Skocz do zawartości

arekpoznan24

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 n42 1.8 2002r

Osiągnięcia arekpoznan24

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Zdjalem oringi , ale procz tego jeszcze sa zaciagniete metalowymi opaskami dlatego juz sie z tym nie silowalem bo musialbym je chyba przeciac . Jak myslisz co zrobic z ta podwyzszona wartoscia czujnka polozenia walu ? Czy napinacz paska rozrzadu moze miec cos wspolnego ?
  2. Dobra uszczelka pod filtrem wymieniona . zajelo mi to 10 min prosta robota. Co do oleju to jak znajde czas to zmienie w weekend. Dodam ze auto przez cala zime ruszalem raz na tydzien dwa , jednak odpalalem przynajmniej raz w tygodniu na 10 min i teraz kiedy nia pojezdzilem, troche depnalem to tak jak by sie przepalila i jest lepiej ale to nie to samo co wczesniej a spalanie nadal podwyzszone. Doszedl interfejs podlaczylem pod kompa i wychodzi na to ze w silniku nie mam bledow . W inpie dla e46 nie mozna zrobic jednego glownego testu dla calosci dla nowszych aut tak albo poprostu ja nie umiem, wiec musialem wszystko szukac sam po koleji w dodatku po niemiecku srednio to ogarnalem ale jakos poznajdywalem wszystko . Wychodzi na to ze mam uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego lub rozrzadu . Ale odnotowalem to w life data nie wyskakuje zaden blad . Nie wiem jak to interpretowac .. Moze zainstaluje jakis program poza inpa do diagnostyki ? Albo ktos podpowie jak zmienic Inpe na English bo mam ja w sumie w 3 jezykach, Polski niemieski Angielski tyle ze sgdaten jest niemieckie i to chyba od tego zalezy to tak na marginesie. .. Zalaczam ss. https://ibb.co/nx7CRF https://ibb.co/gXGT0a https://ibb.co/mCbiYv https://ibb.co/hMt80a https://ibb.co/mrmiYv Dodam ze autem czasem buja , podobno do zrobienia jedna tuleja wachacza i bylem przekonany ze zbiezbnosc ale wyskoczyl blad keine asc2Botschaft to niby czujnik polozenia kierownicy . Skasowalem niby nie byl powtarzalny i mam nadzieje ze nie wroci. Jak podniose korek oleju to wieje od silnika w okolicach dolotu powietrza wszystko jest ok. Moze uszczelki kolektora, moze weze odmy na parkingu nie bardzo mam jak to wszystko sprawdzic tym bardziej ze ciagle pada, ale gdyby bylo duzo lewego powietrza to chyba obroty by jakos strasznie falowaly a ja mam odchyly +-10-15rpm. Wplanach jest zabrac sie za napinacz rozrzadu jak najszybciej, odme chociaz zobaczyc czy kable sa szczelne i w jakim stanie jest, I cieknie tez z pompy vacum, jednak delikatnie nie ma tragedii. :roll: Jakub03071993 Wymiennika nie odkrecalem bo nie moglem zdjac kabla od wody, a szkoda bo chcialem zobaczyc czy nie ma syfu w srodku, i a propo tych kabli to mam wrazenie ze troche z nich leci na alternator bo plynu chlodniczego mi ubywa, tez musiales je uszczelniac jakimis dodatkowymi opaskami ?
  3. Narazie malo jezdze takze spoko, co do instalacji inpa to ogarne w tych sprawach jestem dobry. Pozatym jak mam dac 80zl za podlaczenie pod kompa to wole kupic interfejs zrobic samemu i miec go zawsze pod reka :)
  4. Jutro z rana sie za to zabieram, tylko mam nadzieje ze nie trzeba wykrecac filtra oleju bo nie mam klucza do tego . Pytanie do tej adaptacji przez interfejs taki z allegro za 50zl w inpie dam rade to zrobic ?
  5. Super dzieki za odpowiedz , mi z tej drugiej uszczelki tez troche leci ale z tej podstawy to juz tak ze olej widze ze tam stoi , nad alternatorem . Wiec jutro sie za to zabieram bo u mechanika mi 150zl krzycza za ta robote.. Ta druga najwyzej sylikonem uszczelnie . A powiedz mi filtr oleju musze do tego odkrecic ? Bo nie mam klucza na ta kopułe .
  6. Jezdze zreguly w nocy wiec nie ma korkow i glownie na silownie trasa 7,5km 2 pasmowa bez korkow malo swiatel . A i tak ponizej dychy nie zejdzie . To auto zawsze mi palilo 10+ tylko chodzi o to ze sie zbieralo do przyzwoitej predkosci a teraz to zanim rozpedze do chociazby 60km to troche mija , i przy dodaniu mocniej gazu jest takie buczenie silnika jak by powietrza brakowalo jak by sie zalaczala jakas zepsuta turbina . Przy ciezkiej nodze to mi zje okolo 20 litrow bo juz probowalem jezdzic normalnie jak kiedys nie zamulac . Elektrozawory dopchnalem pozadnie tyle ile mialem sily w rekach , mialem wrazenie ze te uszczelki weszly dosc luzno i nie przylegaly jakos scisle jednak po przejechaniu sprawdzilem i nie poci sie przez nie . Zreszta te sruby co trzymaja elektrozawory dociskaja je do konca :P Chyba wezme sie samemu jutro za ta uszczelke podobno w moim silniku nie musze wyciagac alternatora , jednak nie moge znalesc nigdzie w necie jak ktos to robil.
  7. Witam czy w tym silniku do wymiany uszczelki podstawy filtra trzeba wymontowac alternator ?
  8. Witam mam podobny problem cieknie z uszczelki podstawy filtra oleju, sam wymieniales ? orientujesz sie czy w n42 tez trzeba wymontowac caly alternator ? I jeszcze jedno jak doszedles do separatora oleju co musiales wymontowywac ?
  9. Witam mechanik mi nawalil ale wymienilem filtr powietrza plus uszczelki elektrozaworow dolalem oleju do maksa i jest poprawa. Silnik nie dymi na niebiesko, odma nie wyje , obroty na jalowym to okolo 700 troche skacza +-10 rpm W srode moge robic u mechanika uszczelke podstawy filtra oleju zawolal mi 150 zl , jednak zastanawiam sie czy nie robic tego sam na parkingu. tylko do n42 nie ma filmikow na youtube i nie wiem czy sobie poradze czy wyglada to tak jak w m43 trzeba wyjmowac alternator ?
  10. Uszczelka podstawy filtra juz zamowiona . Uszczelki elektrozaworow tez tyle ze dojda w przyszlym tygodniu . Po odkreceniu korka wieje od silnika sprawdzilem dzis przykladajac szmatke . Odezwe sie po wizycie u mechanika jak juz wszystko posrpawdzam o czym pisaliscie , dzieki za pomoc :)
  11. Na kompie bedzie w weekend wlasnie przy okazji wymiany filtrow ze znajomym mechanikiem zrobie liste i posprawdzamy wszystko - napinacz lancucha najpierw sprawdze bo moze poprzedni wlasciciel wymienil . - przwody odmy, przeplywki, odpowietrzenie kolektora od spodu. - wtryski Jakub307~~ O jakim wymienniku z podstawa piszesz ? Gdzie to sie znajduje ? Wyciekow paliwa pod autem nie mam sprawdzalem juz nie raz. Nie wiem tylko jak sprawdzic Wtryski , Rozumiem ze Vvt to na kompie mi jakies bledy na kompie wyskocza ? Alb3rt Jak wciskam gaz juz do polowy to jest maks czyli 20. Powiedzmy ze przyspieszam na drugim biegu zeby normalnie nabrac predkosci spokojna jazda to juz przy 1,700rpm jest maks spalanie. Jak nabierze predkosci to sie uspokaja, bardziej mi sie oplaca wrzucic odrazu 4,5 bieg i przyspieszac na nim od niskich obrotow niz po koleji 1,2,3,4,5 pod wzgledem spalania . Auto jest bardzo zamulone na pierwszych 3 biegach to mam wrazenie jak bym jechal o wiele ciezszym autem. Po Odkreceniu korka bylo male zawachanie obrotow, ale po chwili pracowal normalnie i dmuchal powietrzem z wlewu oleju.
  12. Witam . Prosilbym o opinie co wedlug was jest nie tak w tym silniku przebieg 134 tys km niepotwierdzony , moze ktos uslyszy cos czego ja nie wiem moja wiedza jest znikoma . Naczytalem sie sporo o tych silnikach na forum wiem ze sa problemy z zapchana odma , z napinaczem paska rozrzadu , z uszczelkami na vanosie , uszczelkami na elektrozaworac valvetronic . Jestem przed wymiana oleju i filtrow w sobote (wszystkie filtry oprocz paliwa zmieniany 13 tys temu ) oraz podlaczeniem auta pod komputer . Auto ma spadki mocy na jalowym biegu trzyma okolo 600rpm, Spalanie poszlo w gore , Cisniecie na pedal gazu wogole nie przeklada sie na moc auta naprawde wogole nie ma predkosci, seicento by mnie wyminelo chyba ze bym deptal gaz w podloge ciagle, jak deptalem wyszla mi srednia 22l na 100 !! Aktualnie jezdze nie przekraczajac 2.3 obrotow auto pali 11l/100 , kiedys tak bylo jak deptalem pozadnie. Przez rok ubylo oleju z 3/4 bagnetu i aktualnie jest na minimalnym poziomie silnik szczelny nie jest wiadomo ma swoje lata przez 13 tys. km to chyba i tak nie ma tragedii. Udalo mi sie zdiagnozowac ze napewno sa do wymiany uszczelki elektrozaworow widac na filmiku nawet ze tamtedy wycieka. Kolejna sprawa zrobilem test odmy na odpalonym silniku odkrecilem korek zaczelo dmuchac i pluc olejem, przy wyciagnieciu bagnetu silnik wogole nie reagowal. Pytanie czy separator oleju do wymiany ? czy wystarczy sam filtr ? Slychac ze cos "swiszczy" juz od dluzszego czasu mechanik rok temu powiedzial mi ze to od paska alternatora i to tak jest .( slychac to na filmiku ) Silnik rowno pracuje na wszystkie gary , w mojej ocenie , jednak cos piszczy i wiem ze cos jest nie tak . Dodatkowo Ubywa plynu chlodniczego a jest bialy nalot pod korkiem. Auto na ZIMNYM SILNIKU : NA ROZGRZANYM: Podsumowujac wydaje mi sie ze trzeba wymienic separator oleju, filtr odmy , uszczelki od elektrozaworow , moze napinacz rozrzadu ? :duh:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.