Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może to głupie pytanie .... Ale ostatnio auto stało na parkingu 3 dni zanim je odpaliłem to oleju było minimum.Przejechałem się itp tak z 15 min auto postawiłem pod budynkiem u kolegi dosłownie na 10 min wracam i sprawdzam znów olej i nagle jest 1/2 stanu . Dzisiaj rano postanowiłem dolać oleju i dolałem 0.6 l i nic stan się nie zmienił .Powiedzcie mi czy w m54 jest jakiś zawór co trzyma gdzieś olej bo ja już naprawdę nie wiem co i jak jest ....
Opublikowano

Olej sprawdzasz na ciepłym silniku, tzn po tym jak osiągnie 90 stopni.

Nie pamiętam dokładnie ale instrukcja mówi ze po 5 lub 10 min postoju.

Opublikowano

Moim zdaniem najważniejsze jest sprawdzać zawsze w ten sam sposób, a nie, że raz "z rana", raz po nagrzaniu, innym razem po kilku(nasto) minutowym postoju.

Ja zawsze sprawdzam na zupełnie zimnym silniku (tj w temp. otoczenia), kiedy jeszcze danego dnia nie jeździłem. Wyciągam bagnet, przecieram ścierką, wkładam ponownie i wtedy sprawdzam. Jak jest na minimum, dolewam 0,5l (czyli do połowy stanu).

Opublikowano
przede wszystkim na równym ma stać... potrafi przekłamać o 0,5L a tobie sie moze wydawać eee tam chyba równo stoi.... :cool2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Sposób zaproponowany przez Tonny jest prawidłowy. Jeżeli podstawa filtru oleju nie trzyma to po dłuższym postoju bagnet może pokazać max, ale już na ciepłym pokaże coś w połowie między stanem max a min. Jeżeli na zimnym masz poziom min to na ciepłym będziesz miał minus ~0.5 litra poniżej minimalnego stanu :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.