Skocz do zawartości

BMW e60 530d 2003 rok problem z odpaleniem


adkor21

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Jak powyżej w temacie posiadam BMW e60 530d 2003 rok i wczorajszego dnia bez żadnych oznak i dolegliwości nie mogłem odpalić samochodu. Cała elektryka, otwieranie samochodu z kluczyka itd działa bezproblemowo. Przy przekręcaniu stacyjki w pozycji zapłonu wydobywa się jedynie cykanie, podejrzewam, że z rozrusznika. Samochód stał około 16h. Rozrusznik ani drgnął, byłem pewny, że akumulator ma za małą moc, więc próbowałem odpalić kablami rozruchowymi. Po chwili ładowania zakręcił raz, po dłuższym 2 razy. Sprawdziłem bezpieczniki w schowku nr 7 i 15 niby odpowiedzialne za rozrusznik, wydają się być w porządku.

Czy może ktoś pomóc w zdiagnozowaniu problemu?

Za słaby i do wyrzucenia akumulator?

Zaciął się rozrusznik? Nap.....lać w niego?

Może inne pomysły?

Powiem, że czasami mam dość tego samochodu, zawsze coś bez żadnego ostrzeżenia. Mam czasami ochote wziąć butelke z benzyną, oblać samochód i podpalić :cry: :cry: :cry: :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kabel idący od rozrusznika do plusa pod maską to wszystko jest ok. Przy dłuższym przytrzymaniu zapłonu są podwójne cyknięcia

 

Może rozkodowany kluczyk?

a jeśli kręcił przez kable rozruchowe cokolwiek to może wina akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrusznik na krótko czy zaskakuje bendiks i czy kręci itd. Autko ma parę latek mogły pójść w rozruszniku szczotki tulejki elektromagnes ... Jeśli po podłączeniu na krótko jest ok to szukaj problemu w kablach, masa na silnik jest? Może tak jak kolega wyżej napisał któryś kabel nie styka. W takim wypadku miernik w dłoń i do boju. A jeśli żadne z powyższych to może ews.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak trzeba go wyjąć. I teraz zależy czy oddajesz do regeneracji, jeśli tak to wszystko Ci sprawdza. czy sam będziesz robił rozrusznik. Kolego alb3rt właśnie nie koniecznie. Cykanie może również oznaczać zacinajacy się elektromagnes. Prawidłowo powinno być jedno cykniecie magnes zaskakuje i bendiks wysunięty. A ciągłe cykanie znaczy że chodzi tam z powrotem . prawda taka że Bez wyjęcia to tylko gdybanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli rozrusznik kręcił, po 1-2 razy po podłączeniu kabli rozruchowych? może po prostu mam mocno roz....y aku i nawet naładowanie prostownikiem nie daje prądu o odpowiednim napięciu, mam drugi akumulator, spróbuje go naładować i sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha kolego daski, z tym porównaniem trafiłeś w 10. A wracając do problemu jakie napięcie ma aku. W sumie w każdej hurtowni motoryzacyjnej mają tester aku przeważnie robią test za darmo. Sprawdzisz i będziesz wiedział czy aku czy nie. A jakie napięcie na nim? Może coś Ci zeżarło prąd. Żeby się tego dowiedzieć miernik w dłoń i do boju. Te testy nic nie kosztują, no może poza kupnem miernika jeśli nie posiadasz. Więc nic nie stracisz. A jeśli to nie aku to rozrusznik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie za wszelką pomoc, sprawdziłem napięcie na akumulatorze było 11,8 V, mam drugi akumulator, który wskazywał 12,4 V, podładuje go i podłącze może to coś pomoże, a jak nie to sprawdze czy coś mi nie pobiera prądu, a jęśli coś pobiera w jaki sposób mogę sprawdzić które to urządzenie? odłączając po kolei bezpieczniki w fazie uśpienia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak :-) ale najpierw sprawdź w całości bez wypinania ile pobiera po uśpieniu. Oczywiście wartosci w amperach :-) na połączeniu równoległym. Tak dla przypomnienia gdyby ktoś zapomniał. Pozatym oddalbym aku na tester. 11.8 to mało może jest niedoladowany a napięcie jakie daje alternator?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzę napięcia, bo nie jestem w żaden sposób uruchomić samochodu. Próbowałem kablami rozruchowymi to jedynie zakręcił max 2 razy po dłuższym podłączeniu, a są jakieś systemy zabezpieczające przy niskim napięciu, ze komputer blokuje podawanie napięcia na rozrusznik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpiąłem drugi akumulator, też te same objawy, jakby jakieś zabezpieczenie odcinało, kręci jedynie wtedy gdy podłącze kable rozruchowe i to max 2 razy i odcina, może to wina immo? może by zaprogramować kluczy? a może wina instalacji, może gdzieś po drodze jest zerwany lub zalany? może ktoś powiedzieć gdzie dokładnie idzie ta instalacja, a może jest jakiś sposób by odpalić na krótko, aby tylko dojechać do mechanika

 

PS.

Dalej nie chce mi sie wierzyć by bez żadnych objawów w ciągu 11h zepsuł sie rozrusznik, mimo ze kręci z kablami rozruchowymi

jak podpiąć rozrusznik na krótko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samochodzie dobrze by było żeby ktoś wsiadł i wcisnąl sprzęgło. Następnie kawałkiem kabla łączysz bolec grubego przewodu, z tym cienkim obok. Na wyjetym rozruszniku podpinasz - do obudowy rozrusznika. + do grubego bolca i kawałkiem kabelka łączysz do cienkiego bolca i zaczyna kręcić. W zależności czy masz 1 czy 2 cienkie bolce jeden wysuwa bendiks a drugi wysowa i kręci. Lepiej wyjąć i ocenić tulejki i głośność jego pracy. Można ocenić szczotki. Rozrusznik to prosta budowa mam jakiś jeden stary niesprawny mogę Ci nagrać filmik po weekendzie na co zwrócić uwagę. Edytowane przez Jakub03071993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samochodzie dobrze by było żeby ktoś wsiadł i wcisnąl sprzęgło. Następnie kawałkiem kabla łączysz bolec grubego przewodu, z tym cienkim obok. Na wyjetym rozruszniku podpinasz - do obudowy rozrusznika. + do grubego bolca i kawałkiem kabelka łączysz do cienkiego bolca i zaczyna kręcić. W zależności czy masz 1 czy 2 cienkie bolce jeden wysuwa bendiks a drugi wysowa i kręci. Lepiej wyjąć i ocenić tulejki i głośność jego pracy. Można ocenić szczotki. Rozrusznik to prosta budowa mam jakiś jeden stary niesprawny mogę Ci nagrać filmik po weekendzie na co zwrócić uwagę.

Byłoby super gdybyś wysłał zdjecia, w którym miejscu podpiąc na króko i ogólnie jak naprawić jakbym sie już tego podjął, a co w przypadku automatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w przypadku automatu dajesz tak jak normalnie odpalasz. Sprzęgło wciska się po to żeby nie robić niepotrzebnie obciążenia na dwumase przy rozruchu. W automacie jej nie ma. Nagram filmik bo każde zdjęcie wrzucać i opisywać to kawał roboty. Tak to wrzucę na yt i z głowy. Przy rozruchu z kabli łatwo uszkodzić aku. Będzie miał napięcie ale tracił prąd rozruchu. W każdej hurtowni powinni mieć sprzęt do badania aku pod obciążeniem. To też może być przyczyną. Najczęściej sprawdzają za darmo lub za piątkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy już ktoś pisał ale odłącz IBS, jak zacznie kręcić a nie odpala to synchronizacja DDE z EWS

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.