Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie odnośnie opon w BMW z napędem X (mam 530xd z 2008r. 235PS, manual)

Naczytałem się w różnych miejscach różnych informacji. Ogółem zaleca się zakładanie opon w tych samych rozmiarach na obie osie (chociaż czytałem, że i to nie jest do końca prawdą). Jednak mnie interesuje mniej poważna kwestia. Czy nie będzie problemów gdy na przód i tył założę opony w tym samym rozmiarze ale innych firm z innymi bieżnikami. Np na jednej osi PIRELLI P7 CINTURATO a na drugiej PIRELLI PZERO lub BRIDGESTONE POTENZA RE050A (nie mogę się zdecydować...)

Będzie to jakoś negatywnie wpływać na cokolwiek? Czy jednak w 4x4 polecacie zakładać to samo na przód i tył?

Opublikowano
Po prostu mam po znajomości dostęp do ładnych używanych opon w dobrej cenie. Te 3 pary co wymieniłem oglądałem i mają bieżnik praktycznie jak nowe. Tylko czy do napędu X trzeba szukać czterech takich samych opon, czy jeśli rozmiary będą takie same to bieżniki z tyłu i przodu mogą się różnić...
Opublikowano
Mam takie same auto ale załozyłem wszystkie jednakowe bridgestone potenza s001,Jesli będa te same rozmiary problemu nie bedzie tylko bież pod uwage że auto może inaczej reagowac np na śliskiej nawierzchni ,przód wzgledem tyłu albo na odwrót to samo podczas deszczu.
Opublikowano
Właśnie się zastanawiam czy przy oponach klasy (jak dla mnie) wyższej będzie jakaś odczuwalna różnica w czasie jazdy między kompletem czterech takich samych opon a dwóch parach w tym samym rozmiarze. Wszystkie będą miały bieżniki ok 7,5mm. Rozumiem, że są to jednak dwie pary innych opon z innym bieżnikiem, inną twardością itp. Ale czy w praktyce to zrobi jakąkolwiek różnicę?
Opublikowano
Jak dla mnie używki to już nie jest dobry pomysł do tego różne wzory bieżnikow inna przyczepnośc na kazdej osi ,inne odprowadzanie wody podczas deszczu ,twoja decyzja .
Opublikowano

Ja swoje auto kupiłem w takim stanie że były różne marki na przedzie i tyle, a jedne opony były bardziej wyjechane niż inne. Opony były już mocno zjechane. Z xdrive nie było problemu w sensie błędów itp, a jedziło się tym tak jak rwd ;p

Generalnie każdy specjalista będzie Ci tego odradzać. Będzie to męczyć skrzynie rozdzielczą tym bardziej im większe będą różnice w obwodach kół.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Opublikowano
Uważam, że ogólnie zakup używanych opon do xDrive to pomyłka. Ogólnie do napędów typu 4x4 zaleca się kupowanie nowych opon, zakładanych zawsze na te same miejsca o tym samym rozmiarze i bieżnikowaniu, ze względu na właśnie zachowanie się auta podczas jazdy różne bieżniki = nieprzewidywalne zachowanie auta.
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Opublikowano
Możesz mieszać producentów przód/tył pod warunkiem że różnica w obwodach opon osi przedniej i tylnej nie przekroczy 1%. Jeśli zakupisz różne opony to załóż te z większym obwodem na tył. Tyle w temacie.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Sprawa rozwiązana. Trochę poszukałem i udało się znaleźć jeszcze dwie P7-ki. Kupiłem więc 4x PIRELLI P7 CINTURATO 245/40/18. Wszystkie 7,5-8 mm bieżnika. Tyle, że dwie mają indeks nośności 97 (dam je na przód) a dwie 93 (dam je na tył). Myślę, że to dobre rozwiązanie.
Opublikowano

tak na przyszłość..

 

Kolega oryginalnie w 335xi miał opony tzw 'staggered', czyli inny rozmiar z tyłu a inny z przodu.

 

W takim przypadku to różnica w bieżniku to całkowicie pomijalna sprawa.

 

To nie Subaru gdzie nawet delikatna różnica w obwodzie P-T robiła poważne problemy..

Opublikowano
W takim przypadku to różnica w bieżniku to całkowicie pomijalna sprawa.

 

To nie Subaru gdzie nawet delikatna różnica w obwodzie P-T robiła poważne problemy..

 

xDrive dużo przyjmie ale ma swoją granicę. Przerobiłem u siebie mieszane ogumienie typu 245/35 R19 i 285/30 R19... przerobiłem 4x 245/40 R18... i przerobiłem 4x 225/50 R17 różnych producentów. Przesadzisz z różnicą obwodów i będzie kuku ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

pełna zgoda!

 

Tutaj pomimo różnicy w szerokości: 245/35 R19 i 285/30 R19 obwód był właściwie taki sam (natywne 275/30 ma już większy odstrzał od 245/35)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.