Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeszcze za wcześniej żeby stwierdzic czy bierze olej.Jestem świeżo po wymianie uszczelniaczy.Pytam już na zapas :) .Jakiej wartości ciśnienie podaje producent?Chyba profialktycznie podjade do jakiegoś mechaniora na pomiar ciśnienia
never again N46
  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Chłopie wsiadaj i jezdzij ;) nie martw się na zapas
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem zacząć nowy wątek ale pytanie idealnie pasuje do sytuacji :)

Od dawna intryguje mnie zagadnienie ustawiania wałków wyrównoważających czy jak je zwą. Wiadomo, że w przypadku wymiany samego rozrządu, gdzie były założone wszystkie blokady i wał oraz wałki rozrządu się nie przestawiły a pompa oleju nie była dotykana, wtedy nie trzeba ustawiać tych wałków na dole. Ale pytanie brzmi co w sytuacji gdy rozbierany jest silnik np do wymiany uszczelniaczy a wałem kręcimy po to żeby blokować tłokami zawory aby nam nie spadły do cylindrów. Czy wtedy wałki wyrownoważające (mimo, iż pompa oraz łańcuch pompy nie był ruszany) trzeba ustawiać blokadą na poziomo?

Czy jeden pełny ruch wałem powoduje że te wałki ustawią się same w odpowiedniej pozycji? Co w przypadku jeśli będą ustawione źle?

Autorowi tematu silnik robili "sprytni" mechanicy, więc pewnie i o tym nie pomyśleli a raczej na pewno wałem ruszali względem rozrządu.

Opublikowano
Miałem zacząć nowy wątek ale pytanie idealnie pasuje do sytuacji :)

Od dawna intryguje mnie zagadnienie ustawiania wałków wyrównoważających czy jak je zwą. Wiadomo, że w przypadku wymiany samego rozrządu, gdzie były założone wszystkie blokady i wał oraz wałki rozrządu się nie przestawiły a pompa oleju nie była dotykana, wtedy nie trzeba ustawiać tych wałków na dole. Ale pytanie brzmi co w sytuacji gdy rozbierany jest silnik np do wymiany uszczelniaczy a wałem kręcimy po to żeby blokować tłokami zawory aby nam nie spadły do cylindrów. Czy wtedy wałki wyrownoważające (mimo, iż pompa oraz łańcuch pompy nie był ruszany) trzeba ustawiać blokadą na poziomo?

Czy jeden pełny ruch wałem powoduje że te wałki ustawią się same w odpowiedniej pozycji? Co w przypadku jeśli będą ustawione źle?

Autorowi tematu silnik robili "sprytni" mechanicy, więc pewnie i o tym nie pomyśleli a raczej na pewno wałem ruszali względem rozrządu.

Spece pewno wiedzieli co robią :D .A tak na serio,to dzieje się coś niepokojącego u Ciebie?

never again N46
Opublikowano

Ja kręciłem wałem żeby podeprzeć zawory. Miski nie zrzucałem więc tych wałków nie sprawdzałem i nie ustawiałem. Silnik na wolnych obrotach pracuje ładnie i równo. W zimę było ok ale teraz jak jest cieplej to czasem przy ruszaniu rzuca silnikiem :| Było tak w zeszłym roku i oczywiście pewien mechanik mówi "komplet sprzęgła.." Ja mechanikom nie wierze więc odpuściłem. Następnie zaktualizowałem soft silnika i było super ale przez dwa tygodnie :/

Teraz oddałem na gwarancji sprzęgieł koszyka alternatora bo wytrzymało niecałe 25kkm :o Może od tego?

Opublikowano
piotreks86... żeby się nie przestawiło przy kręceniu wałem to powinni najpierw wymienić uszczelniacze a dopiero po ich wymianie odkręcić te śrubę na wale
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
No to nie wymieniales łańcucha.. Jak nie zmieniasz łańcucha to nie ma po co odkrecac
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Czyli koło pasowe nie było odkrecane więc nie musisz
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Kurcze nawet mnie nie straszcie :shock: .Jak narazie wibracji nie odczuwam,bynajmniej nie zauważyłem :? .Jak włącze klime to dostaje lekkich drgawek.Ale raczej nie wsłuchuje się za bardzo :wink: .Chyba,że w radio
never again N46
Opublikowano
W momencie włączenia klimy to norma że zamruczy silnik
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Rolka alternatora sprawna? Czyli to sprzęgiełko.

Podobno wykazuje już objawy zużycia.

Jak zweryfikować stan sprzęgiełka?

never again N46
Opublikowano

Zdejmujesz pasek alternatora i sprawdzasz jak się kręci. W jedną stronę ma być jak sztywne koło a w drugą powinno się kręcić w miarę swobodnie.

Ja u siebie wymieniałem i wytrzymało niecałe dwa lata i 25kkm :/ oddałem na gwarancji i czekam na decyzję.

W między czasie kupiłem drugi alternator mocniejszy bo 150A (mój był 110A) po regeneracji z praktycznie nowym sprzęgiełkiem za 90 zł :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.