Skocz do zawartości

E53 4.4i M62TU Kopci na biało


scarab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja mam zlozone ale u mnie nic nie kopcilo bo wyczyscilem kolektor

 

tyle ze dymi mi sie z pod maski bo kuzwa poci sie z wanny i zamiast kapac to sie od razu wypala :mad2: :duh:

 

i jezdze jak debil

 

niestety do wyplaty musi wyczymac :mrgreen:

 

narazie na 200 km dolalem pol litra plynu

 

wczesniej litr na 20 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis zlorzylem odpalilem i kur...a [BAD] kopci wraz mysliscie ze moglo zlapac rurke jak ja tylko przedmuchalem powietrzem i stala okolo 1 tydz ze spuszczonym olejem?Dodam ze rurki nie odkrecalem przy misce czyzby to byla przyczyna i moj blad????
BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zdemontowałem węże gumowe (te dwa grube od separatora do pokrywy zaworów i od separatora do odmy), tak jak mówił mi gazownik są zdrowe i drożne, na wszelki wypadek przepłukałem je benzyną ekstrakcyjną.

Spuściłem też olej, odkręciłem na dole tą metalową rurkę, od góry zdjąłem z niej gumowy cienki wężyk (bez problemu da się do niego dostać), a następnie zatkałem wylot na dole i napełniłem metalową rurkę od góry - przez ten cienki króciec i przez separator benzyną ekstrakcyjną i zostawiłem na noc. Jutro wszystko przedmucham i poskładam. Mam nadzieję że odma (zawór na kolektorze) nie uszkodziła się od ciśnienia które powstało, wg mnie nie da się jej zdemontować bez ściągania kolektora, nie da się odkręcić torxów na dole, żadnym kluczem nie jestem w stanie tam podejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym poznać zasadę działania tej cholernej odmy. Bawiłem się starym zaworem z mojej X5 i jeśli:

1. Dmucham wejściem oznaczonym 8 przy zatkanym 13 to powietrze wychodzi króćcem do kolektora.

2. Jeśli dmucham przez króciec do kolektora to powietrze wylatuje przez 18/13

Na jakiej więc zasadzie działa ta cała membrana? Kiedy się zamyka?

Jeśli odma jest niedrożna to olej jest zasysany do kolektora cienką rurką (oznaczenia 13), czy grubą przez separator (11)?

Czy na krótkim gumowym wężu 9 pomiędzy separatorem, a metalową rurką są dwie metalowe opaski czy tylko jedna na jednym jego końcu?

 

http://www.ronstultz.com/knowledge/images/BMW%20X5%20-%20CVV%20Replacement/BMW%20X5%20CVV%20Parts.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mnie zastanawia zasada dzialania tego cuda niemieckiej inzynierii

u mnie na poczatku ta membrana w ogole nie chciala sie ruszyc, dopiero po przeczyszczeniu zaczela dzialac

 

mechanior od beemek tez jakos dmuchal w te odme i mowi ze jest OK ale nei wiem co i jak :|

 

ja dmuchalem ale nie pamietam jak to dokladnie jest

 

dmuchalem chyba tylko w ten dzyndzel co wchodzi do kolektora, jak zatkalem ten gruby wylot to chyba moglem dmuchac a powietrze szlo z tylu tą malutka dziurką na pokrywie, a chyba nie moglem zaciągnac?

 

czy jakos tak

 

ale czulem normalnie jak membrana pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem na podobnym etapie jak wy z tą odmą( kopci ,kolektor zalany ) w mojej perełce e53 4.6is 2003r , mam kilka pytan a mianowicie:

 

1. Mam oryginalną odme (tylna pokrywe ) oraz oryginalny separator na którym wybite jest (uwaga 2003! :roll:... ),Separator kupilem z Febi, odnosnie odmy czy zamiennik za 100zl (hans prins?, Hans klosse :lol: - czyli jak sie dowiedzialem Topran) bedzie dzialal? , lub zamiennik z allegro tez w tej cenie , bo taki widzialem ,czy w oryginalej odmie mozna wymienic sama membrane ? (widzialem na allegro w sprzedazy) czy moze macie namiar na jakas dobrej jakosci odme ? czy tylko Aso.

 

2. Bede rowniez chcial odkrecic tą wszystkim znana dolna pokrywe zeby nie bylo sytuacji ze cieknie mi plyn i czego mam uzyc do uszczelnienia jej? zdrapac stara uszczelke , wymienic na nowa czy czyms to uszczelnic bez uszczelki ?

 

3. Tak wiem , spuszcze olej i wyciagne te podwojna rurke wymienie weze na nowe i sprawdze jej droznosc.

 

4. Ktore uszczelki warto wymienic przy tej calej operacji a ktore nie koniecznie ?

 

5.Czy ktos ma zdjecia poprawnego podlaczenia podcisnien bo u mnie jest cyrk i nie mam tego zbiornika po prawej stronie ktory jest z zaworkiem zwrotnym jak sie dowiedzialem po schematach na bmw store, jaka on spelnia funkcje ?zreszta chyba ma byc podpiety do odmy z tylu tak ? mam to na krotko bezposrednio od trojnika ktory wychodzi z tego elektrozaworu , co dziwne samochod normalnie pracowal wiec po co to ktos wyrzucil?

 

6. Pytanie konkursowe , na zdjeciu ponizej zaznaczylem przewody *plastikowe twarde do ktorego nie jest nic podlaczone, po co to komu na co to ?

 

https://naforum.zapodaj.net/25ba1afab28c.jpg.html

 

https://naforum.zapodaj.net/d281c633bf31.jpg.html

 

https://naforum.zapodaj.net/e3d0ca073c0a.jpg.html

 

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Edytowane przez bmw3000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Najlepiej oryginal. Sprawdz na bmw litwa, duzo taniej niz u nas, tam oryginal kosztuje tyle co u nas zamienniki. Przesylka 30 zl

 

2. Nie uszczelnisz, probowalem sylykonem, nie zdalo egzaminu. Trzeba kuoic nowa pokrywe z uazczelka, sa zamienniki ale ja wrzucam ori z litwy.

 

3. Uszczelki wszystkie jakie napotkasz po drodze, kosztuja grosze nawet u nas w oryginale.

Chyba ze ci sie poca pokrywy, u mnie sie pocily. Stare uszczelki doslownie plastikowe, lamaly sie. Wszystko rozebrane wiec w miare szybko mozna ogarnac

 

 

Jest wszyatko o podcisnieniach na schematach. Jak nie ogarniasz to jak bede jutro w robocie moge opisac bo na telefonie ciezko sie posze wkleja foto itp :mrgreen:

 

U mnie te plastiki nie sa podlaczone

@edit

Sprawdzilem w serwisowce

Tak jak pisalem wczesniej, te plastykowe rurki to odpowietrzenie skrzyni i dyfra i sa nie podlaczone. Czyli kolejny raz technologia 1976 UAZ :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scarab spuszczales caly olej???czy moze jakas jego czesc zeby odkrecic ta rurke metalowa???

 

Spuszczałem spuszczałem, przy okazji spierdoliłem nawet gwint przy korku spustowym i musiałem ściągać dzisiaj miskę :duh:

Rurki metalowej w całości nie wyciągałem z auta, odkręciłem tylko od dołu, od góry zdjąłem z niej ten cienki wąż i zrzuciłem węże od separatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony gwint w misce to akurat błąd ludzki, obstawiam że załatwił go już ktoś przede mną bo z tego co pamiętam przy poprzedniej wymianie oleju też nie byłem w stanie go prawidłowo wkręcić.

Nie sprawdzałem pompy oleju, pierwsze o tym słyszę oO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: ehhh przygody z iks pienć :duh:

 

SCARAB

 

czy jak sciagnales miske to czy zwrociles uwage na dokrecenie pompy oleju

 

bo podobno odkrecajace sie sruby to "kolejna typowa awaria silnika M62"

 

ja z tego co slyszalem pompa oleju owszem ale w m62 ale już nie w m62tu :) mogę się mylic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylo to opisywane juz u nas na forum

 

problem niby najbardziej dotyczy M60, i M73, ale zdarza sie rowniez w M62

do optymisty Tomka_M- na http://www.7er.com czasem robione są rozne ankiety- przytoczę dwie odnosnie srubek pompy oleju-

najpierw moze V12 M73 B54-

na 64 biorących udział w ankiecie-

 

42 osoby nie sciagały misy olejowej i nie wiedzą do tam sie dzieje;

 

22 osoby sciagneły mise i tak-

-w 5 przypadkach wszystko było ok

 

- 17 osób miało śrubki w misce z czego w dwoch przypadkach fruwajace śrubki doprowadziły do uszkodzeń

 

http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=51013&highlight=schrauben

 

 

teraz V8 -

 

M60- biorących udział w ankiecie- 120 osób

- 32 nie zagladały do misy

- 18 zajrzało i wszystko było ok

- 70 zajrzało i sie przestraszyło bo lezały srubki albo były bardzo bardzo luźne

 

M62 - biorących udział w ankiecie - 98 osób

 

- 65 osób nie zagladało jeszcze do misy

- 24 osoby miały wszystko ok

- 9 osób miało luzne/leżace srubki

http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=50925&highlight=%D6lpumpenschrauben

 

nadal na 33 osoby ktore zajrzały do misy, ok 30 % miało sie czym martwic. Fakt,ze M62 wypadło lepiej od M60 i M73 wynika z tego ,ze są to jednak młodsze nieco silniki z zazwyczaj mniejszymi przebiegami. Za pare lat bedzie jeszcze gorzej.

 

wnioski wyciagnijcie sami

 

 

 

SAM NIE WIEM

 

KOLEJNY PRZYKLAD SUPER INZYNIERII PANOW Z MONACHIUM :mad2: :mad2:

 

 

pierdziele, ja przy nastepnej zmianie oleju za 10k km czyli pewnie na jesieni zagladam do miski!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.