Skocz do zawartości

Montaż elektrycznych foteli


pawluq

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro podłączam elektryke i mam pare pytań

W zółtej kostce czerwony kabel podpinam pod + plus a brązowy - minus a ten trzeci biały jest od pamięci zgadza sie?

f427eabab2a63b4f.jpg

 

Ale od czego jest ta kostka? w fotelu pasażera są 2 wtyki a u kierowcy 4? czy te fotele są moze podgrzewane?

62cad66d4a03eb03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

yoshimura01 a po czym poznać że fotele nie mają grzania?

Ja mam u siebie elektryke z pamięcią ale bez grzania i chcę wrzucić fotele z grzaniem + pompowanie dużo rzeźby będzie z tym?

Sorki że zmieniam temat ale z tego co czytam to masz te klimaty w małym palcu :)

dzięks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznasz po tym, że w gniazdku fotela nie ma slotu podgrzewania po prawej stronie, tzn jest puste miejsce. Na fotce poniżej widoczne sloty podgrzewania i pomp ledzwiowych.

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z553/5535485/big/1.jpg?screen

 

Jeśli masz u siebie elektryke to ułatwia Ci to znacząco sprawę, bo pompowanie jest zwarte z zasilaniem foteli. Krótko mówiąc podpinasz wtyczkę i działa.

 

Z podgrzewaniem jest więcej roboty, bo musisz wyprowadzić do wtyczki slot z pinami zasilania i sygnału termistora. Dalej poprowadzić wiązkę do skrzynki bezpieczników jeśli chcesz mieć jak w fabryce, a następnie wykonać wiązkę do pojedynczych przycisków 2 stopniowych, potencjometrów rolkowych lub do panelu z podgrzewaniem 3 stopniowym. Oczywiście mowa o oryginalnych regulatorach BMW. Można również wykorzystać uniwersalne regulatory 2 stopniowe i wmontowac np w maskownice boczną fotela. Również uniwersalne maty grzejne są ok, ale nie da rady ich wszyć i trzeba przekładać przez stelaż tapicerek siedziska i oparcia. Naturalnie najlepsze są oryginalne bo można je wszyć w zaszewki tapicerki.

 

Do pelni szczęścia można zainstalować pamięć fotela pasażera. W tym przypadku potrzebujesz fotel angielski jako dawce silniczkow z podwójnym zasilaniem no i panel z funkcją pamięci. Należy wyprowadzić sygnał kbus, aby wzbudzić linie diagnostyczna i aby funkcja pamięci zadziałała.

Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz u siebie elektryke to ułatwia Ci to znacząco sprawę, bo pompowanie jest zwarte z zasilaniem foteli. Krótko mówiąc podpinasz wtyczkę i działa.

Czy ja dobrze rozumiem? Jeśli mam pompowanie, to zasilanie elektryki foteli mam pociągnięte. (Moje fotele mają grzanie i pompowanie)

Jak w tym przypadku wygląda sprawa linii diagnostycznej, jest również pociągnięta?

Oczywiście sprawdzę sobie to, pytam bo może rozwiejesz moje wątpliwości przed sprawdzeniem.

Do pelni szczęścia można zainstalować pamięć fotela pasażera. W tym przypadku potrzebujesz fotel angielski jako dawce silniczkow z podwójnym zasilaniem no i panel z funkcją pamięci. Należy wyprowadzić sygnał kbus, aby wzbudzić linie diagnostyczna i aby funkcja pamięci zadziałała.

Rozumiem, że jest możliwe zamontowanie foteli z pamięcią dla kierowcy i pasażera. Nic się w pamięciach foteli nie gryzie, nie nadpisują się wzajemnie, z diagnostyką nie ma kłopotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja odpowiem. Jak masz pompowanie to znaczy ze zasilanie juz masz pociągniete więc nie musisz ciągnąc instalacji.

Fotel pasażera i kierowcy moze miec pamięc bo w module kbus jest duzo wolnych pinów do których się podpinasz z pamięcią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Jak masz pompowanie to znaczy ze zasilanie juz masz pociągniete więc nie musisz ciągnąc instalacji.

Czyli lewa pompka lędźwi razem z elektryką fotela wisi na bezpieczniku 65, a prawa na 70?

Fotel pasażera i kierowcy moze miec pamięc bo w module kbus jest duzo wolnych pinów do których się podpinasz z pamięcią

Rozumiem, że linię kbus wpinam w dowolne wolne miejsce modułu?

Dla porządku, jak to jest zrobione fabrycznie, na które piny wchodzi kbus dla fotela kierowcy i pasażera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem sobie sam.

Jak masz pompowanie to znaczy ze zasilanie juz masz pociągniete więc nie musisz ciągnąc instalacji.

Czyli lewa pompka lędźwi razem z elektryką fotela wisi na bezpieczniku 65, a prawa na 70?

Mam zamontowane bezpieczniki 65 i 70, więc musi być tak jak pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KBus wychodzi z pinu nr9 i biegnie do modułu komfortu na pin nr9. Jednak nie musisz się tam wpinać, bo możesz bezpośrednio w "grzebień" linii KBus. Jest tam wiele wolnych wsuwek do wykorzystania. To samo dotyczy fotela pasażera, bo patrząc na niego jak na wersję angielską jest to również fotel kierowcy ;)

 

Diagnostyka z dwoch modulow pamieci zazebia się i widoczne jest to w podgladzie identyfikacji i statusu działania. Przeskakuje ona z jednego do drugiego z 2 sekundowym opóźnieniem. Najważniejsze aby po podłączeniu wszystkiego po wciśnięciu przycisku pamięci podświetlil się na czerwono. Wtedy mamy pewność, że wszystko jest dobrze złożone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KBus wychodzi z pinu nr9 i biegnie do modułu komfortu na pin nr9. Jednak nie musisz się tam wpinać, bo możesz bezpośrednio w "grzebień" linii KBus. Jest tam wiele wolnych wsuwek do wykorzystania. To samo dotyczy fotela pasażera, bo patrząc na niego jak na wersję angielską jest to również fotel kierowcy ;)

Czyli jest tak jak przypuszczałem, linia KBus to jest fizycznie jeden potencjał. Mogę się wpiąć byle gdzie. Przypuszczam, że fabrycznie zarówno fotel kierowcy w angliku jak i w wersji europejskiej wpięty jest w moduł komfortu na pin nr 9. Zasilania u mnie są, to może i KBus będzie pociągnięty, sprawdzę to sobie jak będzie trochę cieplej.

Da się rozpiąć wtyczkę pod fotelem i zajrzeć do niej bez jego demontażu?

Diagnostyka z dwoch modulow pamieci zazebia się i widoczne jest to w podgladzie identyfikacji i statusu działania. Przeskakuje ona z jednego do drugiego z 2 sekundowym opóźnieniem. Najważniejsze aby po podłączeniu wszystkiego po wciśnięciu przycisku pamięci podświetlil się na czerwono. Wtedy mamy pewność, że wszystko jest dobrze złożone.

Skoro diagnostyka się zazębia to pewnie moduły dla anglika i europejczyka mają te same identyfikatory. Pamięci ustawień są pewnie zapisywane w modułach foteli, bo gdyby były zapisywane w module komfortu, to by się nadpisywały. Takie są moje przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tylko przy fabrycznie montowanych pompach lędźwi nie będzie wypuszczonego sygnału kbus, bo nie jest potrzebny dla tej instalacji. Będziesz go musiał wypuścić dodatkowo. Możesz śmiało zajrzeć do wiązki wtyczki. Przewód kbus ma charakterystyczny bialo-czerwono-żółty kolor izolacji.

 

Moduły mają inne identyfikatory, wiec nic się nie gryzie fizycznie. Tak jak wspomniałem wcześniej w tzw "wyrwaniach pomiarów" przelaczalaja się między sobą z 2 sekundowym opóźnieniem. Gdyby się gryzly i nadpisywały wzajemnie, zapewne obydwa fotele ustawialy by się jednocześnie i w identyczne pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę pod fotelem udało się wypiąć bez problemów, kabel jest wystarczająco długi żeby zobaczyć co w niej siedzi bez demontażu fotela.

Okazuje się, że jest tam 8 przewodów, między innymi biało- czerwono-żółty (biały i czerwony - pasy wzdłuż przewodu, żółty w poprzek), więc wydaje mi się, że instalację mam kompletną. :D

Teraz "tylko" trzeba znaleźć fotele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Fotele udało się znaleźć po prawie półrocznym poszukiwaniu.

Instalację miałem kompletną więc cała operacja polegała na odkręceniu starych foteli, przykręceniu nowych i wpięciu wtyczek.

Podczas poszukiwań foteli zauważyłem, że są fotele z elektryczną regulacją kąta siedziska.

Występuje to w wersjach sport i zwykłych.

Manualne ustawianie kąta widziałem tylko w wersji sport, również z elektryką całej reszty.

Od czego to jest zależne?

To jakaś specjalna opcja przy zamawianiu w fabryce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.