Skocz do zawartości

[E87] 118d - klapka wlewu paliwa


Zoxu

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam problem z klapką wlewu paliwa. Dzisiaj odmówiła posłuszeństwa i zaczęła żyć własnym życiem. Chodzi teraz luźno, nie ma "efektu sprężynowego", tzn. nie dociąga jej do karoserii ani nie odbija na zewnątrz przy otwieraniu. Rygluje się przy tym normalnie. Czy ktoś orientuje się jaki element powoduje dociąganie klapki przy sprawnym mechanizmie? Sprężyny tam żadnej nie widzę. Czy ktoś wie co się zepsuło i czy da się to wymienić? Wklejam linki z realoem:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UD71-EUR-01-2008-E87N-BMW-118d&diagId=41_1610

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękował!

Swoją drogą nie wiem, czy to pech, czy ten typ tak ma... ale w mojej jedynce psują się wyłącznie takie pierdolniki jak linka otwierająca maskę, wiatrak nawiewu, czy owa nieszczęsna klapka. Niby proste sprawy, ale na samą myśl o tym, że muszę pół auta rozebrać, żeby taki pierdolnik wymienić... to mi się płakać chce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic tu nie trzeba rozbierać. Starą klapkę możesz rozwalić. Ten filmik pokazuje gdzie zrobić dziury żeby wyrwać starą klapkę, albo możesz ją pociąć tylko na blachę trzeba uważać:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem ci że teraz mam rozebraną tapicerkę bagażnika, bo uszczelniałem wentylacje z tyłu i dostępu do tej klapi nie ma za bardzo. Może trzeba by coś jeszcze zdemontować. Może przez nadkole dostęp jest lepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękował!

Swoją drogą nie wiem, czy to pech, czy ten typ tak ma... ale w mojej jedynce psują się wyłącznie takie [bAD] jak linka otwierająca maskę, wiatrak nawiewu, czy owa nieszczęsna klapka.

 

to samo przechodziłem :) trzeba sie cieszyć że wiekszych problemów nie ma tfuuu tfuuu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem to jakis czas temu...

 

 

 

viewtopic.php?f=164&t=306557&p=2263834#p2263834

 

Nie wiem dlaczego nie znalazłem Twojego tematu podczas moich forumowych poszukiwań. W każdym, z racji braku garażu, postanowiłem przełożyć naprawę tego cuda na jakąś cieplejszą porę roku.

Jak mawiali starożytni indianie - Jeżeli będziesz grzebał przy zimnych plastikach, to na 100% coś upier..lisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem ten nieszczęsny mechanizm klapki i chciałbym podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami.

W pierwszej kolejności nadmienię, że postanowiłem wykorzystać metodę nawiercenia 4 otworów i podważenia zatrzasków przy pomocy śrubokręta. Z perspektywy czasu powiem, że... gdybym robił to kolejny raz, wybrałbym inną metodę ;)

Niestety, jak to u rasowego majstra, skończyło się porysowaniem lakieru w okolicach zatrzasków. Oczywiście schowało się to ostatecznie pod mechanizmem klapki, ale asekuracyjnie porobiłem zaprawki, gdyby jakaś wilgoć miała się tam dostać.

Jeżeli ktoś zabiera się za wymianę i chce to robić jak najmniej inwazyjnie, to polecam zepsuty mechanizm po prostu ostrożnie poćwiartować i wyjmować po kawałku.

Co do montażu nowej części:

Nie ma co wierzyć tym wszystkim video instrukcjom, że można prawidłowo zainstalować nowy mechanizm po prostu wciskając go na miejsce od zewnątrz. Rzecz tkwi w tym, że ten wewnętrzny gumowy "kołnierz" nie osadzi się w ten sposób prawidłowo. Jedyną opcją jest demontaż nadkola (3 minuty roboty) i ręczne dopasowanie tego gumowego elementu od wewnątrz (kolejne 3 minuty), tak żeby wskoczył w odpowiedni rowek. Oczywiście świat się pewnie nie zawali, jeżeli zrobimy to jedynie zewnętrznie i na odpier...l, ale myślę, że warto poświęcić parę minut więcej, żeby zrobić to dokładnie.

Załączam zdjęcie zrobione od strony nadkola, po dopasowaniu gumowego "kołnierza".

0af6fcddf5e4856cmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za opisy!

Gdyby jednak komuś jeszcze przyszło zmagać się z tą klapką, i nie byłoby problemem zrobić

fotkę zatrzaskom, to byłbym wdzięczny. :)

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy u Was klapka jest zablokowana kiedy wlaczy sie centralny zamek przy ruszaniu? U mnie niestety nie, pomijajac ze mam zepsuty mechanizm samej klapki, to na zakretach lubi sobie 'fruwac' ta klapka.

Chce sie tylko upewnic czy poza mechanizmem domykania tej klapki, jest jakis blad ktory powoduje niedomkniecie bolca blokady klapki przy centralnym zamku. Dodam ze uruchomiony centralny zamek z pilota blokuje klapke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze jest tak jak piszesz, czyli z kluczyka klapka jest zamknieta a jak ruszasz i centralny sie zamyka to klapka wleu jest otwarta. Pozniej sprawdze jak to u mnie w f21 wyglada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.