Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Miesiąc temu kupiłem w niemczech BME 320 E36. 320 czyli brałem nie brałem pod uwagę że jest tam coś innego niż 2.0 litry silnik ale dwa dni temu zacząłem załatwiać formalnośći w urzędach i okazało się że silnik był przerabiany w firmie Alpina i ma pojemność 2532 czyli więcej jak oferuje BMW 325. Jak moge to sprawdzić czy to napewno 2.5 litra? Czy stopniem sprężania, jaki on powinien być??? Czy są jakieś widoczne różnice w wyglądzie między 2.0 a 2.5??? Z góry dziekuje za pomoc.

Opublikowano

Cześć

Mnie przychodzi tylko taki pomysł do głowy, a mianowicie:

320i M52--> średnica cylindra 80mm

325i M50--> średnica cylindra 84mm

 

Zdejmij pokrywę i zmierz....

 

Ale może ktoś ma lepszy pomysł.....

pozdrawiam

Opublikowano

Taka przeróbka powinna być odnotowana w briefie.

Gdyby silnik przerabiała Alpina to byłoby cos poza tym napisane na osłonie silnika, a jeśli to jest oryginalna Alpina to jest to napisane na tabliczce znamionowej koło miejsca na akumulator.

Co do stopnia sprężania to jest to wartość niezmierzalna (możesz go tylko obliczyć) a na cylindrach możesz zmierzyć ciśnienie sprężania, ale to raczej nic ci nie da.

Opublikowano
W brifie jest adnotacja o zmianie przez firmę Alpina. Silnik z wyglądu nie ma żadnej zmiany a tabliczki nie oglądałem pod tym kątem ale napewno sprawdze.
Opublikowano
Seryjne 2,5 ma wtryskiwacze koloru zielonego !

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
hmm mi sie wydaje ze po przeplywomierzu mozna sprawdzic czy to 2,0 czy 2,5 w 2,5 przeplywomierz jest wiekszy ale najlepiej sprawdzic numer silnika :D
moje modele
Opublikowano (edytowane)

Numer silnika jest taki jak przed zmianą. W brifie jest przekreślony silnik o pojemności 1991 i jest wpisana zmiana przez firmę Alpina na pojemność 2532. Nie mogł być moim zdaniem to silnik BMW o pojemnośći 2.5 gdyż oryginał ma 2494 pojemności.

A jesli chodzi o przepływomierz to też słyszałem że jest ta własnie różnica. Może ktoś kto ma pewne 2.5 litra może pog\dać mi numer z przepływomierza katalogowy bym mógł porównać.

Edytowane przez cyrust
Opublikowano

Jak masz wpis w briefie, to raczej nie jest to kit a z zewnatrz nie poznasz, bo nie wiesz jakie zmiany alpina wprowadziła przy takiej przeróbce (poza zwiększeniem pojemnosci).

Niezły ci się rarytasik trafił i to do tego nieświadomie.

Przy takim tuningu nie zdziw się jak w dyfrze pojawiła się szpera.

Opublikowano

Tak, masz racje. Nieświadomie. Kupowałem jako 2.0.

Gdy będę coś wiedział dam znac jak to rozpoznałem itd.

Jak narazie dziękuje i pozdrawiam.

Opublikowano
No wlasnie, najlepiej bedzie jak zrobisz z jakas 320 lub 325 pare startow i wtedy wszystko sie wyjasni :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli masz oryginalny kolektor dolotowy BMW (plastik), to po nim można odróżnić pojemność 2,0 od 2,5. Na oko wygląda to tak, że między rurami dolotowymi do każdego cylindra jest przerwa. W tej przerwie jest dziura kształtu prostokąta z zaokrąglonymi rogami. Te dziury są identyczne w 2,0 i 2,5, ale... rury mają inną szerokość i to można poznać właśnie po kawałku plastiku między krawędzią wspomnianej dziury, a początkiem boku rury. W silniku 2,5 jest to około do 2mm, dla silnika 2,0 coś koło 5mm. To widać bez mierzenia.

Chyba w miarę jasno napisałem?

Jeżeli masz jakiś nieoryginalny kolektor, to nie wiem, jak rozpoznać silnik na wygląd.

Kai
Opublikowano
Robilem kilka startów z 320 2.0 i nie ma z czym porównywać. Zdecydowanie mój nie jest 2.0, a jeśli chodzi o kolektor o których mowa tez sprawdze i dam znać jak narazie ciesze sie dobrą jazdą z tym autem.
Opublikowano

Nie wiem jakimi autami jeździłeś wcześniej, ale jak chcesz jak najdłużej cieszyć się tym autem to pamiętaj aby nie obciażać zimnego silnika tzn. wysokie obroty, gwałtowne przyspieszanie a nawet mulenie przy zbyt niskich obrotach (podobnie jak w każdym innym aucie).

Dodatkowo upewnij czy po kompleksowym tuningu, jaki mógł przejść twoj silnik, nie wymaga on np. benzyny 98 oktan.

Opublikowano

A gdzie mógłbym znależć takie informacja o przeróbkach własnie Alpiny i pojemnośći 2532 nie o silniku 2.5 BMW?

NIe przesadzam i wiem co masz na myśli.

Zalalem go ostatnio Shela V-power 100oktanów. Normalnie pocisk:)

Opublikowano

No właśnie, o to chodzi. Jeśli silnik ma zwiększony stopień sprężania i jest dostosowany do benzyny Super, to na zwykłej będzie występować spalanie stukowe przez co komputer opóźni zapłon i auto osłabnie.

Wydaje mi się, że adnotacja na temat LO benzyny powinna być w briefie.

Powinna być tam też podana moc silnika.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tak na polu numerowym,będzie numer silnika i powinien być ten numer co ci podałem wcześniej jak będzie to masz 2,5l ja ostatnio wymieniałem silnik na 2,5l i w ten sposub to sprawdzałem
Opublikowano

sprawdzę Twoją informacje napewno ale z tego co napisali w "brifie" to blok jest od 2.0 ale jest rozwiercony. Zmiana wału, korbowodów, tłoków itd. Poza tym sprawdzałem z 2.0 i nie ma szans.

Sprawdze i dam znać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.