Skocz do zawartości

E39 523i komunikat EML i kontrolka kontroli trakcji


szpasol

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie. Co kilka dni zaraz po odpaleniu

pojawia się kontrolka EML no i kontroli trakcji. Po czym po przejechaniu kilku km, zgaszeniu i odpaleniu gaśnie. I tak co kilka dni. Na kompie majstrom wyskoczył błąd z przepustnicą. I teraz pytanie czy od razu zawawiac przepustnicę na podmianę?

Dziwi mnie tylko że ten objaw występuje okresowo a nie stale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zdemontuj swoją i obadaj jej stan. Może wymaga tylko wyczyszczenia, jak będziesz miał ją na stole wtedy ocenisz jej stan
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Dopiszę sie do tematu.

 

Wymieniałam odmę w całości ze wszystkim wężami.

Po wykręceniu przepustnicy i kroka przelałem je zmywaczem do hamulców.

Po zamontowanie od razu zaświecił się EML i kontrola trakcji. Na wolnych obrotach auto działa normalnie, nic nie faluje ale jak dodam gazu to szarpie, dusi się i nie wkręca sie powyżej 2000 obotów.

ktoś, coś...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś podobny przypadek w M54, po odpaleniu kontrolka EML i przy dodaniu gazu obroty bardzo falowały, nie dało się jechac, ponowne odpalenie to samo, wysiadłem zamknąłem auto pilotem, otworzyłem, jeździ. Sytuacja kiedyś mi się powtórzyła jednak przeszło może po 6 próbach odpalenia. Dzisiaj za drugim razem tylko po zamknięciu auta.

Dajcie znać jakby ktoś doszedł o co w tym chodzi.

Dodam, że mocno lał deszcz a auto było po 4 godzinnym postoju, jeżeli ma to jakiś związek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Popytałem tu i tam i wywnioskowałem (sam :) że to prawdopodobnie immobiliser.

Po odłączeniu aku, Immo rozbraja się i dlatego świecą kontrolki i auto nie chce się wkręcać na obroty.

Po zamknięciu auta pilotem zbroi się i wszystko działa normalnie. Przetestowane kilkakrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

tak sie zlozylo, ze i ja w swoim nowym nabytku (mowa o sedanie z 2000 roku) wymienialem odme. EML z kontrola zapalily sie dopiero po okolo 2 dniach. Pierwszym objawem byla skokowa (wyczuwalne pod noga) praca pedalu gazu.

Tyle ze ja wiem na pewno ze linka gazu jest juz w stanie agonalnym (zewnetrzny pancerz jest zniszczony przez poperzedniego wlasciciela -nowa linka juz zakupiona idzie do mnie).

Tak sobie pomyslalem tez o tej okraglej wtyczce na przepustnicy....Doemontujemy przepustnice, czasami wyjmujemy ja, czasami nie odpinajac wtyczki przesuwamy ja. Moze nalezy sprawdzic po zamontowaniu przepustnicy, czy prawidlowo wtyczka siedzi w gniezdzie?

A co do skokowej pracy pedalu gazu- na razie spryskalem mechanizm przepustnicy (gdzie zachaczona jest linka) WD40. Odpalilem auto, pogazowalem, zapalila sie EML i kontrola i po sekundzie zgasla (sama z siebie). Zrobile jazde - wszystko ok. Jutro nastepne testy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skasuj adaptacje przepustnicy i jeżeli z samą przepustnicą jest wszystko ok to problem ustąpi, jeżeli nie to przepustnica do czyszczenia albo do wymiany. I nie chodzi o czyszczenie przepustnicy z nagaru czy oleju, bo to nic nie daje, tylko rozbiórka na części pierwsze i czyszczenie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......tylko rozbiórka na części pierwsze i czyszczenie.

rozebralem jedna taka przepustnice z przebiegiem 270 000 km.

Nic tam nie ma do czyszczenia. Moge zalaczyc zdjecia.... Mozna tam jajecznice zjesc - tak jest czysto. jesli juz, to raczej zewnetrzny mechanizm po ktorym chodzi linka wymaga smarowania. Mysle ze tu jest problem....

Tym bardziej ze dzis odpalilem auto, czuc bylo skokowa prace pedalu gazu. Po kilkukrotnym nacisnieciu tegoz, objaw ustapil i pedal pracowal idealnie.

Czekam jednak na nowa linke bo podejrzewam ze tu jest problem. Jak napisalem - jest w stanie agonalnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tam trzeba przetrzeć spirytusem te bieżnie która wygląda jak ścieżka potencjometru i dogiąć delikatnie te blaszki, które po niej pracują.

Jak u ciebie jest problem mechaniczny to żadne czyszczenie nie pomoże, jak nie wymienisz linki, albo nie przesmarujesz przepustnicy. Podstawą jest umieć rozróżnić gdzie występuje problem.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.