Skocz do zawartości

pawel.1988

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O pawel.1988

  • Urodziny 02.05.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61--530xd--235KM--2008
  • Lokalizacja
    Skierniewice

Osiągnięcia pawel.1988

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nie. Przy gaszeniu było w miarę ok. Nie miałem jakichś większych zastrzeżeń. Dwóch mechaników oglądało te poduszki i powiedzieli, że są w niezłym stanie. Bo były a nie działał tylko ten ich mechanizm związany z podciśnieniem.
  2. Widzę, że nikt się tematem nie zainteresował. Szkoda. Dla potomnych: Przyczyną były poduszki pod silnikiem. Nie działało w nich sterowanie podciśnieniem. Rozwiązaniem "na szybko" jest zaślepienie podciśnienia. Pomaga i efekty są naprawdę zadowalające. Rozwiązaniem całkowitym jest wymiana poduszek na nowe.
  3. Kolego, masz 520d zgodnie z opisem? Czyli bez xDrive. Odpada więc całość związana z napędem 4x4. A czemu stawiasz na wydech? Coś sprawdzałeś albo przeczytałeś, że mogą być takie efekty? Co ma wydech do tego, że poniżej 60km/h drżenie zanika? Widzę, że mój przypadek nie jest jedynym. Może jakiś szpec by się zainteresował tematem bo sprawa jest ciekawa... Trochę danych już jest. Ma ktoś pomysł co tu sprawdzać, żeby po kolei wykluczać możliwe przyczyny?
  4. Napisałem, że taki sam efekt co na drodze. Chodzi o to, że drży powyżej 60km/h (na luzie bądź z wciśniętym sprzęgłem - bez gazu). Prędkość spada i drżenie znika. Nie pochodzi to z zawieszenia bo ono nie pracuje w tym przypadku. Gdy prędkość jest powyżej tych 60km/h i występuje drżenie ,wystarczy musnąć pedał gazu i gdy obroty się choć trochę zwiększą wszystko też ustępuje.
  5. Nowe informacje: Auto podniesione na podnośniku i "rozpędzone". Efekt taki sam jak na drodze. Wibrację nie idą więc z zawieszenia. Silnik sprawdzany i to nie on wywołuje te drgania. Ogółem drży buda a nie motor. Mechanik nie ma pomysłu co tu jeszcze sprawdzić. Czy możliwe, że to ten łącznik elastyczny na wale, podpora albo krzyżak? Niby wszystko tam wygląda w miarę OK ale zakładam, że te części są od nowości niewymieniane. Ktoś coś?
  6. Dzięki za odpowiedź. Czytałem temat który wkleiłeś ale tam nie ma takiego przypadku. Auta drżą podczas jazdy przy konkretnej prędkości ale "na biegu", ewentualnie drżą cały czas. U mnie przy normalnej jeździe jest ok i podczas postoju jest ok. Drżenie/wibracje występują tylko podczas jazdy powyżej 60km/h na sprzęgle bądź na luzie. Nie ma znaczenia czy jest to 130km/h czy 70km/h. Drży tak samo. Ustępuje przy około 60km/h. Z tego wątku wyszło, że wpływ na drgania mogą mieć: przegub elastyczny na wale, podpora, wyważenia wału. Odrzucam koło pasowe bo u mnie w jednym i drugim BMW jest koło wymienione, dwie różne firmy kół i dwóch innych mechaników. Odrzucam też koła i opony bo były wyważane + w jednym aucie są nowe (zresztą koła i opony nie zmieniały by zachowania przy wciśnięciu sprzęgła bądź wyrzuceniu na luz). Jakieś pomysły?
  7. Witam. BMW E61 530xd 235PS 2008r, manual. Borykam się z takim problemem: Gdy jadę powyżej 60km/h i wyrzucę na luz bądź wcisnę i trzymam sprzęgło czuję wibracje i drżenie. Problem znika gdy tylko auto zwolni poniżej tej prędkości. Nie ma też problemu przy żadnej prędkości podczas przyśpieszania albo jazdy na biegu bez gazu. Występuje to tylko i wyłącznie gdy podczas jazdy powyżej tych ok 60-65km/h gdy wrzucę na luz bądź trzymam sprzęgło. Testowałem ostatnio przy 90km/h. Auto drży aż prędkość spadnie do tych ok 60km/h i wtedy jak ręką odjął. Problem zanika całkowicie i wszystko jest idealnie. Opony wyważone, problem występuje też na zimówkach więc to nie to. Do tego mam nowe koło pasowe, rolki, paski, tuleje wahacza przedniego. Identyczna sytuacja w drugim E61 525xd 197PS 2008. Tam też wymienione koło pasowe (innej firmy niż u mnie), paski, pompa wody + nowe opony. Spotkał się ktoś z czymś takim? Co to może być. Mechanicy strzelają ale widać, że nie bardzo wiedzą co to. Możliwe, że to poduszki? Myślałem, żeby je zmienić ale w sumie to jeśli one były by przyczyną to poniżej 60km/h problem by chyba też występował. Jakieś pomysły?
  8. Sprawa rozwiązana. Trochę poszukałem i udało się znaleźć jeszcze dwie P7-ki. Kupiłem więc 4x PIRELLI P7 CINTURATO 245/40/18. Wszystkie 7,5-8 mm bieżnika. Tyle, że dwie mają indeks nośności 97 (dam je na przód) a dwie 93 (dam je na tył). Myślę, że to dobre rozwiązanie.
  9. Właśnie się zastanawiam czy przy oponach klasy (jak dla mnie) wyższej będzie jakaś odczuwalna różnica w czasie jazdy między kompletem czterech takich samych opon a dwóch parach w tym samym rozmiarze. Wszystkie będą miały bieżniki ok 7,5mm. Rozumiem, że są to jednak dwie pary innych opon z innym bieżnikiem, inną twardością itp. Ale czy w praktyce to zrobi jakąkolwiek różnicę?
  10. Po prostu mam po znajomości dostęp do ładnych używanych opon w dobrej cenie. Te 3 pary co wymieniłem oglądałem i mają bieżnik praktycznie jak nowe. Tylko czy do napędu X trzeba szukać czterech takich samych opon, czy jeśli rozmiary będą takie same to bieżniki z tyłu i przodu mogą się różnić...
  11. Witam. Mam pytanie odnośnie opon w BMW z napędem X (mam 530xd z 2008r. 235PS, manual) Naczytałem się w różnych miejscach różnych informacji. Ogółem zaleca się zakładanie opon w tych samych rozmiarach na obie osie (chociaż czytałem, że i to nie jest do końca prawdą). Jednak mnie interesuje mniej poważna kwestia. Czy nie będzie problemów gdy na przód i tył założę opony w tym samym rozmiarze ale innych firm z innymi bieżnikami. Np na jednej osi PIRELLI P7 CINTURATO a na drugiej PIRELLI PZERO lub BRIDGESTONE POTENZA RE050A (nie mogę się zdecydować...) Będzie to jakoś negatywnie wpływać na cokolwiek? Czy jednak w 4x4 polecacie zakładać to samo na przód i tył?
  12. W moim przypadku nie było żadnych objawów wskazujących na słaby stan łańcucha. Auto chodziło jak należy, łańcucha "nie było słychać" itp. Zerwał się przy jeździe 110km/h na tempomacie na szóstym biegu... Nie raz (nawet parę dni wcześniej) jeździłem tym autem z prędkościami powyżej 200km/h i było ok. Auto miało przejechane ok 300tyś. Ogółem kupując E60 z silnikiem 3.0d, jeśli nie masz dokumentu potwierdzającego wymianę rozrządu przez poprzedniego właściciela, lepiej wymienić od razu i mieć spokojną głowę. Starczy zapewne do końca Twojego użytkowania. Koszt silnika + wymiany to ok 5000-7000 zł. Rozrząd jest parę razy tańszy... Prosta matematyka.
  13. W przystępnej cenie znalazłem motor 197KM więc nie będę kombinować z 235. Tutaj wszystko powinno pasować, łańcuch wymieniony i rok gwarancji. Ewentualnie po wymianie pomyślę o jakimś rozsądnym i bezpiecznym zwiększeniu mocy.
  14. Ale mechanik powiedział mi, że jest inna miska oleju w 197 i w 235. Kwestia czy nie ma jeszcze innych różnic. Co do sterownika: jak to ogarnąć jeśli np wymieniam 197 na 235?
  15. Witam. W moim E61 2008r 525xd 197KM zerwał się łańcuch. Mechanik podał mi symbol silnika: M57 N2 306 D3. Szukając ogłoszeń z silnikami z takimi symbolami bardzo mało jest 197KM. Większość jest 235 i 231. Teraz kwestia czy jak kupię taki 231/235 to czy będzie to pasować? Coś słyszałem, że mogą być inne mocowania, miska oleju itp. Ma ktoś wiedzę na ten temat? Czy jak symbol się zgadza, to znaczy, że na bank będzie pasować?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.