Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

Jest tutaj wiele tematów na temat typowych usterek czy elementów eksploatacyjnych w różnych e39 ale zastanawiam się czy czegoś nie pominąłem. Jakie rzeczy powinno się w e39 525iA(m54b25) sedan sprawdzić lub prewencyjnie wymienić zaraz po kupnie. Wiadomo, że wszystko to co wychodzi na kompie można sobie sprawdzić i wymienić co trzeba oraz zawieszenie, które również można sobie sprawdzić czy coś wymaga wymiany czy nie, ale oprócz tego, są jeszcze rzeczy, których sprawdzić na kompie i organoleptycznie się nie da lub jest to trudne:

 

- olej+filtr,

- świece,

- filtr powietrza,

- filtr kabinowy,

- filtr paliwa,

- płyn chłodniczy,

- płyn hamulcowy,

- olej w dyfrze,

- olej w skrzyni,

- ODMA,

- pixeloza wyświetlacza(to akurat widać)

- sprawdzić wentylator klimy(tu akurat będzie błąd w inpie)

 

Czy jest coś jeszcze takiego jak ODMA, o czym zwykle ludzie zapominają lub olewają a jednak nie zawsze daje jakieś silne objawy żeby je zauważyć, które warto wymienić?

Edytowane przez Shadowblade
Opublikowano

Olej w skrzyni

Sprawdzić dolot bo już w tych latach zaczyna się sypać i są problemy z pracą silnika

M54 to warto sprawdzić apetyt na olej i jeśli jest spory to na dzień dobry trzeba robić mały remont

 

Warto przeczytać o typowych usterkach e39 wtedy dużo będziesz wiedział co spr. Temat jest podpięty

  • Moderatorzy
Opublikowano

DISA sprawdź czy się nie rozlatuje, na kolektorze z boku takie pudełko.

Dodatkowo stan wężyków naokoło kolektora, jak sparciałe to może być problem z podciśnieniem.

 

Sprawdź też napięcie pasków osprzętu i klimy, oraz czy pod termostatem i pompą wody sucho.

Opublikowano
Olej w skrzyni

M54 to warto sprawdzić apetyt na olej i jeśli jest spory to na dzień dobry trzeba robić mały remont

 

Póki co przejechane 300 km i stan oleju ani drgnął.

 

Dzięki za przypomnienie o DISA i dolocie. Poszukam tematów na forum jak sprawdzić DISA ale z tego co się orientuję, to chyba wywala błąd na inpie jeśli coś nie tak z DISA.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To akurat błędu nie wywala, chyba, że wtyczkę odepniesz, z tego co pamiętam.

 

Odkręć 2 śruby i masz na wierzchu, oring obadaj czy cały. Jak klapka siedzi dobrze i nie lata jest ok. Jak nie to są dożywotnie zestawy naprawcze full aluminuium.

Opublikowano
Dzięki za podpowiedź z DISA, obadam ją dziś lub jutro i w razie czego poczytam o tych zestawach naprawczych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.