Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam czy wszystkie E60 są tak bardzo uczulone na wiatr dziś jadąc ekspresówką na tempomacie 110 komplet osób. i wystarczył byle jaki wiatr a auto ucieka tak samo jak zjechałem z ekspresówki niby nie czułem wiatru a auto czasem zciągnie. niby niedawno wymieniłem cztery tuleje tylnej belki i z przodu na wachaczach tuleje , sworznie były ok no i zrobiona geometria. Edytowane przez Marzec39
Opublikowano
Ostatnio mam to samo ale szwankuje mi active stering, kierownica chodzi lekko jadąc szybko a tak nie było jak as chodził ok. Jadę z tym do aso w środę, warsztaty rozkładają ręce.
Opublikowano

Mam już drugą e 60 i nawet jak jest wszystko sprawne to jest czula na wiatr, wydaje mi się, że bardziej to czuć na 17 i wysokiej oponie.

E65 jest dużo stabilniejsze na wietrze.

Opublikowano
Również myślałem że to Activ sterling ale w aso robili mi test i wszystko działało myśleli że się zaworek przycina i odpieli mi od niego kostkę jeździłem tak trochę wiadomo że lepiej bo układ był całkowicie twardy. jadąc szybciej trudno mi ocenić czy układ się utwardza czy nie jak to się u ciebie objawia?
Opublikowano
Mi czasami jak obracam kierownicą do oporu na parkingu zapala się błąd dsc i as od tej pory kierownica zawsze lekko chodzi nawet jak jadę 140 km/h wydaje mi się, że kiedyś kiera utwardzała się przy większych prędkościach.
Opublikowano
W mojej tez czuć boczny wiatr najwięcej przy 130/140 km/h po przekroczeniu 160km/h jest ok nie jest to tak uciążliwe. Sprawdź tuleje na wahaczach przednich czy nie są naderwane
Opublikowano
Zacznę od początku w lutym ubiegłego roku zmieniłem tuleje pływające i łączniki wachacza i nowe amortyzatory sachsy przód i tył w tym roku zrobiłem już 500km zmieniłem z tyłu cztery tuleje główne i z przodu na wachaczach demontowałem wachacze i wprasowałem nowe tuleje czuć różnice auto jest sztywniejsze ale nadal uważam że coś jest nie tak obstawiam maglownice albo już nie wiem. Bo nie chce mi się wierzyć że delikatne wiatry mają taki wpływ na E60 przyznam ze ostatnio lepiej mi się jezdzi vectrą b żony.
Opublikowano
u mnie przy oponkach 245/40/18 asymetric 3 XL nie odczuwam jakoś bardzo bocznych podmuchów a ostatnio zakupiłem koła zimowe od m5 to samo tylko profil 45 i bez XL i jest dużo gorzej więc myslę że oponki też mają znaczenie.
Opublikowano

Jakiej firmy masz nowe tuleje na wachaczach ?

Ja wymieniłem wachacze ,stabilizatory i gumy stabilzatora z przodu bo mi coś stukalo.Zamontowalem zamienik firmy meyle.Dwa razy byłem na geometrii tez mam problem z lataniem auta.Moim zdaniem ten zamiennik co ja mam to jakieś chińskie gówno poprostu tuleje w nich są za miękkie .

Niedawno kolega z forum tez to opisywał w (e60) znajdź sobie linka.Wymienił tuleje na loemforder i po problemie.

 

Poz.

Opublikowano
dokładnie tak się dzieje czasem guma w tulei potrafi się rozwulkanizowac ja montowałem lemfordery już kiedyś się przejechałem na innych firmach myślałem o poliuretanowych ale już te miałem kupione i leżały rok czasu a szkoda było żeby leżały. zastanawiam się nad maglownicą a co do opon to testowałem na początku miałem klebery 225/55/16 było ok po pół roku auto zaczeło samo skręcać ale czasami do puki nie zaczeło robić się gorzej nic z tym nie robiłem . potem kupiłem felgi z oponami 225/50/17 micheliny było lepiej ale twardo sprzedałem całe koła kupiłem micheliny nowe 225/55/16 do 100km jest spoko czerpie się przyjemność z jazdy po wyżej jest już tragedia.
Opublikowano
Twrado to jest na 19" na 17 jest akurat wg mnie prawdopodobnie to pływanie na wietrze jest przez to, że mamy zwykle opony a nie run flaty do jakich jest e60 zaprojektowane, na 19 nie bylo tego efektu a im wyzsza opona tym autem bardziej "buja".
Opublikowano
Bmw e60 nie jest zaprojektowane pod runflaty to oszczędności i walka o każdy kilogram wagi auta. I o to jak pan w graniaku złapie gumę to do serwisu się do człapie . Mogłeś przy kupnie zamówić zwykle opony i koło dojazdowe. U nas w Polsce jak się wjebiesz w dziurę to i na runflacie dalej nie pojedziesz i albo dojazdówka albo assistance
Opublikowano

Run flaty miałem na poprzedniej 530 xd i nie chce tego za darmo jazda jak wozem drabiniastym nawet na malych dziurkach.

 

Mozr ktoś jeszcze się wypowie jak zachowuje się jego auto na wietrze i jakie gumy posiada?

Opublikowano
225/50/17 Continental zimowa jeździ się elegancko nie ściąga na wietrze. Miałem kiedyś podobnie z jazda przy silnym wietrze pomimo zrobienia zbieżności problem nadal był. Szukałem kombinowałem wymieniłem a skończyło się zmiana warsztatu który ustawia zbieżność- jak ręką odjął.
Opublikowano

Myśle ze rozmiar opon nie powinien mieć nic wspólnego z " wiatrem" natomiast na niskobieznikowych jest twardziej ,zdecydowanie lepiej w zakrętach ale szybciej leci zawieszenie :)

Ja w zimę jeżdzę na 16 a w lecie na 18 calowych.

Opublikowano
Co do geometrii to w środę jade do aso bmw na wymiane przednich hamulcow, geometrie i problemy z active stering. Dam znac jak auto prowadzi sie po geometrii za 5 stowek.
Opublikowano

W Krakowie krzyknęli mi 600 zł za geometrię :lol: Ale mam nie seryjne zawieszenie i jak mi powiedziano... nie mają nastaw do mojego modelu :mrgreen:

 

 

U mnie na zimowych 225/50 R17 (nokian przód/ dunlop tył) trochę latał ale wymienilem tuleje w przednich wahaczach i jest dużo lepiej. Przy mocnym wietrze jednak potrafi zabujać.

 

 

Na letnich 245/35 R19 pirelli jeździ się dobrze... sztywno... stabilnie.. auto prowadzi się jak trzeba.

 

Na moich dawnych letnich przód 245/35 R19 oraz tył 285/30 R19 bridgestone była miazga. Auto przyklejone... stabilne.. sztywne... czuć że auto jechało jak po torach nawet podczas dużego wiatru.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Miałem okazje wracać z Włocławka nowym tiguanem z salonu do Łodzi i tam tez wiatry czuć i szczerze to więcej niż w mojej e60 i nie miałem odwagi pojechać szybciej niż 150km/h. Auto nowiutkie. Ja swoja e60 jak przekroczę 160 to jest git, myślę ze aerodynamika jest tu kluczową sprawa. Wiatr ma swoja sile a czuc ja jak kiedyś jechałem sprinterem to tak machałem kiera jak bym na rajdach zapiepszal
Opublikowano
Też myślę że to nie wina opony dlatego że auto kupiłem w 2014 roku miało kiepskie opony kupiłem nowe było wszystko dobrze wiatru się nie balo i dobrze się jechało z czasem zaczęło się gorzej prowadzić no na naszych drogach ma prawo coś się popsuć tylko nie można znaleźć co dziś zauważyłem że jak szrpalem za koło z góry coś stuka chciałem zdiagnozować co bez kanału trudno trochę myślałem że amortyzator złapał luz osiowy ale po jego rozebraniu okazało Się że to nie amortyzator a cioś innego tylko jeszcze nie wiem co a więc być może gdzieś tu może być problem. Geometria i stan przedniego zawieszenia jest ważny dlatego że przednia oś jest pchana i być może przez to auto jest bardziej wyczulona na wiatry i na zużycia zawieszenia.
Opublikowano
Rowniez mam problem z bujaniem auta na autostradzie. Jezdze na 225/50 17". Niedawno wymienialem tuleje z przodu na lemforder i przy okazji poszly do wymiany dwa laczniki (z powodu popekanych oslon) i jest delikatnie lepiej. Zbieznosc ustawiona. Aczkolwiek potrafi czasem bujac. Czy jest sens szukac "usterki" dalej?
Opublikowano
Też mnie bujało i samochód pływał na 17'' zimowych i na 19'' letnich wszystko w zawieszeniu sztywne dopiero jak zrobiłem geometrię przód i tył oraz kąty problem zniknął.Nawet jak cała zawiecha jest OK to po jeżdzie na naszych super drogach geometria może sie rozkaliblować i będzie woziło i bujało.Polecam zanim zaczniecie zmieniać wachacze,tuleje i inne elementy zawieszenia zrobić Geometrię u kogoś kto ma pojęcie jak to się robi.
Opublikowano
Ja byłem właśnie przed wymiana tulei na geometrji facet założył sprzęt i nic nie zrobił powiedział że jest wszystko ok nie ma się czego czepia więc po wymianie tulei pojechałem jeszcze raz do niego poprawił co nieco czuć że auto jest sztywniejsze jak nie ma wiatru jedzie się rewelacyjnie delikatny wiatr zamienia prowadzenie auta w walkę.
Opublikowano
Jestem po geometrii w aso kosztowala 400zl i to najlepiej wydane 400zl w moim zyciu, samochod prowadzi sie rewelacyjnie zupelnie inne auto, wiatr? Jaki wiatr !:)
Opublikowano
Nie tylko aso Ma dobry sprzęt dogeometrij wiadomo jak ktoś wie jak to i na sznurek zrobi że będzie dobrze ja zawsze jeżdżę do znajomego który tylko i wyłącznie robi geometrie nic innego Ale też mógł się pomylić również myślę nad geometria u kogoś innego. Ale skoro jeździłem dwa lata było dobrze potem coś nie tak pojechałem na geometrie wszystko było ok żadnej korekty nie robił.
Opublikowano
Daj spokoj 90% warsztatów nie ma pojęcia o tym co robi. Ja juz nie pojade na geometrię do fachowcow od wszystkiego, niby dają wydruk i wszystko na zielono a auto tańczy, pojechalem do serwisu i sie pytali kto mi tak zawieszenie rozkalibrowal. Teraz auto jedzie pieknie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.