Skocz do zawartości

3.0d problem z nierowna praca silnika


luxus1989

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie mam na imie Lukasz :D

 

koledzy problem jaki mnie spotkal i z ktorym staram sie walczyc, nierowna praca silnika po przestygnieciu.....

 

sprawdzalem juz doslownie chyba wszystko..... od pompy w baku, pompy progowej, po podmiane pompy CR razem z regulatorem, wymiane czujnika w listwie CR razem z kostka, az po kompletna regeneracje wszystkich 6 wtryskiwaczy...... :mad2:

 

kolo dwumasowe jest wykluczone, poduchy silnika rowniez.

 

wiec tak problem jest glownie jak nagrzane auto przestygnie, z 90* do powiedzmy 60* i wtedy jest "masaz posladkow" silnik chodzi tragicznie rzuca nim strasznie dopoki sie troszke nie zagrzeje, i teraz jest pytanie co to moze byc i gdzie szukac przyczyny.

auto zrujnowalo mnie juz finansowo i psychicznie

 

 

ma ktos moze jakis pomysl ?? z gory dziekuje za kazda rade i ewentualna pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA niestety zadnych bledow nie pokazuje, wszystkie wartosci sa ok.

 

przeplywomierz moze miec cos wspolnego? moze jakis czujnik temperatury wiem ze sa 2 jeden w silniku od temp cieczy drugi znalazlem w puszce przy kompie. dalej nie mam pomyslow co dalej moze byc.

 

moze jakims cudem komputer gdzies cos sie z nim stalo??

 

 

ma ktos moze jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może, przeplywka, lambdy czujnik temperatur, lewe powietrze, kiedy to się dzieje? Zawsze od temp początkowej do 60 czy najpierw chodzi normalnie i dopiero po przestygnieciu szarpie? A parametry w trakcie jazdy patrzyles? Czy tylko błędy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się to tylko po przestygnieciu auta od zimnego silnika do rozgrzania jest ok, ale również wystraczy ze go w między czasie zgasze i objaw jest taki sam że zaczyna szarpać silnikiem, np. Wyjadę z garażu zgasze auto a za 30 min gdzieś chce jechać i problem jest taki sam, byłem u kolegi w Świdnicy sprawdzaliśmy parametry w czasie jazdy i wszystko jest w jak najlepszym porzadku.

 

Jeżeli chodzi o czujnik temp. To gdzie one się znajdują? Ten w głowicy co jest pod kolektorem został wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to usterka mechaniczna. Silnik pracuje równo w sensie nie faluje nie przerywa. Brzęczy jakby jakaś osłona była nie dokręcona, czasami pompa wody tak żegocze ale bardzo Zadko, częściej piszczy. I często jest to odgłos rozrządu. Konkretnie łańcuszka. A w jakim stanie jest główne koło pasowe, to na wale. Ma ono tłumik drgań. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2317-naped-pasowy-amortyzator-drgan/i47545/kL/sM może któraś rolka typu sprzegielko na kompresorze klimy albo zacierajace się łożyska w alternatorze. Przez co jest opór i popiskuje sprzegielko na nim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo pasowe walu wyglada ze jest ok. Ale jak będę miał chwilę gdzies może w weekend ściągnę pasek PK i sprawdzę może faktycznie to.

 

A czujnik położenia wału nie może być w jakis sposób uszkodzony i właśnie tak się objawiać? Sprawdzę wszystko z mechanicznej strony, a jak nic nie wyjdzie odda auto do elektryka bo za cholerę się na tym nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma błędu żadnego czujnika, ale zastanawiam się czy nie jest on może w jakiś inny sposób uszkodzony że no komp go widzi że jest ok a on jakieś fałszywe dane wskazuje do kompa czyli no. Za duże dawkowanie paliwa, i właśnie może problem polega na tym że jak stygnie to coś tam z nim się dzieje dziwnego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, bawilem sie troche ostatnio INPA i na przestygnietym silniku zauwazylem ze wartosc w okienku rate main-injecton strasznie skacze od 3 do 7 a jak sie silnik rozgrzeje to powiedzmy trzyma wartosci od 5 do 6.

 

ktos moze mial taki przypadek? albo przynajmniej skad inpa bierze odczyt tego parametru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik do którego auto trafiło od tego zaczął i mówił ze kompresja jest bardzo dobra na poziomie 30atm +1/-1 , ale sma tego nie sprawdzałęm ;// niestety zamówiłem sobie taki manometr może uda mi sie w przyszłym tyg sprawdzic i napisze jak sprawa wyglada ;//
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może pasowałaby go potraktować dis-em :roll: wczoraj miałem z nim pierwszą rundę na win 8.1, ale poddałem się..jutro powalczę na xp, wtedy może będę mógł jeszcze pomóc. Ciężki ten Twój przypadek :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chciałem to ogarnąć dzisiaj, ale od niedzieli rozkłada mnie i dzisiaj już ledwo stoję..nie mam siły patrzeć na kompa niestety.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kolejne "coś" co zauważyłem na zimnym silniku 2 wtryskiwacz trzyma 750 obr. Gdzie reszta się wacha od 732-736 czy to może mieć wpływ jakiś? Dodam że wtedy silnik chodzi rowniotko bez szarpniec. Zaś na ciepłym silniku każdy gar trzyma podobna prędkości 732-736
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różne predkosci obrotowe poszczegolych cyl. to albo inne dawki wtrysku (np. lejace lub przypchane wtryskiwacze), albo roznica w kompresji

 

Aha, robiles profilaktykę czyszczenia wtryczki czujnika cisnienia CR ?

Zrob to porządnie (alkohol izopropylowy), + mechanicznie przeczyść, bo to pierdoła, która moze przysporzyć wiele niepotrzebnych kosztów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli temat dosyć podobny jak w "M57D25 telepie na wolnych" tyle tylko że u mnie temperatura silnika nie ma nic do rzeczy.

Czy silnik zimny, czy ciepły, czy zgaszę zaraz po rozgrzaniu czy zgaszę od razu na zimny czy po przestygnięciu bez różnicy.

 

Telepie na wolnych - faktycznie od tego może psychika siąść - aż mózg się od tego telepie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem trochę nad twoim problemem i wpadłem na pomysł. Może głupi ale zawsze coś. Oglądając filmik jeszcze raz zauważyłem że masz dziurę nad wentylatorem w osłonie. Nie masz uszkodzonych łopatek visco? Może bez odpowiedniego wyważenia ono powoduje takie harce i drgania. Wtedy miałaby też jako taki sens temperatura.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.