Skocz do zawartości

Zoxu

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 118d 2008

Osiągnięcia Zoxu

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Wymieniłem ten nieszczęsny mechanizm klapki i chciałbym podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami. W pierwszej kolejności nadmienię, że postanowiłem wykorzystać metodę nawiercenia 4 otworów i podważenia zatrzasków przy pomocy śrubokręta. Z perspektywy czasu powiem, że... gdybym robił to kolejny raz, wybrałbym inną metodę ;) Niestety, jak to u rasowego majstra, skończyło się porysowaniem lakieru w okolicach zatrzasków. Oczywiście schowało się to ostatecznie pod mechanizmem klapki, ale asekuracyjnie porobiłem zaprawki, gdyby jakaś wilgoć miała się tam dostać. Jeżeli ktoś zabiera się za wymianę i chce to robić jak najmniej inwazyjnie, to polecam zepsuty mechanizm po prostu ostrożnie poćwiartować i wyjmować po kawałku. Co do montażu nowej części: Nie ma co wierzyć tym wszystkim video instrukcjom, że można prawidłowo zainstalować nowy mechanizm po prostu wciskając go na miejsce od zewnątrz. Rzecz tkwi w tym, że ten wewnętrzny gumowy "kołnierz" nie osadzi się w ten sposób prawidłowo. Jedyną opcją jest demontaż nadkola (3 minuty roboty) i ręczne dopasowanie tego gumowego elementu od wewnątrz (kolejne 3 minuty), tak żeby wskoczył w odpowiedni rowek. Oczywiście świat się pewnie nie zawali, jeżeli zrobimy to jedynie zewnętrznie i na odpier...l, ale myślę, że warto poświęcić parę minut więcej, żeby zrobić to dokładnie. Załączam zdjęcie zrobione od strony nadkola, po dopasowaniu gumowego "kołnierza".
  2. Nie wiem dlaczego nie znalazłem Twojego tematu podczas moich forumowych poszukiwań. W każdym, z racji braku garażu, postanowiłem przełożyć naprawę tego cuda na jakąś cieplejszą porę roku. Jak mawiali starożytni indianie - Jeżeli będziesz grzebał przy zimnych plastikach, to na 100% coś upier..lisz :)
  3. Zastanawia mnie tylko co się z tym mogło stać. Zerwało się? Wypadło? Da się tam jakoś zaglądnąć od strony bagażnika?
  4. Podziękował! Swoją drogą nie wiem, czy to pech, czy ten typ tak ma... ale w mojej jedynce psują się wyłącznie takie pierdolniki jak linka otwierająca maskę, wiatrak nawiewu, czy owa nieszczęsna klapka. Niby proste sprawy, ale na samą myśl o tym, że muszę pół auta rozebrać, żeby taki pierdolnik wymienić... to mi się płakać chce :D
  5. Otóż mam problem z klapką wlewu paliwa. Dzisiaj odmówiła posłuszeństwa i zaczęła żyć własnym życiem. Chodzi teraz luźno, nie ma "efektu sprężynowego", tzn. nie dociąga jej do karoserii ani nie odbija na zewnątrz przy otwieraniu. Rygluje się przy tym normalnie. Czy ktoś orientuje się jaki element powoduje dociąganie klapki przy sprawnym mechanizmie? Sprężyny tam żadnej nie widzę. Czy ktoś wie co się zepsuło i czy da się to wymienić? Wklejam linki z realoem: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UD71-EUR-01-2008-E87N-BMW-118d&diagId=41_1610
  6. Wydaje mi się, że w 90% takie piski generuje pasek. Conti akurat w moim przypadku to było AŻ 2 tygodnie bez pisku na starcie. Po tym czasie zaczął piskać przy odpalaniu na ciepłym silniku. Jedynie oryginalny jest cichy niezależnie od okoliczności - takie cuda. Dodam, że koło pasowe mam nówkę.
  7. Nie sądzisz, że w pierwszej kolumnie 6 pozycja od góry przypomina jednak lusterko? ;)
  8. Na mojej sprawdzałem i nie da się jej odchylić. Szybę masz na pewno fabryczną?
  9. Ok, sytuacja opanowana. Po długiej i nierównej walce z problemem okazało się, że jeden z czujników był po prostu padnięty (wizualnie nic na to nie wskazywało) i dlatego komputer sypał błędami przy próbie resetu. Po wymianie i kolejnym resecie wszystko wróciło do normy.
  10. Witam. Mój wielce kreatywny i ciekawski brat bawiąc się menu mojej beemki wykasował mi inspekcję hamulców. Nie muszę tłumaczyć chyba z czym to się wiąże - generalnie dyskoteka błędów. Pytanie brzmi: czy odłączenie i ponowne podłączenie wszystkich czujników + kolejne kasowanie inspekcji rozwiąże problem wyskakujących błędów? Dodam, że czujniki, klocki i tarcze mam niemal nówki.
  11. Kolego, a zarzucisz linkiem do tej uszczelki? Albo podasz jakiś nr części? Nie mogę tego znaleźć, a moja też jest naruszona szorstkim niemieckim tyłkiem :)
  12. Twojego maila mi podaj na prv to Ci wyślę instrukcję którą dostałem :wink: IMO jest tam wszystko czego szukasz
  13. Do bani to jest raczej ASO na które trafiłaś. U mnie akurat wymienili cały rozrząd, ale bodajże Kacyper robił w tym samym krakowskim ASO sam napinacz i stwierdzili, że biorą na klatę ewentualne zerwanie łańcucha w okresie gwarancyjnym. Także tego... walcz ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.