Skocz do zawartości

[E60] N52 dławi się na niskich obrotach


goreckim

Rekomendowane odpowiedzi

Nie umiem ocenic, czy to spora ilość, ale po wyjeciu duzej disy, byla ona prawie cala w oleju, w otworze po disie tez bylo widac ze cos sie tam oleju nazbieralo i nie byly to tylko wilgotne ścianki.

Mam zaciek niby oleju, ale jest to za rzadkie na typowy olej. Ilosc na tyle mala,.ze nie zostawia plamy na parkingu, ale widac to na skrzyni i od tylnej strony silnika, tak jakby wlasnie od separatora skroplone pary oleju.

 

Odme mam zewnetrzna (tez 2005r) i bede sie za to zabieral w tym tygodniu.

Przy kolektorze widziałem przewod paliwowy, trzeba go odpiac, czy mozna ten przewod odczepic od kolektora i przesunac na bok?

Czy kolektor trzyma cos wiecej niz glowne nakretki na szpilkach, z tylu waz odmy i od dolnej czesci rura od przepustnicy? Czy sa jeszcze gdzies sruby/zaczepy?

Czy sa tam tulejki dystansowe pod kolektorem (tak jak w M57) ze jest ryzyko ze wleca do kanalow silnika?

 

Swiece mam zwykle. Poczatkowo ori bmw, pozniej NGK i po paru tys km teraz boscha platinium. Praca jest dokladnie ta sama, choc mam wrazenie ze na swiecach boscha jednak najgorzej szarpie, choc to tylko złudzenie.

 

MAF tez obstawiam, byl raz blad odnosnie maf, ale juz sie nigdy nie pojawil potem. Nie podoba mi sie temleratura powietrza zasysanego, bo mam 30-40st, a na zewnatrz 5-10st, jednak doszly mnie sluchy, ze inpa przeklamuje tą temperature i w sumie dobrze jakby ktos to potwierdzil/sprawdzil u siebie, badz ktos kto jest z Krakowa podjechal na mini zlot, to bym mu zbadal to swoją inpą.

 

Kolejne zaobserwowane objawy, to za niskie obroty zaraz po starcie zimnego silnika (powinny byc o ok 200rpm wyzsze) oraz jak jest miare cieplo na zewn. a startujacy silnik nie byl rozgrzany, zaraz po starcie i zejsciu obrotow, jest chwilowe zadlawienie i nieco nierowno pracuje przez chwile, tak jakby ssania nie mial.

Tu jest film:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAF mogę sprawdzić w INPIE za tydzień, jak wrócę do domu.

 

Co do demontażu kolektora to nie ma biebezpieczeństwa że cokolwiek wleci do środka. Jak będziesz go wyjmował to przy okazji wymień uszczelki (na czescidobmw.pl jest zamiennik w dobrej cenie). Przewód paliwowy wystarczy przesunąć po odczepieniu uchwytu. Kolektor oprócz szpilek trzymają węże od odmy i kostki elektryczne od DIS i od tychże węży od odmy. Wąż łączący odmę z głowicą, znajdujący się z tyłu silnika, odpinasz od strony silnika. Wąż łączący odmę i miskę olejową odpinasz od strony odmy. Wcześniej wymontuj filtr powietrza i przepustnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

wymieniłem przepustnicę, na inną używaną. Mam wrażenie,że objaw przydławiania występuje troszeczkę częściej, ale to może sugestia.

Czy dla drugiej przepustnicy trzeba robić adaptację kompem??? W necie znalazłem jakieś instrukcje na zasadzie włącz, wyłącz zapłon przytrzymać gaz przez 30sec,. Zrobiłem, ale nic to nie daje :)

Jeśli moja przepustnica była dobra, to pewnie też będę musiał zwalać kolektor i obejrzeć dokładnie odmę i jej przewody oraz małą DISĘ :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAF tez obstawiam, byl raz blad odnosnie maf, ale juz sie nigdy nie pojawil potem. Nie podoba mi sie temleratura powietrza zasysanego, bo mam 30-40st, a na zewnatrz 5-10st, jednak doszly mnie sluchy, ze inpa przeklamuje tą temperature i w sumie dobrze jakby ktos to potwierdzil/sprawdzil u siebie, badz ktos kto jest z Krakowa podjechal na mini zlot, to bym mu zbadal to swoją inpą.

 

U mnie temperatura bardzo zbliżona do atmosferycznej po rozgrzaniu w zimę o około 5 stopni wyższa niż otoczenie. Sprawdzane na trasie 20 km.

Sprawdzane w DIS

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mg123, dzieki za podpowiedzi.

Czy uszczelke pod przepustnicą tez wymieniales? Jest troche droga, ale moze warto, a wręcz trzeba dla św spokoju.

Jeszcze odnosnie montazu kolektrora, dokrecales nakretki kluczem dynamometrycznym, w jakiejs okreslonej kolejnosci (np 1,6,2,5,3,4) i czy uszczelki kokektora smarowales olejem troche (mysle ze powinno sie)?

 

Dzieki Zibski, szkoda ze nie mam Disy dla porównania. Inpa z tego co mnie sluchy naszly przeklamuje ktores temperatury. Dis juz niekoniecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniałem uszczelki pod przepustnicą. Co ona uszczelnia? Bo klapka przepustnicy z obudową jest dopasowana i z tego co pamiętam nie ma uszczelki.

 

Co do montażu kolektora to chyba nie ma co przesadzać. Wystarczy wyczyścić powierzchnię styku głowicy z kolektorem benzyną ekstrakcyjną i odkręcić kolektor kluczem dynamometrycznym jeżeli chcesz być dokładny. Śruby są delikatne i ja niestety pomyliłem moment i dokręciłem na 14 nm zamiast na 8-9 co poskutkowało zerwaniem jednej śruby. Nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki troche - jak u Panow wygladaja obroty na jalowym - mowie sprawdzane po OBD a nie wskazowce?

U mnie lataja od 645 to 696 i nie wiem czy to normalne dla silnika czy nie.

Ogolnie dlawienie na niskich przeszlo - ale szczegolnie to przytkal sie wczoraj do tego stopnia ze malo co glowa w kiere nie przydzwonilem po czym strzelil do przodu ale temperatura wody poleciala do 75*C i nie chciala sie juz podniesc.

Nie sprawdzalem bledow na INPA jeszcze ale mysle ze bedzie jeden lub 2a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wygram z tym kolektorem chyba.

Waz odmy od strony bloku silnika jakims cudem sciagnalem, bo miejsca to tam dla malych dziecięcych raczek jest.

Niestety ten od michy olejowej jest nie do przejscia, nie ma dojscia od strony odmy, wiec chyba trza sciagac od michy. Jak zes to zrobil sciagajac od separatora?

 

Jeszcze choojki przymocowali odme do kolektora od spodu, ze srubami od tylu, jakby nie mogli gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to robiłem kilka dni na raty bo po pół godziny pracy nad demontarzem kolektora nie powiem co mnie strzelało. Na tym etapie powinieneś móc zdjąć kolektor ze śrub mocujących i wygospodarować sobie trochę więcej miejsca na odpięcie węża od odmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciaganie tego kolektora to istna droga krzyzowa w tym egzemplarzu.

 

Mam sukinsyna w rekach. Kolejne niespodzianki to rozdzielacz kabli od grzania i jakas obejma na koncu kolektora. Istny cyrk.

 

Weze wydaja sie cale, caly separator jest w szlamie "majonezowym".

Nie podobaja mi sie obie disy. Maja zerwaną w polowie uszczelkę od klapki, choc wydaje mi sie, ze to nie powinno miec znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dopiero zobaczyłem twój post. No ściąganie tego kolektora to jest upierdliwa sprawa. Mi zajęła kilka dni roboty bo jednorazowo nie byłem w stanie spędzić nad tym więcej niż 15-20 minut z powodu narastającej irytacji. W klapkach też miałem troszeczkę pourywane te uszczelki i żadnych niepokojących objawów to nie powodowało.

 

Dodatkowo jeszcze w temacie dławienia. Od dawna miałem problem z elektrozaworem wydechowym, który się objawiał tylko w zimne dni, zaraz po uruchomieniu. Wyczyściłem zawory i zamieniłem miejscami i już miałem permanentny błąd zaworu dolotowego, który również powodował sporadyczne duszenie na niskich obrotach, gaśnięcie na biegu jałowym i lekkie szarpanie przy przyspieszaniu. Wymiana zaworu na nowy sprawiła że auto śmiga aż miło. Nawet na 6 biegu na 1500 obrotach żywo reaguje na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Siemka mam podobny problem tylko inny zakres z moim e60 n52 218 koni .Ato ma spadek mocy w zakreśie 3tys do 3.5 tys na kompie zero bledów żadna kontrolka się nie świeći . Na luyzie i wolnych obrotach delikatne falowanie. Odma wymieniona cewka wymieniona nowe świece silnik pracuje równo . W aucie wymieniłem i oczysciłem

świece nowe

2 cewki zapłonowe

uszczelkę miski olejowej i podstawy filtra .

Do tego uszczelkę pokrywy zaworów

Egr oczyszczony

odma nowa i oczyszczona

smog oczyszczony .

Sprawdzone ciśnienie na cylindrach 12 barów na każdym i Ciśnienie oleju też oki.

Elektrozawór oczyszczony . Valvetronnic przyuczony .

Korekty paliwowe oki ;/

Vanos na kompie sprawdzany i pokazuje że pracuje oki .

Komputer silnika oki.

Nie mam już pomysłu ;/ a dzisaj auto nie miało tego muła

Dodam jeszcze że auto z 2005 03 więc blok silnika jest przed defektem fabrycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.