Skocz do zawartości

316i N42 diagnoza uszczelki pod głowicą


bzykus92

Rekomendowane odpowiedzi

Temat założyłem w celu uzyskania porady na temat postawionej diagnozy uszkodzonej uszczelki pod głowicą przez mich mechaników.

3 miesiące temu zakupiłem sprowadzone z Niemiec e46 316i n42 2002r

Jakieś 2 miesiące temu auto przeszło zabieg całkowitego zlikwidowania wycieków i wymiany oleju. Wymieniono uszczelkę miski olejowej, oring na pompie vacum, wspominali o jakis uszczelniaczach i uszczelce filtra oleju oraz uszczelce pokrywy zaworów kompletnej.

Auto zalano Mobilem 10w40.

Miesiąc po uszczelnieniu olej wywaliło przez pierwszą cewkę zapłonową- oddałem auto do poprawki i było ok.

Po 2 tygodniach znów wywaliło olej pierwszą cewką.

W międzyczasie pękł jakiś wężyk od podgrzewacza. W czasie naprawy zauważono białą maź pod korkiem oraz białe plamki na bagnecie oleju.

2 tygodnie temu znów wywaliło przez cewkę zapłonową, przez co miałem problemy z wypadaniem zapłonu.

Nalot pod korkiem jest cały czas i na bagnecie parę plamek, poziom płynu w normie, do pracy jeżdżę codziennie 40 km w jedną stronę.

 

Mechanicy jako diagnozę postawili pękniętą uszczelkę pod głowicą przez co ciągle wywala ten olej przez tą cewkę. Tylko skąd ta biała maź pod korkiem i na bagnecie skoro płynu nie ubywa? Może zły olej albo inna przyczyna?

 

Proszę o waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to zalej prawidłowy olej, na 10w zamęczysz ten silnik. Prawidłowy jest 0w lub 5w. Nie koniecznie że specyfikacją LL tylko wtedy olej trzeba wymieniać z filtrem co 10000. Masz w tym silniku vanosy które wymagają odpowiedniego oleju dobrej firmy np valvoline l&m millers Shell czy też inne dobre firmy. Druga sprawa przy cewkach są rurki koło świec a na nich są po 2 oringi. Wymień je. I dobrze osadź przyjrzyj się też czy nie jest peknieta Tak samo obejrzyj uszczelnienie czujnika Vvt. A co do Mazi i wypychania oleju zmień odmę z przewodami. Nie odpowietrza dobrze skrzyni korbowej przez co wypycha olej przez uszczelnienia w najsłabszym miejscu. Z tego samego powodu robi się maź bo zostaje wilgoć w oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to juz sie dowiedzialem ze jest zły ale nie myślałem że mogą być takie skutki. Problem polega na tym że moi mechanicy już te oringi przy tej pierwszej cewce wymieniali i ciągle wywala tą pierwszą cewką. Ta biała maź pojawiła się po zlikwidowaniu wyciekòw i jest do tej pory. Powodem diagnozy mechanikòw o wymianie uszczelki jest delikatnie słabsze ciśnienie na pierwszym cylindrze i te ciągłe wywalanie oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to napisałem Ci że odma pewnie zapaprana a konkretnie separator z przewodami i dlatego wypycha olej przez uszczelnienie. Z tego samego powodu robi się masło. Tak samo pisałem o czujnik Vvt sprawdziles ten simering przy nim? Jest przy pierwszym cylindrze i może z niego zaciekac. Co do ciśnienia to jakie było? Pozatym nie wierz ślepo mechanikom bo ciśnienie może uciekać w innym miejscu niż uszczelka m. Innymi pierścienie lub wypalone gniazda zaworowe. Robili test na obecność co2? Skąd jesteś kolego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tester taki z rurką fermentacyjna i niebieskim płynem się nada. Kosztują około 20,zl właśnie Tak odma odpowietrza silnik więc jeśli jest zatkana zostaje ciśnienie i wypycha olej przez uszczelnienia. Tak samo robi się maź bo wilgoć zostaje w skrzyni i miesza się z olejem. Nie koniecznie musi to być wilgoć z płynu chłodzącego.ale skoro masz tyle mazi to na pewno masz zasyfiona membranę w separatorze. Przyjrzyj się też rurce z separatora do kolektora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dodałem że auto ma LPG.

Na tym oleju zrobiłem może 2 tys. Km bo co 3 tygodnie wywala olej pierwszą cewką więc były problemy z wypadaniem zapłonu i auto stało w warsztacie.

W dolnym zakresie do 3 tys. obr auto ma muła, myślałem że to wina braku katalizatora lecz niedawno zauważyłem odciętą sonde przed wstawionym zamiast kata tłumikiem.

Pojawił się też błąd: wydajność katalizatora poniżej progu

I to kolejny problem opròcz tego w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to muła możesz mieć przez sondę, bo ta przed katem ma wpływ na mieszankę. 10w zwłaszcza na zimnym może źle współpracować z vanosem także olej też do zmiany na 5w a jakie masz błędy? Myślałem że masz tylko wypadanie, ale sondę też powinno pokazać. Błędy ty sprawdzales czy mechanik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy sam sprawdzałem w innym warsztacie. Błędu sondy nigdy nie pokazało zawsze wypadanie zapłonu cylinder 1, cylinder 4, wielokrotność wypadania zapłonu nigdy nic o sondzie.

Ten układ wydechowy wydaje się być mocno przerobiony. Od kolektora widać jeszcze fabryczny wydech ale reszta podejrzana. Musiałbym porobić zdjęcia jak to wygląda i ile powinno być prawidłowo sond i gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lub 5 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0643-sonda-lambdaelementy-dod/i47649/kL/sN na schemacie jest 5 ale u mnie oryginalnie są 2 jedna przed druga za katem kat jest w połowie długości samochodu. Porobić zdjęcia jak coś widać zawsze rozjaśnia sytuację. Patrzyles na tą rurkę z separatora do kolektora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak masz to pewnie masz 5 lambd i tak ostatnie 2 byłyby tak jak piszesz. Sprawdź nr 2 czy nie jest przypłaszczony. Ściągnij sam wąż bez wtyczki z separatora. Z resztą tak jak pisałem na twoim miejscu zmienilbym separator z przewodami. Skoro miałeś tyle masła to napewno go zapchało. Wąż sprawdź dwojako raz na oko czy jest prześwit i jak się zachowuje po naciskaniu czy wraca odrazu. Drugi raz po odpaleniu czy się nie spłaszcza. Możesz też na oddalonym silniku odkręcić korek oleju i zobacz czy obroty zaczną falowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to że zamiennik będzie koniecznie zły. Tylko problem z dostaniem odpowiednich przewodów. Niektóre zamienniki pękają w rękach, lub mają wadliwy zaworek zwrotny który się przycina, później ciągnie olej w kolektora przez słabe oringi dostaje się lewe powietrze Dlatego warto ori. Żeby niepotrzebnie się nie użerać i 2 razy tego samego nie robić. Pozatym gdy kupowałem do siebie za zamienniki krzykneli więcej niż za oryginalne. W wersji zimowej. A w bmw sympatyczny Pan jako że brałem tam już jakieś uszczelki dał mi 10%rabatu. Ale jeśli masz jakąś sprawdzoną firmę to się pochwal. Na pewno przyda się taka wiedza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i widzisz, na tym polega ten cały dylemat że między zamiennikiem który wyskoczył mi po nr który podesłałeś

http://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/produkty/3330131832150-V20_1645-przewod-odpowietrzajacy-skrzkorbowa,scr_dItems.html a oryginałem nr 2 na rysunku http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3180-odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju/i47662/kL/sN jest niecałe 10 zł różnicy, ze zniżką która mi zaoferowali zapłaciłem taniej za oryginał niż za zamiennik. Ale czy warto czy nie to już każdy musi sobie sam według własnego uznania odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no. Te ceny co wyskakują w necie to jakiś śmiech. W życiu bym tyle za zamiennik nie dał. Sprawdziłem wcześniej ceny oryginałów. Ja za jeden dałem 70 za drugi 50. Mam braciaka w sklepie z częściami. Bez marży sklepu kupuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bez marży inna sprawa. Niestety większość hurtowni czy sklepów internetowych oferuje takie ceny sporo szukałem tańszego zamiennika ale nie znalazłem dlatego polecam oryginały. Jak ktoś ma możliwość kupienia dobrego zamiennika tylko na prawdę dobrego pewnego i w dobrej cenie to nie neguje tego. Problem tylko znaleźć taką ofertę. Wolę dopłacić 10 i mieć oryginał niż się martwić jakiej jakości zamiennik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zabrałem się za wyczyszczenie odmy. Trochę było roboty żeby dojść bez ruszania kolektora ale dałem z kumplem rade. :cool2:

Wszystkie węże zapchane "MAJONEZEM" jak i separator w środku. Dodam później zdjęcia jak wyglądały.

I tu do was pytanie co mógłbym wstawic zamiast tego węża odmy na kolektorze bo jest nie do uratowania?

nr przewodu to; 11 15 7503524

Wąż ma 20 cm, to może jakiś przewód olejowy dałbym w otulinie i bedzie ok.

 

Olej zmieniony na MOTUL 5W30, nowy filtr oleju i uszczelka podstawy filtra.

Pojeździmy i będę obserwował jak sie auto zachowuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej oryginały. Chociaż z tym jednym przewodem miałem problemy żeby dostać i wstawiłem tymczasowo przewód taki zbrojony przezroczysty z marketu za 4zl chyba :-P jeździłem i nic się nie działo. Ale ostatecznie jak przewód doszedł to wstawiłem oryginał. Teoretycznie olej tam nie leci tylko powietrze ze skrzyni korbowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.