Skocz do zawartości

problem z 324TD - silnik czy elektronika???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie.

moja znajoma ma E30 324TD. ostatnio autem nie da sie jezdzic. jesli po odpaleniu silnik chodzi dobrze i rowno, to po przejechaniu kilku kilometrow potrafi nagle zupelnie przestac krecic, chodzi nierowno, auto traci moc, zaczyna kopcic. dodanie gazu niewiele pomaga, mocy jak nie bylo tak nie ma, po jakims czasie cos tam sie przetka i przez jakis czas znowu jest ok, i tak w kolko. poluzowanie wtryskow niewiele daje (tak dla sprawdzenia) - dopiero zluzowanie 3sztuk powoduje w miare rowna prace silnika (ale to pewnie dlatego ze dawka paliwa jest znikoma, a i mocy na pewno wtedy tez nie ma). co jest przyczyna?

umiera cos w silniku? czy moze elektronika?

ogolnie od jakiegos czasu cos sie z autem dzialo dziwnego. chodzi o to, ze poki nie wkrecil sie na obroty to byl taki mul ze kaszlak mogl go wyprzedzic. i ciezko palil, a po odpaleniu przez jakis czas tez nim trzeslo.

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na pewno trzeba podjechać i podłączyc silnik do komputera. Może być tak że któryś czujnik, np.: liczący obroty silnika, mógł się uszkodzić. Ale zanim to zrobisz to sprawdż kilka rzeczy:

- może też być zatkany filtr paliwa, sprawdż od razu filtr powietrza,

- druga sprawa, od pompy wtryskowej wychodzi taka okrągła wtyczka i wpięta jest w listwe przy głowicy silnika - sprawdż czy nie jest odkręcona lub poluzowana, jak jest zakrecona to dobrze będzie jak ją odkręcisz i potraktujesz jakimś kontakt spreyem od elektroniki,

- jeszcze może być to samo, tzn.: brak kontaktu, na wtyczce od wtryskiwacza pomiarowego - tego z kabelkiem. Też ten wtyk potraktować kontakt sprayem od elektryki,

- jeszcze ten duży czujnik od doładowania turbiny też może żle działać ale objawiało by się to stałym niedoborem mocy a nie kaszlem w silniku.

 

Jak nic nie pomoże jechać na diagnostykę, najlepiej do ASO Boscha. Tam wszystko wiedzą o dieslach. Omijać warsztaty typu "Pan Kazio" - szkoda czasu i kasy. BMW to auto wymagające jeżeli chodzi o diagnostykę i "Pan Kazio" nie da sobie rady.

Jak zrobisz coś i auto zacznie jezdzić daj znać co było.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Jak nic nie pomoże jechać na diagnostykę, najlepiej do ASO Boscha. Tam wszystko wiedzą o dieslach. Omijać warsztaty typu "Pan Kazio" - szkoda czasu i kasy. BMW to auto wymagające jeżeli chodzi o diagnostykę i "Pan Kazio" nie da sobie rady.

Jak zrobisz coś i auto zacznie jezdzić daj znać co było.

Krzysiek.

 

Popieram Krzysia P.Kazio już raz mi pomógł że coś sie dzieje z pompą wtryskową.Jedz do ASO lub do porządnego serwisu który zajmuje sie tylko td , tds Bo jak oddasz samochód w złe ręce to zapomnij że już bedzie z nim dobrze............. :wink:

Opublikowano
u mnie szwankuje czujnik obrotów wału(przy komuterze ma to podobno wpływ na prace pompy bo to on ja steruje),gdy jest ok i daje czysty sygnał auto idzie do przodu,jak sie nagrzeje i zaczyna mi szwankowac auto zamulone,to jedna z przyczyn zamulenia silnika,wczesniej turbo nie dawało. W mojm zły objaw złej pracyobjawia sie dziwnyą praca obrotomierza,po jakims czasie strzałka spada schodkowo-tak jak by sie zacinała
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Erikson - wymieniłeś czujnik na nowy ten od obrotów i auto jezdzi lepiej?Napisz bo u mnie chyba jest to samo, auto zamulone, czasem jezdzi dobrze a czasem nie, i też obrotak pracuje skokowo, może to czujnik obrotów jest do wymiany.

 

Jeszcze jedno - ile dałeś za nowy czujnik obrotów wału?

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
nowy kosztuje od 100zl,mam zamiar kupic jakas uzywke,jak zmienie to napisze czy to cos dało
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie moze to bylo dawno i nieprawda ale powiedzcie jak rozwiazaliscie wasze problemy z silnikem 2,4 td albowiem historia lubi sie powtarzac i mnie spotyka to samo :( gdzie znajduje sie ten czujnik jest jakas mozliwosc sprawdzenia go?
Opublikowano
wiec u mojej znajomej to byly problemy z pompa. nie znam szczegolow ale moge ewentualnie dopytac, ale wiem ze wersje elektroniczna pompy mechanior zmienil ta taka mechaniczna, i od razu auto zaczelo palic od reki i skonczyly sie problemy z szarpaniem i muleniem. smiga po dzis dzien jak ta lala

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
Wlasnie wszystkiemu winna ta elektronika moja ma mula ale czasem ma takie przeblyski geniuszu!Poza tym jak zimna skacze na obrotach a jak ja przytrzymam tak na 4 tys obr przez chwile jakos dziwnie parska i na zmiane puszcza dyma siwego albo czarnego moze dopytaj te znajoma o wiecej szczegolow bede wdzieczny!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.