Skocz do zawartości

F30 330i xDrive Estoril Blue 2017


reithan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Nikt cię nie szykanuje kolego, po prostu śledziłem Twój wątek - miałeś wybranego xDrive'a i zrezygnowałeś z niego na rzecz świateł i audio. Dokonałeś takiego wyboru, na jaki pozwalały finanse i ja to szanuję. Po prostu nie staraj się nikogo przekonać, że nie ma różnicy, bo jest i to kolosalna. Powtarzam, byłem zdecydowany na rwd, ale po bezpośrednim porównaniu obu napędów zmieniłem zdanie.

 

Przy starcie ze świateł z butem w podłodze - w rwd kontrolka trakcji zachowuje się jak stroboskop, a starty spod świateł to tylko początek długiej listy różnic na korzyść napędu na obie osie. Napęd na tył ma przewagę w kilku innych sytuacjach, ale na etapie życia, w którym się znajduję (częste wożenie niemowlaka), wolę bezpieczeństwo, niż trochę lepszą zabawę przez te kilkanaście suchych dni w roku. :)

 

Popieram w kwestii X-a...moim zdaniem auto fajniej sie prowadzi w zakretach , a nadal ma lekka przyjemna nadsterownosc , ktora mozna powiekszyc wylaczajac kontrole trakcji. X mnie przekonal nawet na suchej nawierzchni - jest to inna, w moim odczuciu lepsza jazda..

 

Tylko jeden minus to to zawieszenie centa wyższe:/ mam stałe m i jest oki dobrze tłumi nierówności, jest sprężyste i auto jedzie jak po szynach ( oczywiście na sliskim przy szybkim ruszaniu, czy zakretach trzeba spokojnie traktować gaz)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przy regulacji elektrycznej jest jedna mala niedogodnosc - kolyska siedziska ma duzo mniejszy zakres niz w manualnej.

 

Możesz powiedzieć, w której dokładnie płaszczyźnie i jak bardzo (25/50/75 % zakresu manualnej) różni się regulacja?

 

W manualnej "kolyska" buja calym fotelem, w elektrycznej tylko regulujesz kat siedziska gora-dol ( oparcie jest niezalezne ). Dodatkowo w manualu zakres tej regulacji jest jakies 30 % wiekszy ( na moje pamieciowe oko ;) )

 

Ja finalnie wzialem elektryczna - w manualnej strasznie mnie wkurzal zbyt skokowy zakres regulacji oparcia - wiec cos za cos :) - chociaz zal mi tej manualnej kolyski gdzie sie praktycznie lezy na ziemi :D

( wydaje mi sie ze w manualu tez mozna ciut nizej zjechac fotelem w dol )

Edytowane przez effendi2012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt cię nie szykanuje kolego, po prostu śledziłem Twój wątek - miałeś wybranego xDrive'a i zrezygnowałeś z niego na rzecz świateł i audio. Dokonałeś takiego wyboru, na jaki pozwalały finanse i ja to szanuję. Po prostu nie staraj się nikogo przekonać, że nie ma różnicy, bo jest i to kolosalna. Powtarzam, byłem zdecydowany na rwd, ale po bezpośrednim porównaniu obu napędów zmieniłem zdanie.

 

Przy starcie ze świateł z butem w podłodze - w rwd kontrolka trakcji zachowuje się jak stroboskop, a starty spod świateł to tylko początek długiej listy różnic na korzyść napędu na obie osie. Napęd na tył ma przewagę w kilku innych sytuacjach, ale na etapie życia, w którym się znajduję (częste wożenie niemowlaka), wolę bezpieczeństwo, niż trochę lepszą zabawę przez te kilkanaście suchych dni w roku. :)

 

Popieram w kwestii X-a...moim zdaniem auto fajniej sie prowadzi w zakretach , a nadal ma lekka przyjemna nadsterownosc , ktora mozna powiekszyc wylaczajac kontrole trakcji. X mnie przekonal nawet na suchej nawierzchni - jest to inna, w moim odczuciu lepsza jazda..

 

Tylko jeden minus to to zawieszenie centa wyższe:/ mam stałe m i jest oki dobrze tłumi nierówności, jest sprężyste i auto jedzie jak po szynach ( oczywiście na sliskim przy szybkim ruszaniu, czy zakretach trzeba spokojnie traktować gaz)

Pozdrawiam

 

Jak to praktycznie w kazdym 4 lapie :) W C klasie w 4maticu jest to samo.

Ja mam zawias adaptacyjny M , wiec w trybie sport cos tam sie utwardza i body roll jest mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, z tego co pamiętam Servotronic jest w standardzie przy modelu M Sport.

 

Myślę nad rezygnacją ze skóry i elektrycznej regulacji foteli na rzecz navi professional. Obu nie wezmę, bo pęka wtedy 250 tys. zł. Ogółem alcantara jest bardzo ok, tylko wygląda trochę szmatowato w porównaniu do czarnej dakoty z niebieskim szwem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla alcantara jest wygodna, bez elektryki jakoś przeżyję , chyba że co chwila ktoś inny u Ciebie będzie kierowcą towtedy lekki problem....

Navi fajne bo duży wyświetlacz, kwestia czy często będziesz używał.... Ja głównie miasto a w trasę janosik ( dla niektórych wstyd używać telefon w takim aucie), ale ja wolałem mieć m sport , hk i adaptacyjne Ledy i kilka innych dodatków. Weź podgrzewaną kierę:)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Servotronic to jedno, a sportowy uklad kierowniczy to drugie (opcja 2VL jeśli dobrze pamiętam)

 

Oglądnij ten filmik

 

Racja :) w katalogu/cenniku papierowym jest ta opcja za około 1200 - nie brałem i czucie drogi że stałym m Oki.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rzeczywiście, jest to opcja dostępna w pakiecie first class, za jedyne 18 tys. zł. Jako samodzielna nie występuje, ale podjadę do dealera i dopytam o to w poniedziałek.

 

Wydaje mi się iż nie jest to kwota 18 tysi i występuje jako pojedyncza opcja:) No chyba że ten cennik kłamie ;)

http://imageshack.com/a/img924/4928/pDQsqg.jpg

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Weź adaptacyjne Ledy.... Są super....

Zrezygnowalbym z hifi na harmana....

A tak to Konfig super!!!! Bierzesz wydech m performance?? Kolega z wątku wydech standard czy m performance?

Warto!! ;)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę. Jeździłem testowym f30 z adaptacyjnymi ledami i przyznam szczerze, że nie urzekły mnie. Być może w trasie bardziej się sprawdzą niż na trasach podmiejskich. Wycinały mi środek drogi ... efekty był podobny do tego jakbym miał za nisko ustawione światła :-(

Harmana słuchałem znów w nowej 5 (z iPhone po Bluetooth, CD nie miałem ze sobą) i też bez szału, rzekłbym nawet że słabizna... a jestem audiofilem. Poza tym uważam, że w serii 3 jest za głośno (szum) a wtedy wszystkie te niuanse w dźwiękach giną... W domu mam dobry sprzęt więc mam gdzie muzy posłuchać. W aucie głównie radio gra więc HiFi powinno wystarczyć ... tym bardziej, że DABa nie ma w polskich konfiguratorach BMW..

Ale może podjadę jeszcze od salonu BMW z płytami i posłucham różnicy...

 

Wydech Performance... najpierw muszę się z takim wydechem przejechać. Własnie ze względu na głośne buczenie zrezygnowałem z A45 AMG (strzelanie z rury w trybie sport ok, natomiast głośne buczenie na autostradzie przy 120... nie dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wehyr, wydech biorę standardowy, M Performance szału nie robi, zdecydowanie będę wolał ogarnąć coś u chłopaków z MG motorsport.

 

Gregonio, różnica między Harmanem, a HiFi jest kolosalna. Niestety nie oznacza to, że Harman powala na kolana - raczej odwrotnie - HiFi jest tak słaby. Jeżeli to nie tajemnica - ile finalnie wyszła Twoja konfiguracja po rabatach? Może być na PW. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wehyr, wydech biorę standardowy, M Performance szału nie robi, zdecydowanie będę wolał ogarnąć coś u chłopaków z MG motorsport.

 

Gregonio, różnica między Harmanem, a HiFi jest kolosalna. Niestety nie oznacza to, że Harman powala na kolana - raczej odwrotnie - HiFi jest tak słaby. Jeżeli to nie tajemnica - ile finalnie wyszła Twoja konfiguracja po rabatach? Może być na PW. :)

 

Szału nie robi ( ja szukałem właśnie czegoś lepszego niż standard ale żeby nie przeszkadzało w codziennej eksploatacji jak np akrapowicz....)

Hk gra średnio ale przepaść jest między standard vs hifi vs hk i hk powinno być standardem

...

Jak możecie napiszcie na priv gdzie zamaeialiscie i jakie rabaty ogółem %% razem zecwsparciem bmw ( ja swój rabat opisałem w wątku)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem 24 000 zł od ceny z konfiguratora i od kwoty, która wyszła po tym rabacie na wyposażenie - jeszcze 10 procent.

 

242 800 - 24 000 = 218 800 - 10% = 196 920 zł.

 

Dla porównania - F45 Active Tourer w ASO Bońkowscy Szczecin

Konfigurator: 218 614 - 12% = cena ostateczna: 192 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się dzisiaj dogadać małe spa dla samochodu po odbiorze.

 

Zostanie nałożony kompozyt ceramiczny GTECHNIQ Crystal Serum Black Professional (powłoka siedmioletnia) + powłoka hydrofobowa GTECHNIQ Exo V3.

 

Do tego hydro na szyby, zabezpieczenie polimerowe na felgi, oraz pełna impregnacja wnętrza. Będzie to mój "pierwszy raz" z tego typu magią, mam nadzieję, że okaże się wart swojej ceny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem 24 000 zł od ceny z konfiguratora i od kwoty, która wyszła po tym rabacie na wyposażenie - jeszcze 10 procent.

 

242 800 - 24 000 = 218 800 - 10% = 196 920 zł.

 

Super rabat dostałeś. 18% jest w tej chwili spokojnie osiągalne bo jest rabat BMW na serię 3, wiec jak dealer dołoży trochę od siebie, to 18% spokojnie wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wehyr, wydech biorę standardowy, M Performance szału nie robi, zdecydowanie będę wolał ogarnąć coś u chłopaków z MG motorsport.

 

Gregonio, różnica między Harmanem, a HiFi jest kolosalna. Niestety nie oznacza to, że Harman powala na kolana - raczej odwrotnie - HiFi jest tak słaby. Jeżeli to nie tajemnica - ile finalnie wyszła Twoja konfiguracja po rabatach? Może być na PW. :)

 

To w takim razie jak gra seria skoro HiFi jest słaby? :-)

 

W jakim względzie HK jest lepszy od HiFi? Głębia dźwięku, czystość..... czy po prostu lepsze basy przy głośnym słuchaniu?

 

Myślę, że mam jeszcze możliwość dołożenia go, ale sam nie wiem czy warto 3 tys dokładać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.