Skocz do zawartości

730d Falowanie obrotami


andruszka

Rekomendowane odpowiedzi

witam ponownie milosnikow tej cudownej marki BMW :) mam do was kolejne pytanie : mam problem z BMW 730d z 2002 roku problem polega na tym ze na zimnym sliniku i tak okolo 80 km/h faluja mi obroty tak przez pare minut a pozniej wszysko jest w porzadku( mam juz to tak okolo 4 miesiecy ) podpowiedzcie mi koledzy co to moze byc czego to jest przeczyna ???? dziekuje za porade i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam i mam pytanie odnosnie jakiegos buczenia z pod maski.Jak by pompa chciala a nie mogla. Zaczelo sie to od niedawna..... buuu,buuu,buuu co jakies 2sek takie buczenie. Nie jest to glosne,slychac delikatnie na wolnych obrotach bo jak ruszam to buczenie jest zagluszane szumem opon czy muzyka. Nie mam pojecia co to,podejzewam ze to serwo? Mial ktos taki przypadek ? Tez jak by obroty lekko skacza.Wielkie dzieki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie milosnikow tej cudownej marki BMW :) mam do was kolejne pytanie : mam problem z BMW 730d z 2002 roku problem polega na tym ze na zimnym sliniku i tak okolo 80 km/h faluja mi obroty tak przez pare minut a pozniej wszysko jest w porzadku( mam juz to tak okolo 4 miesiecy ) podpowiedzcie mi koledzy co to moze byc czego to jest przeczyna ???? dziekuje za porade i pozdrawiam

 

 

Sprzęgło hydrokinetyczne tzw konwerter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam!

jestem tutaj nowy wiec szybko,posiadam bmw e65 730d z 2003 ok 190tys przebiegu od paru miesiecy, pochodze z krk.

niestety od pewnego czasu mam problem z autkiem i potrzebuje porady lub od kogos co mial podobny problem poniewaz mechanikow mam juz dosc i ich gdakania ze teraz jest wszystko w porzadku i kasowania niezlej kasy

 

otoz chodzi mi o to:

pierwszy problem auto nie zmienia biegow plynnie sa odczowalne,jak kupilem auto bylo wszstko wporzadku

drugi przy ok np 80km/h 110km/h na tempomacie lub bez jadac z ta predkoscia jakis czas obroty auta plywaja miedzy 1,5 a 2,za chwile sie uspokoji i po jakims czasie znowu

trzecie wcisne gaz do konca auto reaguje z opoznieniem

 

w aucie wymieniony filtr z olejem w skrzyni,ogolnie skrzynia sprawdzona wszystko ok,nic sie z nia nie dzieje,stwierdzono ze powod od silnika

w silniku wymieniono napinacze paski uszczelki pod kolektorem swiece zarowe sterownik swiec zarowych zablokowano klapki w kolektorze nowa adaptacja przeplywomierza itd. non stop podlaczanie kompa kase biora i nic poza tym.mialo by lepiej nic

stwierdzono ze filtr powietrza zly wymieniony ost na nowy zero poprawy,kasy poszlo w cholere zero rezultatu

 

czytajac forum caly czas przewija sie wymiana przeplywomierza czy to moze byc on?bo nie chce bez sensu wymieniac czesci az sie okaze ze nowe auto zloze.prosze kogos o pomoc lub nawet kogos z krk co jest w stanie mi pomoc lub rowniez polecic rozsadnego i kumatego mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego skąd ty bierzesz tych mechaników? Na twoim miejscu bym im wygarnął, przecież to od razu widać, że chodzi o sprzęgło hydrokinetyczne. To co napisałeś to są najbardziej typowe objawy wady tego elementu i mechanik który się od razu nie kapnie, że chodzi o sprzęgło to dla mnie żaden mechanik.

 

Niestety pewnie kazali ci wymienić olej w skrzyni? Muszę cię zmartwić, żeby dobrać się do sprzęgła trzeba będzie znów zlać olej (nie wiem czy jest sens znów go zalać do skrzyni), miskę pewnie będziesz mógł wykorzystać ponownie:) Sprzęgła wiem że regeneruje albo można kupić nowe, troszkę to kasy niestety kosztuje. Tu pod poznaniem mamy taką firmę dokładnie w Przeźmierowie i zajmują się regeneracją tych elementów, ale to dla ciebie trochę daleko niestety.

 

Tak czy siak na 10000% to jest padnięte sprzęgło... Przykra sprawa, a poza tym sprzęgło nie rozleci się w kilka miesięcy tak jak mówisz, pewnie przy zakupie już było coś nie tak tylko może objawy były mniej widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qn11 powiem ci ze fachowcy tragedia,w krk czy okolicach nie znam jeszcze dobrego mechanika bo to 1moje auto tej marki i w automacie,dlatego licze ze moze ktos mi podrzuci.no kawalek troszku dawniej jezdzilem do gadek to nie byloby porblemu.a powiedz mi jeszcze taka rzecz bo brak wiedzy u mnie w tym temacie.

1 czy idzie jakos zdiagnozowac ze to hydrokinetyczne na 100% np podpieciem pod kompa,zeby sie potem nie okazalo ze na dramo olej wylany i wezma kase za wyciagniecie a tu nic z tego?

2 jakim sposobem moge sprawdzic czy przeplywomierz jest w porzadku domyslam sie ze kupieniem nowego ale czy mozna jakos to sprawdzic

powiedz mi bo obilo mi sie o uszy zeby sprawdzic rozrzad zeby lancuch skrocic ze to moze byc to albo ten slynny przeplywomierz ze jak jest zrypany to moze nawet skrzyn ie w tryb awaryjny wrzucac i takie cos moze sie dziac.

tak wogole to dzieki za jaka kolwiek odpowiedz i sugestie,mysle ze po swietach dopiero wezme sie za to bo teraz auto potrzebne zreszta jak kazdemu to dam ci znac najwyzej co to bylo hehe jak dojda do tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze przy wyzszych predksciach wszystko w porzadku ustaje to,po 200km/h jak sie lata czy nawet 240km/h jak jest okazja i nic i przyspiesza wtedy normalnie redukuje.jak wyciagneli ta miske z filtrem ze skrzyni mowili ze nic w oleju nie bylo ze wszystko normalnie 2lata wczesniej wymieniony ze te magnezy co tam sa ze nie mialy zadnych opilkow metali.ten meches o silnika stwierdzil ze byly zle parametry przyplywki adaptacja niby z poprawa miala byc a tu nic,ale stwierdzil ze zawsze moze wrocic do starych zlych ustawien i ze sama adaptacja nic nie da.jakies sugestie co dalej co sprawdzac gdzie tego szukac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zła przepływka różnie się objawia. U mnie np silnik tracił w jednej chwili moc, chwilę poczekałem i znów szedł ładnie. Dodatkowo wysokie spalanie rzędu 17 l. U innych słyszałem, że np nie ma w ogóle mocy. Może też powodować jakieś inne objawy, ale czy falujące obroty? Tym bardziej przy stałej jeździe 110 km/h? Nie jestem przekonany. Przepływkę możesz sprawdzić pod kompem oglądając live data czyli wszystkie parametry silnika na żywo, w przypadku zepsutej przepływki wartości oczekiwane a mierzone powietrza będą się znacząco różniły. Czasem również w sterowniku silnika rzuca komp błędami, że jest coś nie halo z nią, ale czasem tych błędów w ogóle nie pokazuje. Jak dla mnie to jasne jak słońce, że jest to sprzęgło. To typowy objaw falujących obrotów. Przyczyną mogą też być słabe wtryski ale wtedy też obroty by skakały na wolnych obrotach na P czy N. W przypadku padniętego sprzęgła obroty falują przy stałych prędkościach, to że przy wysokich prędkościach nic nie faluje nic nie znaczy. Poszukaj np w dziale E60 o sprzęgle i falujących obrotach, poczytasz jakie ludzie mieli problemy i sam przekonasz się, że to jednak to. I szukaj dalej mechaniora!:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qn11 sprawy sie maja u mnie nastepujaco i powiedz mi co teraz o tym myslisz...zagladnalem wkoncu pod maske bo znalazlem czas,odkrecilem przeplywke,co zauwazylem ze nie jest do konca wogole dokrecona, przeczyscilem ja zmywaczem do hamulcow i lecac dalej po rurze od przeplywki zobaczylem ze jest zle nalozona na turbo (w sumie ledwo co sie trzymala) to raz, a drugie ze do tej rury wogole nie byl nalozony ten boczny cienki gumowy wezyk co wychodzi spod filtra powietrza wiec tez go nalozylem.

skutki tego zabiegu w sumie plusy,auto zaje...zmienia biegi plynnie wogole praktycznie ich nie czuc,obroty praktycznie przestaly plywac sa delikatne ale nie takie jak byly napoczatku i auto w dodatku lepiej na gaz reaguje oraz lepiej przyspiesza,wciskam caly pedal redukcja i odrazu idzie.

moje pyt do ciebie oprocz tego co myslisz zainwestowac w nowa przeplywke skoro takie zabiegi daly dla mnie extra rezultat?moze to rzeczywiscie ona,a drugie to czy nie wiesz jak kasuje sie adaptacje skrzyni bo wiem ze sa 2sposoby jeden kompem a drugi normalny cos z wlozonym kluczykiem i pedalem gazu ale nie pamietam jak to szlo,wiec znowu prosze cie o rade.narazie i tak jestem zadowolony z takiego efektu.aha jeszcze 1pytanko jak sciagnalem ta rure plastikowa dolotowa od filtra do turba to zauwazylem tak jakby troche oleju,a o co z tym chodzi tym razem?czekam i z gory dzieki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę mnie dziwi. Dla mnie powinieneś podjechać gdzieś i obejrzeć live data, czy wartości mierzonego powietrza a oczekiwanego się znacząco różnią, to będzie najpewniejszy sposób sprawdzenia przepływki, bo szkoda wyrzucać ponad 500 PLN za nową przepływkę tylko dla sprawdzenia. Dodatkowo pamiętaj, że przy wymianie na nową trzeba zrobić jej adaptację kompem! Ta mała rurka dość łatwo może spaść, nic ja nie trzyma, żadna obejma itd, więc może spadła Ci przy tym jak odchylałeś dużą rurę dolotu - mi tak właśnie spadła:) Ogólnie dolot musisz mieć mega szczelny bo inaczej będzie się coś działo z autem, ale czy falujące obroty są objawem? Być może, nie wiem:) weź sprawdź dokładnie cały dolot, nie tylko od filtra do turbo ale i dalej. Uszczelki w ASO kosztują grosze a pomóc może:) A i samej roboty dużo nie ma.

 

Olej w tej rurze, no cóż turbo już Ci puszcza troszkę olej na uszczelnieniu. Najpierw sprawdź odmę, czy nie masz przytkanej, bo wtedy robi się duże ciśnienie oleju i wywala go wszystkimi możliwymi sposobami, najczęściej właśnie turbo bo to najsłabszy element układu smarowania. Jeżeli odma ok, to turbo po prostu już przepuszcza, musiało się delikatnie rozszczelnić i tyle. Dużo ubywa Ci oleju?

 

Co do adaptacji, są dwa sposoby. Pierwszy pod kompa i kasujesz a drugi wygląda następująco. Wkładasz kluczyk, naciskasz Start bez hamulca, po to by zapłon się włączył nie silnik. Gaz do dechy na przynajmniej 35 sekund, potem naciskasz hamulec odpalasz auto (tak żeby zapłon nie zgasł tylko po tej czynności bez ruszania kluczyka odpalamy auto). No i uczymy auto (niektórzy tego nie robią ale ZF zaleca takie coś po adaptacji). A więc D i rozpędzamy się bez szaleństw do około 80 tak żeby zapiął wszystkie biegi (w trybie auto nie tiptronic). Gdy poczujesz, że zapiął 6 puszczasz gaz i auto wytraca prędkość i sobie zrzuca biegi (najlepiej bez hamowania lub z bardzo delikatnym). Po czym gdy już jedziemy wolno zatrzymujemy się na około 15 sekund, stoimy i znów rozpędzanie się i hamowanie silnikiem i tak 5 razy. Masz skasowaną adaptację:) Trochę to zajmie i najlepiej na jakąś długą małouczęszczana drogę wyjechać, żeby spokojnie przeprowadzić tę czynność.

 

Wesołych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Różne mogą być przyczyny. Trzeba byłoby zobaczyć czasy wtrysków czy one czasem nie leją, czasem powodem tego może być przepływka, ale najczęściej to niestety tak jak kolega powiedział sprzęgło. Jaka jest amplituda wahań? Czy na wolnych obrotach, na P obroty skaczą? Koszty nie są takie tragiczne więc źle nie powinno być:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma większe obciążenie i wtedy jakoś to łapie dlatego jest ok. Tak jak przy mocniejszym rozpędzaniu się będzie też ok. A jak zmienia z wyższych obrotów na niższe to schodzi na odpowiednie obroty czy chwile obrotami pobuja dopiero stanie na odpowiednich? Widziałem twój wątek na e60 i sam widzisz, że wszyscy wskazują na sprzęgło lub egr, weź wyczyść egr (nie wydaje mi się, że pomoże) i zobacz, jak nie pomoże to sprzęgło. Jeżeli nie wierzysz, że to sprzęgło no to nikt już Ci nie pomoże i musisz szukac innych usterek na własną rękę, aż sam dojdziesz do wniosku, że jednak to chyba ono. Wszystko będzie kosztowało 4-5 tys, a jak sam podejmiesz się naprawy to coś około 3 tys zł. Jak dla mnie nie tragedia, choć pewnie troszkę uszczupli portfel, bo za te pieniądze można byłoby zasponsorować sobie jakieś wakacje, ale tak właśnie wygląda użytkowanie aut klasy premium...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AA Zapomniałem wczoraj jechałem na ślimaku w prawo około 800metrów i zaczęło szarpać autem a może ma za mało oleju w skrzyni jade jutro do gości od automatycznych skrzyń sprawdzić stan oleju podobno muszę tam poczekać aż olej ostygnie ponieważ gdy jest ciepły to burzeje i jest go nieco więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj brakowało 7 setek oleju Ale nic to nie dało gość wsiadł do auta ze mną pojechaliśmy na prybe i gała to samo , Ale na manualnych biegach rzeby sam sobie biegu nie przełąnczył gdy trzymam gaz delikatnie to waluje jak docisne mu gaz np na 6 biegu tak żeby nie przekroczyło 2tyś obrotów wtedy nie faluje gdy trzymam mu tak delikatnie gaz to dziad fakuje i co konwekter niemożliwe sprubuje odpiąć przepływkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie sprzęgło jak opisujesz i idealnie objawy pasują? Czemu mówisz, ze to niemożliwe? Masakra... no szukaj, szukaj i tak w końcu przyznasz rację, że to on uszkodzony. Daję 99%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj brakowało 7 setek oleju Ale nic to nie dało gość wsiadł do auta ze mną pojechaliśmy na prybe i gała to samo , Ale na manualnych biegach rzeby sam sobie biegu nie przełąnczył gdy trzymam gaz delikatnie to waluje jak docisne mu gaz np na 6 biegu tak żeby nie przekroczyło 2tyś obrotów wtedy nie faluje gdy trzymam mu tak delikatnie gaz to dziad fakuje i co konwekter niemożliwe sprubuje odpiąć przepływkę

 

Szukaj, szukaj. Najlepiej wymień przepływke, usuń DPF, usuń katalizator, wymień świece, sterownik, a potem wtryskiwacze, zregeneruj turbinki, a potem już tylko do wymiany silniczek, a na końcu skrzynie z konwerterem i będzie nareszcie EUREKA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam mam taki problem przy zapalonych swiatlach zaczynaja strasznie skakac obroty szczegulnie czuc to na postoju az rzuca silnikiem wylacza swiatla i wszystko ok . druga sprawa w czasie jazdy faluja obroty oczywiscie nie zawsze i jak jest zimny to skrzynia strasznie szarpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.