Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniałem tarcze kotwiczne , oraz przetaczałem tarcze hamulcowe w moim bmw x3

przy okazji oczyściłem i siknąłem zaciski

 

użyłem spraya z alle jakiś tani do zacisków , ale kiedyś w innym aucie pomalowałem pędzelkiem zwykłym hammerite na rdze i też było super

 

0301a3b96ce1d9fdmed.jpg

ed427c62b6c9adaemed.jpg

5c4edeaa0fc468d4med.jpg

9fb41f6059a28927med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od zawsze u siebie zaciski maluję hammerite i potwierdzam, spełnia swoją rolę. Dobrze u Ciebie wyglądają zaciski :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Przednie zaciski nie wyglądały źle więc oczyściłem , wymieniłem odpowietrzniki i pomalowałem

do czyszczenia użyłem małej wiertarki i szczotek.

 

5c7ab0dd68c0c9bemed.jpg

 

Za to tylne wyglądały znacznie gorzej

Tutaj należała się pełna regeneracja , piaskowanie , malowanie , nowe odpowietrzniki , reperaturki , nowy płyn hamulcowy

Dla zainteresowanych:

 

Reperaturki

Strona zabudowy: oś tylna

System hamulcowy: ATE

Średnica [mm]: 42

 

Odpowietrzniki

QB 0015 na klucz 9mm długość 32,4mm gwint M8x1,25

 

f6ef53b05167152cmed.jpg

6e59d0d0326b0d68med.jpg

5d7754e677ec9e24med.jpg

38bf472ccc40d1fdmed.jpg

008c5ab0781a9958med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Teraz czekamy na instrukcję montażu brewek lub naklejanie znaczka Mpałer.

 

Dobrze. Dostaniesz na PW jak się to robi :lol:

 

Regenerowałem zaciski bo wyglądały tak :

e0e059003baba657med.jpg

24a30f2fe5817564med.jpg

 

a poza tym po to jest ten temat abyś wiedział jaka jest średnica tłoczka i jaki odpowietrznik zakupić

abyś nie płakał :cry2: gdy przyjdzie pora na regenerację zacisków w twoim aucie.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Czym zabezpieczyłeś węże hamulcowe żeby ci się układ nie zapowietrzył? wkręcałeś coś w końcówkę czy zacisnąłeś szczypcami morse'a??
Opublikowano

Szczypcami morse'a raczej się nie robi bo węże stare można uszkodzić. :nienie: choć przy takiej robocie powinny być wymienione na nowe ja tego nie zrobiłem.

Nic nie wkręcałem pozwoliłem aby płyn hamulcowy wypłynął do słoiczka i tak był do wymiany ,pompa nie zapowietrzy się. Po regeneracji zacisków po prostu wlałem nowy płyn odpowietrzyłem cały układ i tyle.

 

Jak masz świeży płyn i nie chcesz go wymieniać to przewód zaślepiasz gumowym kapturkiem który osłania odpowietrznik idealnie pasuje na gwint przewodu. Tak robią mechaniory w warsztatach.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

A propos uszkodzenia gumowych przewodów hamulcowych:

 

Ostatnio przegub napędowy przetarł mi tylny przewód hamulcowy - cena przewodu w ASO po rabacie 170,- zł. Kupiłem na szybko zamiennik za 65,- zł.

 

Wobec powyższego, mając z tą firmą bardzo dobre doświadczenia w motocyklach, rozważam wymianę wszystkich przewodów (auto ma 10 lat, więc pozostałe gumy tez już pewnie naruszone zębem czasu i puchnące) na takie:

 

http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-hel-bmw-x3-e83-2004-i5021360841.html

 

Komplet na 4 koła 380,- zł.

 

Czy ktoś z forum dokonywał już takiej wymiany? Jakieś cenne wskazówki, doświadczenia?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.