Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy ktos obeznany w temacie moglby podpowiedziec prosze czy da sie wykodowac/wylaczyc czujniki temperatury i cisnienia spalin?

Mysle, ze to by moglo powstrzymac DDE przed wypalaniem DPF, ktory jest pusty w srodku.

Wczesniej jak mialem wykodowany to nie bylo zadnych bledow. Po aktualizacji DDE od razu pokazaly sie bledy czujnikow temperatury i cisnienia spalin czyli wczesniej tak jak by DDE ich nie widzial byly zrobione.

Auto to 530d E60 z silnikiem M57N2.

Dzieki za pomoc.

Opublikowano

Wiedzialem ze po aktualizacji strace chipa. Niestety bylem z innym problemem u mechanika i on sie uparl ze ten kto robil chipa cos zepsul no i wgral oryginalny soft. Ten ktory robich chipa chce drugi raz 200 funtow za to pisalem juz wczesniej o tym. Bede robil na euro 3 po poradach kolegi z tego forum ale dopiero za 3 miesiace. Jestem za granica i nie mam tutaj warunkow. Ale widze, ze przybywa oleju i komp co jakies 2 dni chyba uruchamia wypalanie bo rosnie bardzo zuzycie paliwa zaraz jak auto osiaga ok 75 stopni.

Chcialbym cos zrobic samemu, zeby te 3 miesiace przejezdzic zanim zrobie na euro 3 jak zjade do Polski.

Wiem, ze pytam o cos z czego niektore osoby sie utrzymuja. NIe lubie tego robic. Ale boje sie o to auto ze przez te 3 miesiace bedzie mi ropy do oleju dolewalo .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A mechanik nie pomyślil przed aktualizacją odczytać i zapisać full firmware , który był do aktualizacji ? Gdzie takich kretynów szukasz ? :shock: :shock: :shock:

Niech daje ci 200 funtów.

Opublikowano

I wlasnie tak wielu mechanikow podchodza do sprawy. W dupie maja klijenta i jego auto. Liczy sie tylko kasa.

Dobra teraz to za pozno na narzekanie. Wybor mam taki ze albo drugi raz zaplace 200 funtow czego nie chce robic bo i tak chce na euro3 niedlugo zrobic albo moze uda mi sie z pomoca ludzi z wiedza z forum jakos zatrzymac to wypalanie przez DDE.

Nie przejmowalbym sie tym gdyby nie to ze czesto to sie dzieje i pewnie niedlugo w silniku bede mial wiecej ropy niz oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczerze , to nie mogę zrozumieć milionowy raz - jaki stosunek mechanik ma do firmware ? Jego sprawa kręcić nakrętki. Brak słów.

Przynajmniej 100 funtów by oddał - tak po ludzku. Wszystkich pieniędzy nie zarobisz.

Opublikowano
Kolego temsky ten 'mechanik' to spec od BMW. Nie bede mowil gdzie ale robi Bmw i jest bardzo znany w moich okolicach. Ma wiedze ale w dupie ma klijentow. Jest bardzo zarozumialy i uwaza ze tylko on sie zna. Uparl sie ze poprzedni mechanik ktory robil chipa to spieprzyl i koniec. Powiedzial zeby on cos mial zrobic to wgrywa oryginalny soft bo nie bedzie sie bawil po tym jak ktos inny grzebal. Bylem w sytuacji podbramkowej bo za 2 dni mialem trase 1600km i auto musialo byc sprawne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sądząc z sytuacji - w dupie teraz Ty , a nie mechanik.

Moje zdanie - zapłać 200 funtów i niech przywrócą firmware. To będzie najtańsze i logiczne rozwiązanie.

Opublikowano

Ta opcja odpada bo bede robil na Euro3 i nie mam zamiaru placic kolejne 200funtow.

Dlatego zapytalem na forum czy ktos cos podpowie w kwesti wykodowania tych czujnikow bo wydaje mi sie, ze moglo by to pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta opcja odpada bo bede robil na Euro3 i nie mam zamiaru placic kolejne 200funtow.

Dlatego zapytalem na forum czy ktos cos podpowie w kwesti wykodowania tych czujnikow bo wydaje mi sie, ze moglo by to pomoc.

Kolega - Ty widać nie do końca rozumiesz sytuację. O jakim kodowaniu mówisz - tu w ogóle o nim nie chodzi .

Opublikowano

Pytam czy jest mozliwosc wylaczenia tych czujnikow zeby bez nich DDE nie inicjowal wypalenia.

Oczywiscie, ze nie wiem. Dlatego zadaje pytania tutaj, zeby ktos rozeznany w temacie cos powiedzial na ten temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytam czy jest mozliwosc wylaczenia tych czujnikow zeby bez nich DDE nie inicjowal wypalenia.

Oczywiście, przez te procedury, za które zapłaciłeś 200 funtów. Ale nie poprzez kodowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego temsky ten 'mechanik' to spec od BMW. Nie bede mowil gdzie ale robi Bmw i jest bardzo znany w moich okolicach. Ma wiedze ale w dupie ma klijentow. Jest bardzo zarozumialy i uwaza ze tylko on sie zna. Uparl sie ze poprzedni mechanik ktory robil chipa to spieprzyl i koniec. Powiedzial zeby on cos mial zrobic to wgrywa oryginalny soft bo nie bedzie sie bawil po tym jak ktos inny grzebal. Bylem w sytuacji podbramkowej bo za 2 dni mialem trase 1600km i auto musialo byc sprawne.

Czyżbyś był w Londynie u tego mechanika? :wink:

Chyba wiem o kogo chodzi,napisz do mnie na pw to Ci podpowiem co i jak zrobić.

Opublikowano
Jak chcesz rozwiazanie "na chwile" to po co tak kombinowac. Odpenij poprostu czujnik temp stalin i gwarantuje Ci, że nie bedzie wypalal. 30 sekund roboty. Mialem uwalony wlasnie ten czujnik i przez pare tysiecy km nie wypalal mi dpf przez co sie zapchal. Wiec jak masz pusty dpf to poprostu wypnij wtyczke i nic sie nie bedzie wypalac:) Wisisz piwo :) hehe
Opublikowano
Gonzolak, dziekuje za odpowiedz. Mialem sam taki pomysl wczesniej ale pare osob mi odradzilo bo podobno ten czujnik ma tez wplyw na prace katalizatora i ze moge przez to go uwalic. Nie jestem w stanie tego potwierdzic ani zaprzeczyc wiec z obaw o katalizator ktory 2 lata temu kupowalem postanowilem nie ruszac czujnika temperatury.
Opublikowano
Niewiem jak dlugo chcesz jezdzic przed zrobieniem porzadku z wykodowaniem , ale u mnie ten czujnik wg. ispy nie dzialal od 16 tys km i oprocz zapachanego dpf-u zadnych problemow nie zauwazylem, a katalizator od nowosci jeden czyli ladnych pare lat jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.