Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mogę potwierdzić że napęd 4x4 w e46 (nie żaden x drive tylko stały napęd 38/62%) jest napędem trwałym (trzeba uważać na przednie półosie - manszety etc) , skutecznym na śliskiej nawierzchni i w połączeniu z dużą mocą dającym bardzo miłe wrażenia z jazdy. X drivem nie jeździłem ale miałem w e46 stały napęd 4x4 i na południe Polski fantastyczna sprawa. Popieram głos użytkownika miczek.mk że na nasze drogi i dużą moc dużo lepiej sprawdzi się napęd 4x4 niż rwd.

Zrobiłem jakieś 60k km e46 330xi touring i komfort jazdy jest nieporównywalny w porównaniu z rwd (120k km zrobiłem 320i touring e36).

Polecam napęd 4x4 ale co do x drive to się nie wypowiadam.

Pozdrawiam!

Bierz Mnie Wszędzie...
Opublikowano

Mocne, 6-cylindrowe diesle z momentem 500+ Nm przy obrotach tylko trochę wyższych niż bieg jałowy zwyczajnie nie nadają się na napęd tylny.

To wieczne machanie ogonem, nieskuteczne starty, wieczne świecenie kontroli trakcji i elektroniczne ograniczanie mocy / momentu... czyli para w gwizdek...

Tego wiecznego braku przyczepności nigdy nie zapomnę..., najgorzej to na mokrym (już w październiku miałem tej 330d RWD po dziurki w...), a jak przyszła zima to ... to szkoda gadać.

Sprzedałem, dołożyłem i kupiłem też 330 Touring ale XD i mam ją do dzisiaj..

 

 

Rowniez przyznam racje Panu miczek.mk

Sam majac troszke podkrecone benzyny z profilu (b5 1.8t i c5 2.7bt)

wiem ze nie byloby totalnie zadnej trakcji na osce :wink:

 

Jesli ktos szuka samochodu do przemieszczania sie. Bez checi ostrego katowania i dawania ciagle bokiem. Gdy chcesz "siadac w auto i jechac" to nie ma nic lepszego niz jakies 4x4 (nie wazne juz czy quattro, x-drive czy symmetrical awd). :D

C5 idzie u mnie po maske w sniegu bez zajakniecia na dobrych oponkach. Oczywiscie ktos zaraz powie ze u mnei nie ma takiego sniegu, ale to tez przydaje sie na mokrej nawierzchni i w zakretach. Gdzie po prostu nie myslisz czy wejdziesz w zakret czy nie bo i tak 4x4 wyciagnie autko.

 

A jak sie chce to quattro tez pojdzie fajnie bokiem i mozna troche sie pobawic majac jakas tam moc.

 

Zona stwierdzila ze nie bedzie jezdzic starymi trupami (mowa o b5 1.8t) i chce koniecznie bmw to kupilismy jej e87 n47d20d :norty:

Poki bylo cieplo i sucho to byla zadowolona. W zime po kilku problemach podjechaniem pod gorke i ciaglym braku trakcji prosila o zwrot b5 :cry2:

 

Mozna w sumie podsumowac ze "4x4 + automat" to dla leni ktorzy chca po prostu bezpiecznie sie przemieszczac.

 

Wiec jesli ktos wyrosl z codziennego szalenstwa latania bokiem (a okazjonalnie bedzie chcial sie zabawic) i zalezy mu na sprawnym pokonywaniu dystansow to tylko 4x4.

 

 

teraz u mnei czas na kolejnego "trupa" jakas audi 80/90/coupe w 2.3ng (ktore chyba mi sie wydaje mial kiedys miczek.mk)

ktore tez bedzie w quattro bo szkoda marnowac czasu na zwykla oske

 

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

teraz u mnie czas na kolejnego "trupa" jakas audi 80/90/coupe w 2.3ng (ktore chyba mi sie wydaje mial kiedys miczek.mk)

ktore tez bedzie w quattro bo szkoda marnowac czasu na zwykla oske

Pozdrawiam!

:shock: :shock: :shock:

Ale masz pamięć. Szok.

Czy my się znamy :?:

 

Faktycznie miałem kiedyś Audi 80 2.3E 133KM (NG)- w sedanie B4.

Ten 5-cylindrowy silnik w tamtych czasach to było naprawdę COŚ.

Sprzedawałem ją jak otwierałem firmę, dzięki pieniążkom za nią jestem teraz tam gdzie jestem.

I za to jestem JEJ wdzięczny...

 

Zona stwierdzila ze nie bedzie jezdzic starymi trupami (mowa o b5 1.8t) i chce koniecznie bmw to kupilismy jej e87 n47d20d :norty:

Poki bylo cieplo i sucho to byla zadowolona. W zime po kilku problemach podjechaniem pod gorke i ciaglym braku trakcji prosila o zwrot b5

Moja też woli FWD w A-klasowej gwiazdeczce 180cdi Avantgarde niż brykające RWD w 118d+ LCI.

Takie są kobiety. Nie przetłumaczysz...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
A moje trzy grosze. Audi quarto jedzie troszkę inaczej niż xd, ma stały napęd zapięty ( miałem przez parę lat a6 w q) a co do e60 z xd . mam porównanie z ośką. ponieważ mam na stanie 2 sztuki z tego samego roku , jedna z xd druga bez. a od wczoraj jestem zwolennikiem ośki. strzelił wałek od przedniego napędu, dziura w skrzyni, kupienie wałka w zasadzie tylko serwis jeśli chodzi o nowy ( 3600) + koszty związane ze skrzynią,( jak się uda pospawać to tylko olej, a jak nie to następne 4-5 koła) wałek używany- kupno graniczy z cudem. Nowy na allegro firmy niby amerykańskiej- haha drivershaft parts 900 - która znajduje się w RPA w dzielnicy slumsów w chatce 3x4 metry znaczy krzak i tyle szczęścia z xd. od wczoraj wolę ośkę ! różnica w jeździe nie wyrówna wydatków.
Opublikowano
od wczoraj wolę ośkę ! różnica w jeździe nie wyrówna wydatków.

Z takim podejściem to proponuje np. Hondę Jazz . Jak ci padnie automatyczna skrzynia to powiesz że wolisz manualną , a jak padnie dwumasa to że automat lepszy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo opla corsę b :wink: ciekawy odkop żeby się pożalić a rozrządy wymieniłeś w obu? Tfu tfu wtedy to tylko rower zostanie, nie mylić z marką rover :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.