Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat założyłem w celu uzyskania porady na temat postawionej diagnozy uszkodzonej uszczelki pod głowicą przez mich mechaników.

3 miesiące temu zakupiłem sprowadzone z Niemiec e46 316i n42 2002r

Jakieś 2 miesiące temu auto przeszło zabieg całkowitego zlikwidowania wycieków i wymiany oleju. Wymieniono uszczelkę miski olejowej, oring na pompie vacum, wspominali o jakis uszczelniaczach i uszczelce filtra oleju oraz uszczelce pokrywy zaworów kompletnej.

Auto zalano Mobilem 10w40.

Miesiąc po uszczelnieniu olej wywaliło przez pierwszą cewkę zapłonową- oddałem auto do poprawki i było ok.

Po 2 tygodniach znów wywaliło olej pierwszą cewką.

W międzyczasie pękł jakiś wężyk od podgrzewacza. W czasie naprawy zauważono białą maź pod korkiem oraz białe plamki na bagnecie oleju.

2 tygodnie temu znów wywaliło przez cewkę zapłonową, przez co miałem problemy z wypadaniem zapłonu.

Nalot pod korkiem jest cały czas i na bagnecie parę plamek, poziom płynu w normie, do pracy jeżdżę codziennie 40 km w jedną stronę.

 

Mechanicy jako diagnozę postawili pękniętą uszczelkę pod głowicą przez co ciągle wywala ten olej przez tą cewkę. Tylko skąd ta biała maź pod korkiem i na bagnecie skoro płynu nie ubywa? Może zły olej albo inna przyczyna?

 

Proszę o waszą pomoc.

Opublikowano
Pierwsze co to zalej prawidłowy olej, na 10w zamęczysz ten silnik. Prawidłowy jest 0w lub 5w. Nie koniecznie że specyfikacją LL tylko wtedy olej trzeba wymieniać z filtrem co 10000. Masz w tym silniku vanosy które wymagają odpowiedniego oleju dobrej firmy np valvoline l&m millers Shell czy też inne dobre firmy. Druga sprawa przy cewkach są rurki koło świec a na nich są po 2 oringi. Wymień je. I dobrze osadź przyjrzyj się też czy nie jest peknieta Tak samo obejrzyj uszczelnienie czujnika Vvt. A co do Mazi i wypychania oleju zmień odmę z przewodami. Nie odpowietrza dobrze skrzyni korbowej przez co wypycha olej przez uszczelnienia w najsłabszym miejscu. Z tego samego powodu robi się maź bo zostaje wilgoć w oleju.
Opublikowano
Co do oleju to juz sie dowiedzialem ze jest zły ale nie myślałem że mogą być takie skutki. Problem polega na tym że moi mechanicy już te oringi przy tej pierwszej cewce wymieniali i ciągle wywala tą pierwszą cewką. Ta biała maź pojawiła się po zlikwidowaniu wyciekòw i jest do tej pory. Powodem diagnozy mechanikòw o wymianie uszczelki jest delikatnie słabsze ciśnienie na pierwszym cylindrze i te ciągłe wywalanie oleju.
Opublikowano
No to napisałem Ci że odma pewnie zapaprana a konkretnie separator z przewodami i dlatego wypycha olej przez uszczelnienie. Z tego samego powodu robi się masło. Tak samo pisałem o czujnik Vvt sprawdziles ten simering przy nim? Jest przy pierwszym cylindrze i może z niego zaciekac. Co do ciśnienia to jakie było? Pozatym nie wierz ślepo mechanikom bo ciśnienie może uciekać w innym miejscu niż uszczelka m. Innymi pierścienie lub wypalone gniazda zaworowe. Robili test na obecność co2? Skąd jesteś kolego?
Opublikowano

Jestem z wielkopolski z okolic poznania. Domyślam się że odma w pewien sposòb odpowietrza silnik.

Testu CO2 nie robiłem ale oglądałem testery na allegro takievza 20zł. Myślisz że nadawałby się taki?

To bym go zakupił i się upewnił.

Opublikowano
Tester taki z rurką fermentacyjna i niebieskim płynem się nada. Kosztują około 20,zl właśnie Tak odma odpowietrza silnik więc jeśli jest zatkana zostaje ciśnienie i wypycha olej przez uszczelnienia. Tak samo robi się maź bo wilgoć zostaje w skrzyni i miesza się z olejem. Nie koniecznie musi to być wilgoć z płynu chłodzącego.ale skoro masz tyle mazi to na pewno masz zasyfiona membranę w separatorze. Przyjrzyj się też rurce z separatora do kolektora
Opublikowano

Nie dodałem że auto ma LPG.

Na tym oleju zrobiłem może 2 tys. Km bo co 3 tygodnie wywala olej pierwszą cewką więc były problemy z wypadaniem zapłonu i auto stało w warsztacie.

W dolnym zakresie do 3 tys. obr auto ma muła, myślałem że to wina braku katalizatora lecz niedawno zauważyłem odciętą sonde przed wstawionym zamiast kata tłumikiem.

Pojawił się też błąd: wydajność katalizatora poniżej progu

I to kolejny problem opròcz tego w temacie.

Opublikowano
No to muła możesz mieć przez sondę, bo ta przed katem ma wpływ na mieszankę. 10w zwłaszcza na zimnym może źle współpracować z vanosem także olej też do zmiany na 5w a jakie masz błędy? Myślałem że masz tylko wypadanie, ale sondę też powinno pokazać. Błędy ty sprawdzales czy mechanik?
Opublikowano

Błędy sam sprawdzałem w innym warsztacie. Błędu sondy nigdy nie pokazało zawsze wypadanie zapłonu cylinder 1, cylinder 4, wielokrotność wypadania zapłonu nigdy nic o sondzie.

Ten układ wydechowy wydaje się być mocno przerobiony. Od kolektora widać jeszcze fabryczny wydech ale reszta podejrzana. Musiałbym porobić zdjęcia jak to wygląda i ile powinno być prawidłowo sond i gdzie.

Opublikowano
Jeśli tak masz to pewnie masz 5 lambd i tak ostatnie 2 byłyby tak jak piszesz. Sprawdź nr 2 czy nie jest przypłaszczony. Ściągnij sam wąż bez wtyczki z separatora. Z resztą tak jak pisałem na twoim miejscu zmienilbym separator z przewodami. Skoro miałeś tyle masła to napewno go zapchało. Wąż sprawdź dwojako raz na oko czy jest prześwit i jak się zachowuje po naciskaniu czy wraca odrazu. Drugi raz po odpaleniu czy się nie spłaszcza. Możesz też na oddalonym silniku odkręcić korek oleju i zobacz czy obroty zaczną falowac.
Opublikowano
Bzykuś jak CI pisałem na e46forum odme musisz ori wstawić :P Zmienić mechanika zmienić olej i pojeździj bez LPG jakiś czas i obserwuj tak jak koledzy na E46 pisali może to też być problem źle zestrojonej instalacji :P
Opublikowano
Przewody warto ori, ale samą odmę można jakiś zamiennik przyzwoity. U siebie mam z febiego koszt 80zl i śmiga aż miło. Starą miałem w wersji zimowej to przełożyłem tylko koszulkę. Wszystko siadło idealnie.
Opublikowano
A czemu przewody odmy lepiej ori. 2 dni temu wymieniałem odmę i przewody. Przewody zamienniki całkiem przyzwoicie wygladały.
Opublikowano
Nie chodzi o to że zamiennik będzie koniecznie zły. Tylko problem z dostaniem odpowiednich przewodów. Niektóre zamienniki pękają w rękach, lub mają wadliwy zaworek zwrotny który się przycina, później ciągnie olej w kolektora przez słabe oringi dostaje się lewe powietrze Dlatego warto ori. Żeby niepotrzebnie się nie użerać i 2 razy tego samego nie robić. Pozatym gdy kupowałem do siebie za zamienniki krzykneli więcej niż za oryginalne. W wersji zimowej. A w bmw sympatyczny Pan jako że brałem tam już jakieś uszczelki dał mi 10%rabatu. Ale jeśli masz jakąś sprawdzoną firmę to się pochwal. Na pewno przyda się taka wiedza.
Opublikowano

No i widzisz, na tym polega ten cały dylemat że między zamiennikiem który wyskoczył mi po nr który podesłałeś

http://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/produkty/3330131832150-V20_1645-przewod-odpowietrzajacy-skrzkorbowa,scr_dItems.html a oryginałem nr 2 na rysunku http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3180-odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju/i47662/kL/sN jest niecałe 10 zł różnicy, ze zniżką która mi zaoferowali zapłaciłem taniej za oryginał niż za zamiennik. Ale czy warto czy nie to już każdy musi sobie sam według własnego uznania odpowiedzieć.

Opublikowano
Nie no. Te ceny co wyskakują w necie to jakiś śmiech. W życiu bym tyle za zamiennik nie dał. Sprawdziłem wcześniej ceny oryginałów. Ja za jeden dałem 70 za drugi 50. Mam braciaka w sklepie z częściami. Bez marży sklepu kupuję.
Opublikowano
A bez marży inna sprawa. Niestety większość hurtowni czy sklepów internetowych oferuje takie ceny sporo szukałem tańszego zamiennika ale nie znalazłem dlatego polecam oryginały. Jak ktoś ma możliwość kupienia dobrego zamiennika tylko na prawdę dobrego pewnego i w dobrej cenie to nie neguje tego. Problem tylko znaleźć taką ofertę. Wolę dopłacić 10 i mieć oryginał niż się martwić jakiej jakości zamiennik.
Opublikowano

Wczoraj zabrałem się za wyczyszczenie odmy. Trochę było roboty żeby dojść bez ruszania kolektora ale dałem z kumplem rade. :cool2:

Wszystkie węże zapchane "MAJONEZEM" jak i separator w środku. Dodam później zdjęcia jak wyglądały.

I tu do was pytanie co mógłbym wstawic zamiast tego węża odmy na kolektorze bo jest nie do uratowania?

nr przewodu to; 11 15 7503524

Wąż ma 20 cm, to może jakiś przewód olejowy dałbym w otulinie i bedzie ok.

 

Olej zmieniony na MOTUL 5W30, nowy filtr oleju i uszczelka podstawy filtra.

Pojeździmy i będę obserwował jak sie auto zachowuje :D

Opublikowano
Lepiej oryginały. Chociaż z tym jednym przewodem miałem problemy żeby dostać i wstawiłem tymczasowo przewód taki zbrojony przezroczysty z marketu za 4zl chyba :-P jeździłem i nic się nie działo. Ale ostatecznie jak przewód doszedł to wstawiłem oryginał. Teoretycznie olej tam nie leci tylko powietrze ze skrzyni korbowej.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam mam podobny problem cieknie z uszczelki podstawy filtra oleju, sam wymieniales ? orientujesz sie czy w n42 tez trzeba wymontowac caly alternator ?

I jeszcze jedno jak doszedles do separatora oleju co musiales wymontowywac ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.