Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Problem dotyczy dużej róznicy :shock: poziomu oleju . Rano po odpaleniu, gdy slinik pochodzi tyle ile konieczne do wskazania poziomu oleju na elektronicznej podziałce przy zegarach ( u mnie nie ma bagnetu-tylko elektroniczna kontrola :( )

pokazuje poziom MAX :!: . Po przejechaniu 30km - 40km (trasa ,spokojna jazda 110-120 km/h ) na parkingu pokazuje MINIMUM i info + 1 l :?: :?: .

Co moze byc powodem aż takiej róznicy w poziomie oleju :?:

Opublikowano

W wielu miejscach poruszany temat ;)

Jeśli dobrze pamiętam to trzeba przejechać jakieś 12-15km bodajże aby pokazało prawidłowy.

Albo najprościej zlej olej i zobacz ile masz ;)

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Opublikowano
Poziom sprawdzasz na rozgrzanym silniku

Czyli rozumiem ze tylko wtedy jest wskazany faktyczny poziom ( na rozgrzanym silniku ,po 10-15km jak w ks serwis. ) ?

 

W wielu miejscach poruszany temat ;)

Jeśli dobrze pamiętam to trzeba przejechać jakieś 12-15km bodajże aby pokazało prawidłowy.

Albo najprościej zlej olej i zobacz ile masz ;)

Sposób wydaje sie najpewniejszy ,tylko problem z miejscem :( , ale da sie zrobic

 

Jednak dalej pozostaje pytanie , co jest przyczyna takiego stany tzn.aż tak dużej róznicy ?

( wiadomo ze rozgrzany olej przykleja sie i zostaje jakis czas w silniku ,spływa jak silnik ostygnie-ale aż taka róznica? moze jakiś problem z układem? )

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi :cool2: :cool2: .

lukaszbmw90 - ok , doleje napewno :) , ale najpierw 0,5l i sprawdze stan :? .. ( choc nie daje mi spokoju dlaczego jest aż tak wielka róznica w tym wskazaniu poziomu oleju przez ten czujnik :cry: :?: :?: )

Opublikowano

U mnie dokładnie ten sam problem.

Rano mam 3/4 lub max - pojeżdzę po mieście i mam minimum.

Zrobili by normalny bagnet i by nie było kłopotu. Czytałem gdzieś na zagranicznym forum, że te czujniki często padają przy 200 tyś km.

Opublikowano

Miałem to samo... Wymienilem olej, zrobilem 300km i z 1/2maxa spadlo na dolej +1l, a dzien wczesniej mechanik sprawdzal ODME i powiedzial ze je jest nowa. Juz mialem robic uszczelniacze, ale podkusilo mnie zeby kupic nowa ODME i ja wymienic u innego mechanika. Przy mnie wyjal stara, ku mojemu zdziwieniu stara byla nie wymieniona bo byl na niej nabity rok produkcji, dodaktowo byla zasyfina szlamem cala... Pasowało by jechac i dac w ryj wczesniejszemu mechanikowi. Wiec ja bym polecil od wymiany Odmy.

 

Dodam tylko ze jak pokazalo mi zeby dolac to dolalem 0.5l, z rana pokazywało max, a po przejechaniu 5-10km spadalo do min.

Opublikowano

Z moich obserwacji wynika,że jak temperatury są ujemne ten czujnik pokazuje często MAX.Dopiero po przejechaniu większego odcinka,wskazanie jest "prawidłowe"Ja czujnik przemyłem benzyną-pomogło na jakiś czas.

Czy przyczyną ubywania oleju u Ciebie nie są zużyte uszczelniacze trzonków zaworów?

U mnie wymiana odmy nie pomogła

never again N46
Opublikowano
A to ciekawy temat. U mni9e podobnie ale... mróz, to 1/4 podziałki. garaż 1/2 podziałki.A żeby było śmieszniej to czasami odwrotnie. Natomiast: autostrada 140>km/h pokazuje 3/4 podziałki. Jaja jakieś :D
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Miałem to samo... Wymienilem olej, zrobilem 300km i z 1/2maxa spadlo na dolej +1l, a dzien wczesniej mechanik sprawdzal ODME i powiedzial ze je jest nowa. Juz mialem robic uszczelniacze, ale podkusilo mnie zeby kupic nowa ODME i ja wymienic u innego mechanika. Przy mnie wyjal stara, ku mojemu zdziwieniu stara byla nie wymieniona bo byl na niej nabity rok produkcji, dodaktowo byla zasyfina szlamem cala... Pasowało by jechac i dac w ryj wczesniejszemu mechanikowi. Wiec ja bym polecil od wymiany Odmy.

 

Dodam tylko ze jak pokazalo mi zeby dolac to dolalem 0.5l, z rana pokazywało max, a po przejechaniu 5-10km spadalo do min.

 

Ale brał Ci olej przez tą odmę ?

Czy tylko przez to czujnik wariował ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.