Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem BMW E91 320d automat


strahu89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie, gdy temp spada poniżej zera mam problem z odpaleniem mojej BeEmKi. Silnik 177km, automat, świece ostatnio chciałem wymienić to mechanik po wykręceniu sprawdził każdą z nich i stwierdził że wszystkie są dobre więc nie wymieniał na nowe tylko wkręcił z powrotem. Jak, że to automat do uruchomienia rozrusznika wystarczy trzymać pedał hamulca i wcisnąć START. W niedzielę przy minus 4 stopniach chyba z 2 minuty z przerwami musiałem go kręcić, aby odpalił, serce się kraje, ale co zrobić do domu trzeba było z sylwestra wrócić. Teraz zapowiadają mrozy po minus 10... Filtr paliwa wymieniany na wiosnę 2016 roku, paliwo akurat tankowałem na trasie - Lukoil Bielany Wrocławskie. Wczoraj przy temp, 0 stopni zakręcił też chyba z 3 razy zanim zaskoczył. Mieliście podobne przygody? Nie mam dostępu do diagnostyki, na desce żadnych błędów nie widać, przy próbie odpalenia w mrozie jak za szybko wciskałem start wyskakiwała ikona świec żarowych więc świece się grzały.

Słaba jakość świec?

Uszkodzone ogrzewanie filtra paliwa?

Złej jakości paliwo?

Woda w filtrze paliwa?

Nic więcej mi do głowy nie przychodzi, a że jestem laikiem to zbyt głęboko w temat się nie zapuszczam.

Pozdrawiam i życzę tysięcy km bezawaryjnej jazdy w 2017 roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ciśnienie mam teraz na to duże jutro czeka mnie trasa na wschód kraju tam temp na weekend -20 i nie chciałbym aby auto zostało tam przez te mrozy unieruchomione, na pewno zatankuje miles plus diesel arktyczny, bo ma chyba najlepsze walory na niskie temp, ale wole się jeszcze dowiedzieć od strony technicznej co może stać za tymi problemami z rozruchem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem mam nadzieję rozwiązany, okazało się, że tylko dwie świece dostają napięcie około 7,6V pozostałe dwie 1,8V, wymieniony sterownik świec oraz same świeczki, po wyjęciu świec te dwie gdzie było napięcie około 1,8V mokre, pozostałe suche. Po wymianie sterownika na wszystkich takie samo napięcie około 7,6V. Mam nadzieję, że to był powód problemu z odpalaniem. Sterownik w Intercarsie o starym numerze 12 21 7 798 000 w cenie 296PLN, świeczki w innej hurtowni bosha po 80PLN sztuka. Jutro rano przekonam się czy to na pewno był tylko problem sterownika. Jeśli ktoś szuka speca od świec i wtrysków z okolic Głogowa i nie tylko to zapraszam na priv, uczciwy gość z masą sprzętu i oczywiście dojeżdża do klienta:)

 

PS. dwa błędy dalej nie zostały usunięte dot. świec, może po adaptacji sterownika znikną.

Błąd 4A74 i 4A79 ktoś wie ocb?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie trochę nie w temacie, ale nie chce zakładać nowego tematu. Dziś minus 15-20 w czasie jazdy (trasa okolo 70-80 km cały czas włączał się wentylator, dopiero jak dojezdzalem np do świateł i hamowalem do zera to wyłączał się, temperatura w ukrytym menu 105+115°C, silnik po otwarciu pokrywy wydawał się niedogrzany. Ponadto tak do 1300obr/min bardzo falowaly obroty w rytmie pracy wentylatora. Miał ktoś kiedyś podobny problem bądź wie co to może być? Uszkodzony termostat? Czujnik temperatury silnika? Nie zauważyłem spadku mocy, bądź innych objawów oprócz falowania obrotów i ciągłej pracy wentylatora, nawet po wyłączeniu zapłonu przez jakiś czas jeszcze kręci, płyn chłodniczy w normie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze płyn Goracy w zbiorniczku to nie oznacza, że w chłodnicy tez gorący. Dzisiaj miałem ten sam objaw, płyn zamarzł w chłodnicy przez noc, suszarka w garazu rano ogrzalem chłodnice i temperatura równo 89. Upewnij się jaki masz ten płyn chłodniczy. Rano zajrzyj do zbiorniczka po nocy. To taka moja sugestia i podobne obiawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wymiana pomogła, minus 19°C było zakręcił chyba z dwa razy i odpalił. Na początku obroty latały w zakresie 500-1000 ale to chyba kwestia zimnego oleju, biegi przy takiej temp też średnio wchodziły:) Ogólnie mam nieszczelność w układzie chłodzącym, która uaktywnia się podczas mrozów, dziś też po uruchomieniu od razu komunikat o niskim stanie płynu, pęknięty króciec przy samym silniku, ale brakło czasu przed weekendnem na wymianę, poza tym ciężko dostać uszkodzoną część. Spłynął zimowy płyn i taki też dolałem również zimowy plus koncentrat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dzisiaj stał całą noc pod chmurką, temp. -12 i kręcił jakieś 10s, sterownik niesprawny, także widzę różnica jest spora. Trzeba będzie jak najszybciej wymienić. Ciekawe czym różni się ten nowy sterownik, poza ceną?

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia szczerze mówiąc co padło w moim, świeczkarz który mi to robił próbował dobrać się do bebechów sterownika ale nie udało mu się, a może nie chciało. Jeśli masz silnik n47 polecam intercar zapłaciłem na swój 296 najtańszy na alldrogo 340 chyba oczywiście plus wysyłka. Różnica jest diametralna po wymianie. Idę zaraz zobaczyć do mojej co z tym układem chłodzącym:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj czujnik. Jego cena to 151zł w ASO. Miałem podobne objawy, temperatura niby 106 stopni, co chwilę załączające się wentylatory, otwarte rolety a po nocy pokazywał 70 stopni. Powiedz który króciec tobie pękł, bo mi tez ubywa płyn a zimą jakby bardziej i nie mogę zlokalizować wycieku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mechanikowi nie chciało się rozbierać, bo otwieranie go, żeby można było go poskładać trwa z godzinę, jak dobrze pójdzie. Ja swój naprawiłem. Podobnie jak w sterownikach od M47N druciki były pourywane. Co do budowy z czego jest zrobiony to się nie zainteresowałem. Wygląda całkowicie inaczej. Płytka jest dwa razy mniejsza. Zanim się go rozbirze wstępnie można obmierzyć go omomierzem, podobnie jak w M47N czy kolejne wyjścia na świece są podłączone. Tak sprawdzałem mojego N47 przed rozebraniem, porównując go z naprawionym sterownikiem od M47N.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury płynu chłodzącego wymieniony, temperatura na komputerze prawidłowa, mam jedno pytanie, świeczkarz przy wymianie świec wyłamał mi to zabezpieczenie od kostki do czujnika, jest możliwość kupienia nowej wtyczki? Jakiś nr? Wchodzi z oporem ale pewnie z czasem od drgań się wyrobi i boję się, że może się wypinać, a nie chciałbym wtyczki montować na stałe do czujnika jakimś klejem:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź,

Takie moje małe spostrzeżenie odnośnie sterownika świec żarowych, grzania świec i czujnika temp., mam wrażenie że po wymianie czujnika temp. sterownik odpowiednio podgrzewa świece, gdy czujnik był uszkodzony a temp. ujemna, na kompie było 80 stopni to mam wrażenie, że sterownik słabiej grzał świece, teraz gdy jest na kompie realna temperatura auto odpala na dotyk. Nie wiem czy to tylko subiektywne odczucie, czy faktycznie sterownik opiera się na temp podawanej z czujnika temp. i na tej podstawie odpowiednio nagrzewa świece. Pozostało mi jeszcze sprawdzić termostaty czy prawidłowo działają. Ma ktoś pomysł jak zrobić to bez kompa?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.