Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pewien roblem z moja beemka e90 325i+gaz, a dokladniej wracajac wczoraj z pracy autem zaczlo szarpac, nie dalo sie jechac wiec zjechalen na cpn, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pokazal sie check, szybko dojechalem do domu i wieczorem odpalajac auto bylo wsyzstko ok, ale dzis rao wyjezdzajac do pracy znow to samo, autem trzepie, ciezko wchodiz na obroty tak jakby nie chodzil na wszystkich garach, dzis znajomy byl i podlaczyl program pod auto i pokazalo blad 2E30 wtrysk 1 cylindra, auto czy na gazie czy na benz takie same objawy, po wykasowaniu bledu i chcac ruszyc auto zaraz zaczelo miec te same objawy i po chwili znow check. Dziwi mnie to ze zarowno na gazie jak i na benz auto nie chodzi tak jak powinno, a blad pokazuje wtrysk od benzyny, powiedzcie co tu zrobic w pierwszej kolejnosci zeby sprawdzic czy to aby napewno wtrysk czy moze cos innego
Opublikowano

Odkrec pokrywe silnika i sprawdz czy przypadkiem ci wtryskiwacza nr. 1 nie wyrzucilo (sprawdz czy sie rusza).

 

Mialem tak ostatnio wiec to bym sprawdzil w pierwszej kolejnosci.

 

A dalej to juz standard:

1) Wtryskiwacze,

2) Cewki

3) Swiece

Opublikowano
Dzis troche szperalem i tak: odpalilm auto checka nie ma, odpinalem cewki i wszystkie ok byly na kazdej przy odpinaniu zmieniala sie praca silnika ale gdy tylko troche mu przygazowalem i zaswiecil sie check to przy odpinaniu cewek tylko na pierwszym cylindrze nie bylo zadnej zmiany pracy silnika, zmienialem cewki i obojetnie jaka bym nie zalozyl na pierwszy cylinder to kazda nie dzialala tylko na tym pierwszym cylindrze, dodam jeszcze ze jak wykrecilem pierwsza swiece to byla cala w oleju. Jakies pomysly? Zmienic pierwsza swiece i zobaczyc czy bd zmiana na lepsze?
Opublikowano
Dzis troche szperalem i tak: odpalilm auto checka nie ma, odpinalem cewki i wszystkie ok byly na kazdej przy odpinaniu zmieniala sie praca silnika ale gdy tylko troche mu przygazowalem i zaswiecil sie check to przy odpinaniu cewek tylko na pierwszym cylindrze nie bylo zadnej zmiany pracy silnika, zmienialem cewki i obojetnie jaka bym nie zalozyl na pierwszy cylinder to kazda nie dzialala tylko na tym pierwszym cylindrze, dodam jeszcze ze jak wykrecilem pierwsza swiece to byla cala w oleju. Jakies pomysly? Zmienic pierwsza swiece i zobaczyc czy bd zmiana na lepsze?

 

Jak swieca zalana to ja bym obstawial wtryskiwacz lejacy na pierwszym cylindrze.

 

Mozesz zrobic podmianke wtryskiwaczy, uwaga trzeba wymienic pierscien uszczelniajacy na koncowce wtryskiwacza (nie popelniac moich bledow), i zobaczyc co sie stanie

Opublikowano

witam

dzis chcialem zamienic te swiece ale pierw odpalilem auto, chcialem zobaczyc czy dalej go trzepie

zaczal kopcic jak smok wiec go zaraz wyl a jak wyjalem cewke od pierwszej swiecy to w huj oleju

i do tego uszczelka od chyba glowicy sie strasznie poci, bo ta wyzej czerwona od pokrywy zaworów jest ok a ta nizej dookola poci sie

czyzby uszczelka pod glowica?

Opublikowano

Pierwsza sprawa podpięcie pod dobrego kompa! Na kompie sprawdzisz wartości wtrysków i będziesz wszystko wiedział. Takie błędy mogą być z wielu przyczyn.

U mnie akurat powodem było: walnięta 1 cewka, zaśniedziałe świece, walnięte 2 wtryski.

 

Wymiana powyższych i sprawa pomogła.

Opublikowano
Swiece wymieniane pól roku temu i sa ok, ale pow mi czemu sie wzial olej na swiecy? Chcialem ja odkrecic ja tam patrze a tam jak jest gwint na swiecy na klucz 16 to prawie nie bylo widac tego gwintu tego szesciokata tyle oleju tam jest, skád?
Opublikowano
Dzis zmienilem ta swiece na pierwszym cylindrze, zalozylem stara co byly wczesniej na aucie i pod odpaleniu auta check znikl ale kopcic kopci dalej, dokrecilem troche sruby od pokrywy zaworów i pozniej zobacze czy dalej sie olej zbiera na swiecy. Czy to kopceniem jak smok moze byc spowodowane tym ze musi przepalic ten olej który sie dostal gdzies tam ?
Opublikowano
Sory ze nie bede takim optymista, ale moim zdaniem skoro swiece byly wymieniane 6 miechow temu to problemu szukasz w zlym miejscu.
Opublikowano

Ok Ok jakbym sprawdzil cewki:

1) Auto szarpie (slysze ze nie chodzi na wszystkie cylindry)

a) Wyjmuje kazda cewke z kolejna i patrze czy jest zmiana:

- jesli jest to znaczy ze dana cewka jest dobra

- jesli nie ma to znaczy ze cewka jest przyczyna

2) Co do samych wtryskiwaczy

Niestety co do testow samych wtryskiwaczy z tego co rozumiem jest raczej ciezko (test przelwowy?). Ja na Twoim miejscu przelozylbym wtryskiwacz z cylindar 1 na 4 i sprawdzil czy blad ktory wyskoczy (jesli tak sie stanie) jest dalej na cylindrze pierwszym czy cyl 4. Jesli na 4 to znaczy ze wryskiwacz jest do wymiany. Jesli na pierwszym to mozna by zaczac od ... kompersji pewnie.

Opublikowano
Testy cewek robilem i wszystkie sa ok, ALE gdy przygazuje to za chwile pojawia sie check i jak jest check i patrze czy cewki sa dobre to na pierwszym cylindrze pod odpieciu cewki praca silnika sie nie zmienia ( na innych cewkach jest slyszalna zmiana) i zamianialem cewki i obojetnie która by nie byla zalozona to zawsze tylko na pierwszym cylindrze nie ma zmiany pracy silnika. Co do wtryskiwaczy chce to zrobic w weekend i sprawdzic wlasnie kompresje, Przypuscmy ze blad nie przeskoczyl z 1 na 4 cylinder przy podmianie wtrysków i dalej jakies pomysly?
Opublikowano (edytowane)

Dobra nie ma sie co szczypac:

1) Zamien wtryskiwacze + swiece

 

 

To powinno nam cos wiecej powiedziec.

Edytowane przez Silwest
Opublikowano
Swiece zamienialem i jaka bym nie zalozyl na pierwszy cylinder to check wyskakiwal przy chwilowym dodawaniu gazu, jak auto pochodizlo troche na wyzszych obrotach
Opublikowano

No to ze tak powiem nie dobrze ... Jezeli obudowa jest czarna to znaczy ze zostaly wyprodukowane przed rokiem 2008 co rowniez znaczy ze sa "wadliwe" wiec bardzo mozliwe ze niedlugo padna.

 

Ja wymienilem tylko jeden.

Opublikowano
No auto mam z 2006r,to wszystkie bmw e90 325i przed 2008r maja wadliwe wtryski? Ale dzisiaj auto odzylo tzn jechalem do mech autem szarpalo i Bardzo bylo slychac zawory jak klekocza, dojechalem do niego a ten pomylil daty dzis z jutrem i wracajac od niego stanalem pod blokiem znajomego i postalem chwile i gdy odjezdzalem problemy minély tzn autem nie szarpie nie dlawi sie, nie ma checka, nie slychac zaworów jak klekocza, auto jedzie normalnie ja przed awaria, co teraz na to powiecie?? Czyzby zawory/ zawór mógl sie zaciác?? Jesli tak to jaka by byla tego przyczyna? Ale jutro jade do teg mech na kompa wiec moze cos pokaze, moze jakis blad pozostal
Opublikowano
Ja moge wypowiedziec sie tylko na podstawie swojego doswiadczenia u mnie bylo tak ze na zimnym silniku falowaly oobroty/szarpalo po rozgrzaniu bylo wszysto ok.
Opublikowano
Witam, jak nie szarpie to odpada sterownik zamka i nieszczelność zasilania. Stawiałbym, na nieodpowiednią dawkę paliwa, na ile mam nosa to wtryski do regeneracji. Jak chcesz to poszukam Ci gdzie jest w miarę tanio. Napisz co Ci ten Twój mechanik powiedział. Powodzenia
Opublikowano
Jutro bd u mech bo dzis do pozna pracowalme i nei zdazylem, ale odpalilem auto po pracy, poczatkowo troche zaczelo go szarpac i bylo glosniej slychac zawory bo klekotalo ale auto troche pochodzilo na wolnych obrotach i sie przejechalem kawalek po miescie i tak jak wczoraj cisza, auto chodzi normalnie, Ale odrazou jak dpalilem to cos mu dolegalo, ale jak sie zagrzal to wszystko ok. Ale jutro dam znaka jak wyjade od mech
Opublikowano
Wczoraj bylem u mech i pokazalo mu 1 wtrysk, jak do niego jechalem auto chodzilo dobrze i dzis jak bylem w pracy tez bez zarzutów. Mech pow ze w tej chwili auto nie ma bledu tzn ze pozostal w pamieci auta ten blad jak sie check zapalil i auto zle jezdzilo i z eraz jest dobrze a raz zle i zbey pierw sprawdzic okablowanie od wtyczek wtrysków bo moze cos gdzies nie laczy albo cos przerwane a nast wymienic pierwszy wtrysk i znów wpasc na kompa zobaczyc czy sie cos zmienilo
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie, troche czasu minelo ale jakos nie bylo czasu. Tak wiec kupilen inny uzywany wtrysk i zalozylem i w sumie nie widac zadnej róznicy, wtryski sobie dalej cykaja na benz a na gazie jest cisza, wiec chyba lepiej wymienic cala liste bo nie powinny tak cykac, auto chodzi normalnie a na komputer jestem umówiony na wtorek i sie okaze czy pokaze wtrysk czy cos innego. Mierzylem cisnienie w cylindrach i na wszystkich pokazalo 14.5 a na ostatnim 15, dobre cisnienie waszym zdaniem? Ale zauwazylem jeszcze jedná rzecz gdy dodam lekko gazu to czuje ze auto szarpie, tzn gdy dodam szybko ale lekko gazu to jest odrazu szarpniecie i dalej juz spokój i na gazie tez to samo jest, szarpnie na ulamek sekundy i jest ok, czy o moze cos z zawieszeniu jest nie tak czy cos moze silnik jakies zle parametry czegos? Swiece wyjmowalem i przeczyscilem profilaktycznie i sa w dobrym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.