Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z ogrzewaniem w e36 compact M43B16, a mianowicie silnik nagrzewa sie do 90stopni, przewód górny i dolny są gorące czyli chyba termostat sie otwiera, natomiast z nawiewów leci zimne powietrze, przy dodaniu gazu i trzymaniu na obrotach 2,5-3,5tys. po pewnym czasie daje cieplym a nawet goracym, po puszczeniu gazu za chwile znowu zimnym, uklad juz odpowietrzalem kilka razy ale dalej jest to samo. Juz brakuje mi sil i pomyslowc:(
Opublikowano
Trzeba wyjąć i zobaczyć jak bardzo jest zapchana i czym jeśli kamień to można wlać jakiegoś odkamieniacza i dokładnie wypłukać jeśli osad to po prostu wypłukać jeśli całkiem zapchana to wymienić na nową.
Opublikowano

Jest jakas dobra instrukcja demontazu nagrzewnicy, bo to jednak trzeba zdjac cala deske zeby sie tam dostac:(

Moze jest jakis srodek ktorym mozna ja przeplukac bez demontazu?

Opublikowano
Sorki, podesłałem Ci schemat z e46 tutaj masz do e36 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_0202-zawor-pompy-wezy-wodnych/i47451/kL/sM a co do ściągania deski to poszukaj. Kojarzę że był jakiś patent ściągania plastików tylko pod kierownica. http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=6745 coś w ten deseń jak wpiszesz w wyszukiwarkę to znajdziesz bez problemu co i jak
Opublikowano
Sorki, podesłałem Ci schemat z e46 tutaj masz do e36 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/64_0202-zawor-pompy-wezy-wodnych/i47451/kL/sM a co do ściągania deski to poszukaj. Kojarzę że był jakiś patent ściągania plastików tylko pod kierownica. http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=6745 coś w ten deseń jak wpiszesz w wyszukiwarkę to znajdziesz bez problemu co i jak
Opublikowano
Hehe kolego sam nie wiem czy klika się takie coś. W każdym razie cieszę się że mogłem pomóc :D napisz tylko co było przyczyną :-) jeśli nie będziesz mógł dojść to będziemy myśleć dalej.
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie, czy w przypadku nieszczelnego ukladu moze uklad sie zapowietrzac i wtedy brak ogrzewania, bo zauwazylem ze gdy w przypadku odpowietrzania po pewnym czasie zaczyna leciec cieple powietrze moze nie gorace ale juz cieple a przy dodaniu gazu coraz cieplejsze. druga sprawa pod samochodem zostala plama wiec mysle wlasnie ze gdzies cieknie:( stod moje pytanie co do ukladu nieszczelnego.
Opublikowano
Witam ja natomiast mam problem z ogrzewaniem w m52b25 z LPG (gaz wpięty prawidłowo) niestety od pewnego czasu mam problem z ogrzewaniem. Najpierw leciało ciepłe powietrze przy ok. 3000 tys obrotów po wymianie nagrzewnicy leci już przy ok. 1100 tys obrotach na minutę. Pompa wody była wymieniana 10 tys kilometrów temu razem z visco. Ciśnienie w układzie chłodzenia w normie. Co może być jeszcze przyczyną?
Opublikowano
Pytanie po co? W ten sposób nie rozwiążesz problemu tylko go zamaskujesz. Nie jest powiedziane że to na pewno to. Zawór powinien działać cyklicznie w zależności od temperatury. Przeważnie przy tym zaworze jest dodatkowa pompka której silniczek daje się rozebrać. Może poszły w nim szczotki i załatwi sprawę ich wymiana. Dobierzesz tylko gdzieś w sklepie elektrycznym za grosze. Nie wszystko co uszkodzone trzeba wymieniać na nowe niektóre elementy da się regenerować. Może któryś przewód uszkodził jakiś gryzoń. Ale to już musisz zobaczyć jak to wygląda. Nie jestem pewny jak wygląda to dokładnie u ciebie. Ale zasada działania pewnie jak wszędzie.
Opublikowano
O ile wiem, to w e36 nie ma "dodatkowej pompki" do ukladu ogrzewania. To co kolega wskazuje na schematach to jest elektrozawor regulujacy ilosc przeplywanej cieczy do nagrzewnicy... czyli reguluje cieplo-zimno w srodku. Zwroc uwage, ze reduktor LPG zaburza naturalny przeplyw cieczy i zamiast plynac do nagrzewnicy, moze przeplywac do reduktora. Dopiero przy wyzszych obrotach ciecz krazy na tyle szybko aby plynac rowniez do nagrzewnicy. U mnie jest ten sam problem, ze na obrotach postojowych leci chlodne powietrze- uklad szczelny i sprawny, elektrozawor rowniez w bdb kondycji. Przed LPG tego nie mialem.
Opublikowano
Być może, dlatego napisałem że nie wiem jak to dokładnie tam wygląda. Jeśli występuje pompka to niekiedy są takie objawy bo wodę pcha główna pompa wody i wraz ze wzrostem obrotów leci cieplejsze powietrze. Ale jeśli jest sam zawór i by się zawiesił to lecialoby cały czas zimne albo ciepłe bo pracuje on cyklicznie.nie pamiętam dokładnie budowy w każdym samochodzie stąd ogólna luźna propozycja. Ale masz rację, gdzieś mi umknęło że jest instalacja LPG. Jak najbardziej może być tak jak piszesz.
Opublikowano
Układ odpowietrzony, zauważyłem że ubywa płynu ok 150ml dziennie jak go doleje to ogrzewanie wraca do normy, czy ta nieszczelność może być rzeczywiście przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.