz rację. Sprawdzałem kilka razy cenę tarcz w katalogu bmw i zasugerowałem się tym co jest napisane. Byłem zobaczyć w garażu ale bez demontażu koła nie zmierzy :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę może i masz rację. Sprawdzałem kilka razy cenę tarcz w katalogu bmw i zasugerowałem się tym co jest napisane. Byłem zobaczyć w garażu ale bez demontażu koła nie zmierzy :(

 

Jak będziesz miał okazję to zmierz. Tak do wglądu: 370 wypełnia ładnie 19”

https://ibb.co/fczzDS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli hamulce M i M Performance tarcze maja takie same rozmiary ???? Co z tym ze w salonie powiedziano mi ze przod ma 360mm w M Perf ? Pomylka czy moze hamulce M sa wieksze pomimo ze sa 2x tansze ? :)

Nie ma tarczy o średnicy 360mm - wprowadzili Cie w błąd. Przód w 435i/440i ma seryjnie 340mm średnicy a w odmianach M Sport czy M Performance masz tatczę o średnicy 370mm. Różnią się natomiast pomiędzy hamulcem sportowym M a hamulcem M Performance tarcze i klocki. M perf ma nawiercaną i nacinaną lub tylko nawiercaną tatczę a m sportowy ma gładkie.

 

Mam pytanie:


Czy wystarczy wymiana tarcz i klocków? Nie trzeba wymianić pompy hamulcowej itd. Lub inaczej czy pozostałe części układu hamulcowego są identyczne w układzie mPerformance i standard?

 

Pompa jest inna. Zwykła ma PN kończący się na 093 a do hamulca M masz 095. Ale to przy wersjach 4cyl. W 435i i 440i masz zawsze 095. Nie wiem jak w 435d - nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, M Perf i M Hamulec maja ta sama srednicze tarcz, roznice to M Perf ma nawiercane tarcze + o wiele wieksze zaciski ( do wyboru kolor dodatkowo ) i klocki. Sa jeszcze jakies roznice ?

 

Zacisk jest ten sam w M hamulcu i M performane. Różni się kolorem. Inny zacisk jest w zwykłym hamulcu dla 4cyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest inna. Zwykła ma PN kończący się na 093 a do hamulca M masz 095. Ale to przy wersjach 4cyl. W 435i i 440i masz zawsze 095. Nie wiem jak w 435d - nie sprawdzałem.

Masz może pełny numer tej pompy z końcówką 095 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie jest ten sam, M Perf jest o wiele wiekszy, widzialem M Hamulec na zywo i wygladaja jak zabawki przy M Perf

 

Nie masz racji. Nie wiem o jakim zaciski Ty mówisz, ale na pewno nie do F30/F32/F22 etc. M Performance i hamulec sportowy M to ten sam zacisk. Różnią się tylko kolorem. M sportowy jest niebieski, przy M Performance masz czerwony, pomarańczowy albo żółty. Poczytaj sobie https://www.turnermotorsport.com/t-brakes-f30-brake-differences

Większy zacisk to ma M4 przy ceramice. W zwykłym hamulcu M4 z tarczą 380...masz dalej ten sam zacisk.

 

Pompa jest inna. Zwykła ma PN kończący się na 093 a do hamulca M masz 095. Ale to przy wersjach 4cyl. W 435i i 440i masz zawsze 095. Nie wiem jak w 435d - nie sprawdzałem.

Masz może pełny numer tej pompy z końcówką 095 ?

 

34 33 6 851 093 Taki numer był dla pompy bez hamulca M,

34 33 6 851 095 Taki numer był dla pompy z hamulcem sportowym M ale nie wiem czym fizycznie i w kwestii parametrów obie się różnią.

34 33 7 849 878 Jest jeszcze ten numer i też wchodzi do aut z opcją hamulca sportowego - ale nie wiem od czego to zależy.

I z jednym chyba się jednak pomyliłem - 328i też miało zawsze 095

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

867877_x800.jpg


http://motofaktor.pl/m/images/bmw1-1.jpg


"Zaciski hamulcowe Brembo w BMW serii M:

wykonane z aluminium

poprawa skuteczności hamowania dzięki czterem tłoczkom w hamulcach przednich i dwóch w tylnych.

zagwarantowana znacząca redukcja bezwładności, a w konsekwencji lepsza reakcja w odpowiedzi na zmiany kierunku

dostępne kolory: niebieski (wyposażenie standardowe), żółty, czerwony, pomarańczowy (dostępne na specjalne zamówienie)

zaciski hamulcowe są spersonalizowane logo BMW serii M, podkreślające sportowy wygląd samochodu."


Moim zdaniem zaciski są takie same. Zresztą widać to na zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli na przodzie jeszcze moze bym sie zgodzil, tak tyl to zupelnie inne zaciski.


Pytanie inne, jesli wszystko jest takie samo, tylko roznia sie tarcze ze m perf sa nawiercane dodatkowo, to czemu roznica w cenie jest 6tys jakos ? bo chyba nie placi sie 6tys za tarcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmwsklep.pl/image/cache/data/M-performance/Seria%201/hamulce-550x550.png

606098891_1_1000x700_tarcze-hamulcowe-bmw-m-performance-tarnow.jpg

Niestety, ale zaciski tylne również są identyczne...wychodzi na to, że dopłaca się przede wszystkim za tarcze i kolory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.