Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie przymierzam się do wymiany gruszki przy turbinie ponieważ, sztanga nie dochodzi do zderzaka i co gorsza nie da się na niej uzyskać więcej (czyli mniej) niż -0.25 więc najprawdopodobniej gdzieś się grucha rozszczelniła. I tutaj zaczyna się moje pytanie: Czy ktoś kiedyś demontował turbinę i ma jakieś złote rady jak się za nią zabrać, co rozebrać, co wyjąć, gdzie szukać. Zdjęcia byłby nieocenioną pomocą ale na nie pewnie nie ma co liczyć. Szukałem na forum i nie mogłem znaleźć żadnej odpowiedzi, jedynie na angielskiej stronie znalazłem kilka wskazówek wyjęcia ale w e90, a jest kilka różnic.

Pomożecie?

Opublikowano

podepnę się pod temat

a czy jest możliwość wyjęcia turbo razem z kolektorem wydechowym? da radę tam włożyć klucz ?

są tam nakrętki więc mniejsze prawdopodobieństwo że któraś się urwię

Opublikowano

Witam

 

Wielkiej filozofii nie ma, odkręć dolot, zdemontuj filtr powietrza, pod filtrem masz 3 śrubki na torksa o ile pamiętam które trzymają turbinę, odkręcasz przewód olejowy od bloku i spływ oleju do miski, turbinę wyciągniesz od dołu możesz to zrobić z pierwszym katalizatorem będzie Ci łatwiej.

 

Trzeba jeszcze odpiąć podciśnienie sterujące od elektrozaworku i wtyczkę chyba że odkręcisz zaworek od turbiny to wtedy nie musisz tego robić.

Przy montażu wymień uszczelki montażowe.

 

Tu masz moje fotostory, niestety nie zrobiłem zdjęć krok po kroku

viewtopic.php?f=69&t=267595



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Z dostępem do węży nie ma problemu ciśnieniowy masz pod kolektorem wydechowym (za pokrywą rozrządu) dolny prawy róg na zdjęciu.

http://images67.fotosik.pl/688/37a80238e0209479.jpg

 

a powrotny przy misce oleju - nie mam na zdjęciu, to taki gumowy wężyk na cybant przykręcony.

 

Turbinę czyściłem benzyną ekstrakcyjną ale można do tego użyć zwykłej benzyny,



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Dzięki Waszej pomocy udało mi się wyciągnąć turbinkę.. nawet sprawnie. Dla przyszłych "wyciągaczy":

1. Przyda się kilka kompletów kluczy, przedłużek, łamańców żeby dobrze podejść do odkręcenia kata od turbo.

2. Dobre ustawienie rury wydechowej aby miała miejsce do swobodnego wibrowania. ( ja musiałem poprawiać bo waliła o podwozie. )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.