Skocz do zawartości

E90 N43 120 000 km - Opilki na wtryskiwaczach


Silwest

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mialem pewne problemy z falowaniem obrotow na biegu jalowym i podejrzewalem wtryski.

Po pewnym czasie wylecial mi zaplon na cyl 4 (blad), wiec aby upewnic sie ze jest to ten wtryskiwacz zamienilem go z wtryskiwaczem nr 1.

 

Po przekodowaniu ich itd. po okolo tygodniu wyskoczyl niewypal na cylindrze pierwszym co potwierdzilo moje obawy.

 

Wczoraj wracalem do domu okolo 200km wszystko bylo ok, az 30 km przed przystankiem koncowym wyskoczyl check engine.

Jako ze mialem kompa przy sobie sprawdzilem i byl to znowu nie wypal na 1 cylindrze niestety tym razem bylo inaczej.

 

Po zgaszeniu/ponownym odpaleniu silnika check nie zgasl, a auto dalej chodzilo jakby na 3 cylindrach oraz nie mialo mocy (dopiero od 2500 obrotow).

Niestety sytuacja zmusila mnie do przejechania tych 30 km na "3 cylindrach".

 

Dzis podczas wyjmowania wtryskiwaczy okazalo sie ze:

1) Panel trzymajacy wtryskiwacze nr 1/2 ma wylamana lopatke, ktora trzymala wtryskiwacz numer jeden (https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VF51-EUR-12-2007-E90-BMW-318i&diagId=13_1233#13537589048 Numer 10)

-Wtryskiwacz nr.1 jest totalnie skopcony 5264453675094602031%253Faccount_id%253D2

- Uszczelka (ta mala na koncowce) prawdopodbnie jest gdzies w srodku silnika ...

3) Na koncowkach wtryskiwaczy nr3/4 znalazlem opilki zelaza?

 

I wlasnie to punk 3 najbardziej mnie martwi. Co do wtryskiwacza nr 1 wiedzialem ze jest do wymiany i sie na to przygotowalem.

Nie mniej jednak nie spodziewalem sie ze znajde opillki na koncowkach wtryskiwaczy nr 3/4.

 

O czym moze to swiadczyc? Czyzby pompa paliwowa? Jakie nastepne kroki powinienem podjac?

 

Oczywiscie wtryskiwacz nr 1. zostanie wymieniony a cala reszta oddana na testy co nie zmienia faktu ze troche to potrwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to nie są opilki z układu paliwowego ani z samego wtryskiwacza bo poprostu by się zapchal.. Musiałyby być bardzo drobne żeby przeleciec ale wtedy by nie było widać na zewnątrz
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede to wyciagal jak tylko naprawie wtryskiwacz.

 

Jak tak teraz dluzej mysle no to na zepsutym wtryskiwaczu brakuje uszczelki oraz lapek z tego ringa:

78438_x800.jpg

 

Bardzo mozliwe ze te 3 lapki (jak mniemam jest to jakis stop aluminium) wpadly do cylindra numer 1.

 

Czy to mozliwe ze opilki (po zgnieceniu przez tlok) przedostaly sie do reszty cylindrow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może w tłoku, chociaż jeszcze nie słyszałem o wypalonym tłoku z powodu lejącego wtrysku w benzynie.

Jeśli jeszcze się ich nie pozbyłeś to sprawdź magnesem czy te opiłki nie są przypadkiem jakimś stopem aluminium.

Znam dwa przypadki wypalenia dziury w tłoku w N43.

 

Wypadanie zapłonu to przecież może być cewka, później zbadał bym ciśnienie.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę nabroiłeś.

1. Uszczelka teflonowa jest z zasady jednorazowa i przy wymianie/zamianie powinna być użyta nowa.

2. Podkładka metalowa także jest jednorazowa, ale to wg mnie nie jest krytyczne - czy przypadkiem podczas przekładania nie zgubiłeś jej?

3. Przy dokręcaniu wspornika zrobiłeś coś nieprawidłowo, albo miałeś niefart, ze blacha dociskowa pękła, z tego powodu wtryskiwacz prawdopodobnie dostał luzu i zaczął się poruszać w rytm pracy tłoka, co dało trochę opiłków i okopcenie wtryskiwacza.

 

Co bym zrobił na Twoim miejscu:

1. endoskopem sprawdziła stan tłoka następnie ustawił wał korbowy tak aby oba zawory były zamknięte i sprężonym powietrzem przez otwór świecy próbował oczyścić komorę spalania z ewentualnych opiłków.

2. zrobił pomiar ciśnienia sprężania, jeśli jest wszystko OK zamontował nowy wtryskiwacz.

3. Serwis zapewne zaleciłby zdjąć głowicę i dokonać weryfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multilab,

Zrobie tak jak mowisz tyle ze ciagle zastanawia mnie dlaczego opilkow nie bylo na wtryskiwaczu nr 1/2, a byly na nr 3/4 ...

 

 

Trochę nabroiłeś.

1. endoskopem sprawdziła stan tłoka następnie ustawił wał korbowy tak aby oba zawory były zamknięte i sprężonym powietrzem przez otwór świecy próbował oczyścić komorę spalania z ewentualnych opiłków.

Nie sadzisz ze latwiej bedzie wyczyscic cylinder magnesem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Multilab,

Zrobie tak jak mowisz tyle ze ciagle zastanawia mnie dlaczego opilkow nie bylo na wtryskiwaczu nr 1/2, a byly na nr 3/4 ...

 

 

Trochę nabroiłeś.

1. endoskopem sprawdziła stan tłoka następnie ustawił wał korbowy tak aby oba zawory były zamknięte i sprężonym powietrzem przez otwór świecy próbował oczyścić komorę spalania z ewentualnych opiłków.

Nie sadzisz ze latwiej bedzie wyczyscic cylinder magnesem?

 

Najlepiej i jedno i drugie, bo nie wszystko jest magnetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.