Skocz do zawartości

BMW E90 N43B20 wytarte wałki rozrządu


damian921013

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

ma nie mały problem ze swoją bemką. Po pierwsze mam bardzo luźny łańcuch rozrządu, a po drugie to co od razu dało się zauważyć to wytarte wałki rozrządu. Poniżej zdjecia. Wypowiedzcie się Panowie czy te wytarcia wydają się an tyle poważne, że mogą spowodować jakieś poważne konsekwencje, czy ich wymiana jest już konieczna? Druga sprawa jeżeli tak wyglądają wałki i łańcuch to co to może ponieść za sobą do naprawy? Rozrząd wiadomo, że musi być nowy do wymiany, to jeszcze nie jest taki duży koszt, niestety nowe wałki to cena po 2,5 tys za jeden. Chyba, że może zaryzykować z używanymi? Na allegro jest ich kilko i różnica w cenie jest kolosalna. Całego silnika wolałbym nie wymieniać bo nie wiadomo na co trafię. Proszę o pomoc i porady, może ktoś miał już z tym do czynienia.

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxhqqq.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrppp.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrpph.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrppr.jpg

gdyby nie działały to linki poniżej:

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxhqqq.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrppp.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrpph.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrppr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To daleko.. pytam bo mógłbym to sprawdzić bezpośrednio, jak mieszkałbyś bliżej.

Ten silnik ma bardzo wiele wad i naprawiłem ich w swoim życiu wiele. Praktycznie każdy element silnika wymaga złożonej naprawy np. wymiana rozrządu, wymiana panewek z wałem korbowym po zatarciu, wymiana uszczelniaczy, wtrysków.. mógłbym tak wymieniać sporo. Na rynku jest wiele zamiennych części, można regenerować bądź wstawiać używki -> jak kto woli.

 

Polecam tobie pojechanie do jakiegoś zakładu mechaniki pojazdowej, która sprawdzi Twoją usterkę i się wypowie bo na forum to można wróżyć z kart. Tylko musi być to zakład, który trudni się w BMW bo z doświadczenia wiem, że mechanicy który naprawiają każdą markę nie mają dobrego/odpowiednio sprzętu pod kontem naprawy BMW.

Ponadto znalezienie usterki/naprawa zajmuje im dużo szybciej.

 

Generalnie silnik n43 nie lubi miasta. Jak jest głównie użytkowany w mieście, to później czeka go spora naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za informacje.

Mam takiego mechanika, który trudni się w naprawach BMW, ale żeby coś stwierdzić musi rozebrać silnik wiadomo, co równa się już na starcie wyłożeniem pewnie z tys., jak nie więcej. Zastanawiam się czy warto tak sprawdzać i później ewentualnie go robić czy od razu szukać nowego. Po cichu liczę, że pompa jednak jest sprawna i panewki na wale też, co już by ułatwiło podjęcie decyzji.

Szkoda, bo właśnie poruszam się głównie po mieście, a silnik benzynowy wydawał mi się do tego stworzony. Ten niestety okazał się dieslobenzyno..... Chodź z tego co czytałem to u mnie problemy z nim pojawiły się i tak stosunkowo późno, nie wiem czy to dobrze czy źle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.