Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zawórki wymieniłem te od vanosów, grzechotanie pozostało, dzis wykreciłem napinacz od głownego łancucha i jest od wizualnie w takim samym stanie jak nowy, ( załozyłem nowy) przypadkowo spotkałem inny problem ,, odkreciłem korek wlewu oleju i ruszyłem tym krótkim łancuchem co napedza wałki rozrzadu,i jest luzny... dokładnie tak jak na filmiku

 

 

pytania:

-- dlaczego jest luzny? pękła sprezynka w srodku?

--powinien byc cały czas napięty?

-- czy da sie wymienic bez rozpinania łancucha?( tu ktos pisze JOCKKER ze sie da) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=123839&start=0

-- czy moze on powodowac własnie te 1-3 sek grzechotanie??

Opublikowano
Nie wiem czy powinien ale też miałem luźny, wymieniłem na nowy i też jest luźny wcześniej też miałem takie grzechotanie i po wymianie napinacza jest ok teraz bez rozpinania według mnie nie realne
Opublikowano
Tam jest napinacz działający pod wpływem ciśnienia oleju i z tego co pamiętam na tej głowicy działa bezpośrednio na dolną połowę łańcucha, natomiast u góry jest sztywny ślizg, na prawej (patrząc od przodu auta) głowicy jest odwrotnie. Też tam mam luz.
Opublikowano
Nie wiem czy powinien ale też miałem luźny, wymieniłem na nowy i też jest luźny wcześniej też miałem takie grzechotanie i po wymianie napinacza jest ok teraz bez rozpinania według mnie nie realne

 

 

którego napinacza? tego od głownego łancucha? czy tego co napedza wałki rozrzadu?

Opublikowano
Tam jest napinacz działający pod wpływem ciśnienia oleju i z tego co pamiętam na tej głowicy działa bezpośrednio na dolną połowę łańcucha, natomiast u góry jest sztywny ślizg, na prawej (patrząc od przodu auta) głowicy jest odwrotnie. Też tam mam luz.

 

Patrząc od przodu do na lewej powinieneś mieć luz :D wiadomo że są hydrauliczne zastanawia mnie tylko fakt że np główny napinacz trzyma cisnieni, ten na prawej też bo łańcuch napięty a ten na lewej luźny łańcuch :) ale i tak go wymienilem i teraz cisza po odpaleniu

Opublikowano
wiec tak, miałem grzechotanie przy odpalaniu auta ,, wymienilem zaworki vanos, nie pomogło,... wymieniłem napinacz ten od duzego łancucha( chociaz stary wzrokowo był ok chyba ze zaworek w nim nie trzymał) oraz stojac przodem do auta napinacz na lewej głowicy od krutkiego łancucha,( równiez wzrokow ok.) da sie to zrobic bez profesionalnych blokad, wlany został olej 5w40 shella wczesniej był 10 w40 i jak na dzien dzisiejszy jest--"CISZA--. DZIEKI WSZYSTKIM ZA ODPOWIEDZI. :D
Opublikowano
O których zaworkach od vanosa mowa? Nastawniki? Te elektrozawory? Napinacz między kołami wymieniales bez ściągania kół?
Opublikowano

to sa te zawoorki vanosa

 

https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=852322

 

napisałem ze nie potrzeba specialistycznych blkoad do wymiany napinacza na głowicy, ,(szkoda ze nie zrobiłem zdjęc) ja urzyłem 2 kluczy typu francuz( te w kształcie litery "T" )) markera białego do znaków na wypadek gdyby sie jednak wałek przestawił i paru opasek plastikowych,, ale trzeba zdjąc zebatke, te bez vanosa---lewy gwint

 

z tego co sie dowiedzailem napinacz mozna wyjąc poprzez wykrecenie szpilek z głowicy na których jest zamocowany, wtedy nie zdejmujemy kół zebatych, ale nie mogłem sie dopytac jak je wykrecić i sobie odpusciłem ten sposób,,,

Opublikowano

Mam podobną przypadłość :(

Czasem po 1h postoju potrafi zagrzechtać, a czasem po 2 dniach odpali i cisza. 3 lata temu miałem zmieniane vanosy na nowe, wszystkie napinacze również. Zastanawiam się czy przypadkiem nie powinno się odpowietrzyć dużego napinacza głównego łańcucha po jego wkręceniu? (W niektórych silnikach bmw jest taka procedura)

Opublikowano
w swieta wertowalem z nudow forum usa i jedna osoba opisywala problem z tym dzwiekiem i mimo ze napinacze i zaworki wymienione to nadal byl ten odglos . Dopiero po podmianie pompy oleju na nowa odglos juz sie nie pojawil od kilku miesiecy ;) ciekawy trop...
Opublikowano
Mam podobną przypadłość :(

Czasem po 1h postoju potrafi zagrzechtać, a czasem po 2 dniach odpali i cisza. 3 lata temu miałem zmieniane vanosy na nowe, wszystkie napinacze również. Zastanawiam się czy przypadkiem nie powinno się odpowietrzyć dużego napinacza głównego łańcucha po jego wkręceniu? (W niektórych silnikach bmw jest taka procedura)

 

a zawróki vanosa wymieniłes? pewnie nie,,, masz wszystko nowe a te"pierdoły czyli zaworki" kazzdy o nich zapomina

Opublikowano
w swieta wertowalem z nudow forum usa i jedna osoba opisywala problem z tym dzwiekiem i mimo ze napinacze i zaworki wymienione to nadal byl ten odglos . Dopiero po podmianie pompy oleju na nowa odglos juz sie nie pojawil od kilku miesiecy ;) ciekawy trop...

 

 

problem z pompami to był w silnikach m60 z tego co pamietam , m62 nie miało juz problemu luzującej sie pompy i łancucha.

Opublikowano
Mam podobną przypadłość :(

Czasem po 1h postoju potrafi zagrzechtać, a czasem po 2 dniach odpali i cisza. 3 lata temu miałem zmieniane vanosy na nowe, wszystkie napinacze również. Zastanawiam się czy przypadkiem nie powinno się odpowietrzyć dużego napinacza głównego łańcucha po jego wkręceniu? (W niektórych silnikach bmw jest taka procedura)

 

a zawróki vanosa wymieniłes? pewnie nie,,, masz wszystko nowe a te"pierdoły czyli zaworki" kazzdy o nich zapomina

 

One występują razem z kompletnym vanosami?

Opublikowano
Nie, zaworki zwrotne to osobne części.

 

Coś kojażę temat, ale nie mogę znaleźć. Możecie podesłać linka :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.