Skocz do zawartości

Instrukcja wymiany wkładki zamka


covval

Rekomendowane odpowiedzi

cześć mam problem, wszystkie drzwi mi sie otwieraj z pilota a jednie przod od pasazera stoi jak wryty, wiec postanowilem rozbrac drzwi i sprawdzic i okazalo sie ze sliniczki w zamku wcale sie nie ruszaja, stycznik działa, ale silniczki ani w prawo ani w lewo, ma ktos moze jakies doswiadcznie z rozbieraniem zamka i czy da sie to wogole naprawic , czy lepiej kupic nowy ???

 

Z gory serdecznie dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że popróbowałeś podłączać akumulator do silniczków? i sie nie ruszają?

 

Zamek się rozbiera i silniczki się wypinają. Trzeba tylko nie zgubić sprężyn kółek itp. Trochę było o tym na forum.

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem go rozebrac ale nie moge zdjać tej metalowej osłony troche sie cofneła ale dalej niechce pojsc, nie nie podłanczałem pod aku, ale mozna zobaczyc przez jeden otwor silniczek, wiec jak chce zamknac albo otworzyc to sie nie rusza, wiec z tad moj wniosek,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używany to na allegro ok 100zł. Ta blacha jest zapięta na takim występie i powinna się zdjąć. Ale najpierw bym spróbował posłuchać czy którykolwiek silniczek tam się rusza (tam są dwa), jak nie to może coś z dopływem prądu, kabel urwany albo wtyczka zaśniedziała?
Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem go na wszystkie sposoby, i wydaje mi sie ze styki sa wporzadku, wiem ze ta blacha jest na takich zatrzaskach, przeskoczylem te zatrzaski ale dalej nie chce zejść a niechce na sile tego robic?? ktos juz go robierał ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupowałem w ASO oryginał z fakturką za 300 i wymieniłem sam ale za rozbieranie

 

się nie brałem

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w katalogu jest cały mechanism nie widac silniczka, ale jest tam taki maly otwór przez ktory widac jeden silniczek, wydaje mi sie ze najlepszym sposobem bedzie kupic nowy i sie nie bawic w rozbieranie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC32&mospid=48480&btnr=41_1633&hg=41&fg=40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie mam ten sam problem z zamkiem od strony pasażera. Mój zamek zamyka ale nie otwiera drzwi. Próbowałem go rozmontować ale niestety nie udało się. Jeśli ktoś wie jak rozkręcić zamek to również proszę o poradę. Z góry dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Opisze jak rozebrać zamek do BME E90 ( oryginalny) oraz jak wymienić spalony silniczek.

 

Spalony silniczek który uniemożliwiał mi otwarcie tylko drzwi od kierowcy z pilota ! Silniczek ten odpowiada za ruch cięgna od bolca góra/dół ( mi nie działał ruch bolca w dół tj .otwieranie. Ruch w górę bolca działał czyli otwieranie z pilota działało!)

 

http://a.imageshack.us/img16/5195/tensilniczeksierozjeba.jpg

http://a.imageshack.us/img705/5139/spalony.jpg

 

 

Opisze czynności jakie wykonałem a więc :arrow:

 

Rozwiercamy wiertłem bądź frezem dwa nity , radzę to zrobić na wiertarce umocowanej na stole w stojaku , by wiertło sie nie ześlizgiwało z nitów. Tak jak na foto :D

 

http://a.imageshack.us/img820/5678/rozwiercamywiertemfreze.jpg

 

Zdejmujemy metalową osłonę

 

http://a.imageshack.us/img85/2154/zdejmujemymetalowaosone.jpg

 

Od razy widać że bolce w których były nity nie są wymienne :cry2:

 

http://a.imageshack.us/img809/4292/bolec1nierozbieralnyini.jpg

http://a.imageshack.us/img718/9615/bolec2nieozbieralnyinie.jpg

 

Następnie odkręcamy i zdejmujemy platykową osłonę

 

http://a.imageshack.us/img816/9903/bezdekla2.jpg

 

Podważamy i wyjmujemy silniczek i sprawdzamy go podłączamy pod zasilanie , ja podłączyłem pod akumulatorek od latarki , silniczek nie kreci !. Drugi silniczek też sprawdzam i działa.

 

http://a.imageshack.us/img295/7047/podanczycsilniczekpodba.jpg

 

Jeśli mamy silniczek to go wymieniamy ( ja nie mam ,ja kupiłem cały zamek ) I teraz przygotowujemy się do złożenia zamka. Zaczynamy od owinięcia zamka folią by przy szlifowaniu nic nie dostało sie do środka . Owijamy go folią zaklejamy taśmą i zaznaczamy mazakiem gdzie są bolce.

 

http://a.imageshack.us/img844/96/zaklepjamyzamekizaznacz.jpg

 

 

Wyciągamy bolce ponad folię zabezpieczającą.

 

http://a.imageshack.us/img195/9619/zaklejamyiwciagamybolce.jpg

 

Szlifierką kontową ,szlifujemy bolce na równo.

 

http://a.imageshack.us/img440/2990/szlifierkakontowrwnamyp.jpg

 

Następnie wiercimy w bolcach otwory ,też zalecam zrobienie tego na unieruchomionej wiertarce by sie nic nie ślizgało.

:!: Teraz bardzo ważne :!: Maksymalna głębokość otworu to 6 mm :!: :!: Ja proponuje wiercić 5 mm

Ustawiamy tak wiertło by wystawało z oprawki tylko dana wartość czyli np. 5 - 6 mm ( Zalecam 5 mm )

 

Ważne ! Wiercimy ostrym wiertłem ( Proponuje najpierw mniejszym wiertłem zrobić wprowadzenie ) na wolnych obrotach ,by sie nie nagrzał bolec a dalej części plastykowe które są do niego przytwierdzone :!: Nadmierne obroty bardzo prawdopodobnie mogą go po prostu wyrwać i zostanie nam bolec na wiertle.

 

http://a.imageshack.us/img130/4170/ustawieniewierta63.jpg

http://a.imageshack.us/img255/4110/gbokootworymaksymalnie6.jpg

 

Następnie gwintujemy otwory gwintownikiem walcowym :!: Dlatego walcowym gdyż otwór jest bardzo płytki.

 

Ważne :!: Gwintując otwory zalecam trzymać bolce unieruchomione tak jak na fot. Gdyż duże siły podczas gwintowania oraz twardy materiał z jakiego jest ten bolec wykonany mogą po prostu ukręcić bolca i zostanie on nam na gwintowniku.

 

http://a.imageshack.us/img97/3223/gwintujemyotwor.jpg

 

Gotowe gwinty

 

http://a.imageshack.us/img441/841/gotoweotworygwint.jpg

 

Zakładamy metalową osłonę i wkręcamy śrubki :norty:

 

http://a.imageshack.us/img6/4434/zakladamumetalwaospone.jpg

http://a.imageshack.us/img705/2682/zakreceniewszytskokonie.jpg

 

No to tyle , koszt takiego silniczka to 10zł ( ale szansa ze go kupimy prawie zerowa :lol: ) a nowy zamek ( zamiennik) to 150zł

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata później...
Panowie ma ktoś fotki rozebranego zamka żeby było widać obydwa silniczki i te kółka zębate. Mi działają dwa silniczki, ale zamek tylko zamyka i nie otwiera chciałbym zobaczyć zanim go rozkręcę, bo nie mam drugiego, jaka może być tego przyczyna czy tam jest, jaka sprężyna, na jakiej zasadzie te silniczki podnoszą bolca do góry. Bardzo proszę jak by kros miał foki środka zamka tu jest jedna fotka nieaktywna i ona chyba pokazywała właśnie środek :( najlepiej na ufokwad@wp.pl
Moja trzecia wielka miłość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zamka się dostałem i okazało sie że mam pęknięte jedne z kółek zębatych

 

IMAG0345.jpg

 

IMAG0346.jpg

 

Szukam takiego kółka z uszkodzonego zamka jak by ktoś z kolegów posiadał taki zamek i tą cześć proszę o kontakt będę zobowiązany.

 

A tak wygląda środek zamka dla zainteresowanych. Sory za kiepskie zdjęcia :roll:

 

IMAG0338.jpg

 

IMAG0339.jpg

Moja trzecia wielka miłość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.