Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam dziwny objaw, na autostradzie przy predkosciach 140 i wyzej plywa mi auto - delikatnie, ale jest strasznie denerwujace. Bylem na sprawdzeniu zawieszenia - luzow brak, zbierznosc - wszystkie katy w normie, spraedzano uklad kierowniczy - wyglada ok. nie mam pojecia co to moze byc. moze ktos mmial / spotkal sie z czyms podobnym?? zaczynam przypuszczac, ze moze winne sa wzesze opony niz powinny byc - mam 195/65/15 a powinny byc 205/65/15.
Opublikowano

eeee, takie opony nie powodują takich diametralnych różnic. A może jechałeś poprostu w wietrznej pogodzie? Podmuchy wiatru nie wyczuwalne w niskich prędkościach przy dużych potrafią nieźle bujać (tym bardziej że piszesz że delikatnie buja i nie masz luzów). Ja w e-34 (2.0L) miałem też 195/65/15 (fabrycznie). Który rocznik masz tej 520i że sądzisz że muszą być 205?

 

Sorry w podpisie widzę że 94r. (na tabliczce masz że min 205?)

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
w briefie bylo podane 205 i wg ksiazki tez - bo to wersja kombi. co do wiatru - w sumie na poczatku tez myslalem ze to od tego. no nic, pojezdze i zobacze. dzieki za zainteresowanie
Opublikowano

wlasnie czytalem i nic w sumie nie pasuje. mi nie buja przod / tyl tylko przy tejpredkosci auto jakby rzeczywiscie od wiatru uciekalo raz w prawo, raz w lewo, korekt specjalnych robic nie trzeba ale jest to cholernie nieprzyjemne.

 

przy 130- nawet 140 rzeczywiscie temat sie nie pojawia (albo nie przyuwazylem, musze sprawdzic) wiec moe to rzeczywiscie wiatr...

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak długo jeździsz swoim autem i czy było dobrze i z czasem coś sie zmieniło. Ja miałem podobne odczucia po przesiadce z Alfy 156 na E34 525. Miałem wrażenie, że mam luz w układzie kierowniczym. Sprawdziłem co się dało, skasowałem luz na przekładni, a mimo to układ kierowniczy nie jest tak precyzyjny jak bym tego oczekiwał. Co ciekawe, porównałem moje auto z innymi E34 i wszędzie jest podobnie.

Znajomy mechanik wytłumaczył mi, że nie do końca precyzyjny układ kierowniczy to winna w duzej mierze konstrukcji (4 końcówki w całym układzie). Nie będzie ona siłą rzeczy tak precyzyjna jak układ z listwą i dwoma końcówkami. A do tego dochodzi wiek naszych aut i przebiegi po kilkaset tysiecy kilometrów.

U mnie ten efekt jest szczególnie zauwazalny po załozeniu kół 235/45/17 i na drodze z koleinami.

Pozdrawiam.

Edytowane przez begoodmikey
Opublikowano

auto mam juz ponad rok, w sumie ponad 70tys km zrobilem, glownie autostrady. na poczatku tego nie mialem - ale mialem szersze opony. w zimie nie jezdzilem tak szybko, wiec tez tego nie bylo, ale obecnie pojawia sie to prawie w 100% przejazdow. sprawdze zachowanie przy predkosci 140 i dam znac. a i cisnienie w oponach sprawdze. to byloby przezycie, gdyby to bylo przyczyna...

 

wczesniej mialem omege b kombi i nie bylo w tamtym aucie takich problemow.

Opublikowano

Stawiam na tzw. ósemki nr. 6 na rysunku (od tego bym zaczął na 99%) - ich stanu nie sprawdzisz wczesniej nie wyjmująć oraz w najgorszym wypadku tuleje wahaczy tylnych nr. 2 na rysunku ale ja szedł bym w ciemno i wymianiał ósemki.

Daj znać co było przyczyną.

http://img480.imageshack.us/img480/1382/102in.png

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Stawiam na tzw. ósemki nr. 6 na rysunku (od tego bym zaczął na 99%) - ich stanu nie sprawdzisz wczesniej nie wyjmująć oraz w najgorszym wypadku tuleje wahaczy tylnych nr. 2 na rysunku ale ja szedł bym w ciemno i wymianiał ósemki.

Daj znać co było przyczyną.

http://img480.imageshack.us/img480/1382/102in.png

 

tyl tez sprawdzelem, ale o tych osemkach to nie wiedzialem. kiedys u zony byl efekt podobny, ale tam byly winne tuleje, ktore u mnie, wg mechnika, sa ok.

 

rzuce okiem na ten temat.

Opublikowano
moją woziło po drodze jak byka po lodowisku. i co się okazało? nie amortyzatory, nie wahacze, nie opony tylko: łącznik drążka śrdkowego z prawym. to rami tak się zapiekło, że po odłączeniu drążkow nie mogłem ręką go obrócić!! wyjąwszy rozebrawszy przeciściłem!! teraz jest lalka. jeśli ktoś ma jakieś problemy z prowadzeniem auta to polecam sprawdzić ten łącznik. do sprawdzenia wystarczy poluzować nakrętke 17 od dołu nasadowym , wtedy będzie się obracał po śrubie a nie po zatartym łożysku slizgowym i przejechać się autem!!
Bring More Women
Opublikowano
Nie bardzo kumam o co chodzi - najlepiej pokaż na obrazku która to część.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD61&mospid=47375&btnr=32_0334&hg=32&fg=25

nr 14 i 15. z tym, że tu jest z lewej strony pokazane. to jest po prawej stronie samochodu. coś źle wstawiłem ale nieważne....pod tym adresem!

Bring More Women

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.