Skocz do zawartości

320 Ci kilka pytań, problem z sondami.


wojtek78

Rekomendowane odpowiedzi

Moje BMW mam od 3 miesięcy i teraz zaczęły mi się dziać dziwne rzeczy. Pierwsza sprawa to kilka dni temu pojawił mi się błąd przepustnicy i ASC, rozebrałem gumowe węże do przepustnicy, nie było pęknięć więc złożyłem i błąd zniknął. Myślałem że wszystko jest ok ale pojawiają mi się błędy obu sond lambda, błąd 227 i 228. To raczej nie pożliwe żeby padły obydwie, sprawdziałem w inpie na podglądzie jak działają i oto jak wyglądały pomiary zaraz po odpaleniu auta:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4db9fd59366f926.html

Obie sondy wykazywały pomiary na poziomie o 0,12 v do 0,8 v czyli w normie. Przeczuwam zatkaną odmę, odkręcając korek silnik spada z obrotów, do tego zasysa powietrze, a także z okolic przepustnicy/bagnetu wydobywa się syczenie zasysanego powietrza. z tego co czytałem to uszkodzona odma wypływa na pracę silnika, mój pracuje ok, nie faluje, pali jak zawsze, nie gaśnie, tylko te błędy, pod korkiem była żółta maź, na bagnecie nie, w rurce odmy przy vanosie jest żółta maź. Podsyłam jeszcze zdjęcie jak pracują poszczególne cylindy, chwilkę po odpaleniu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/588a97973c88a310.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 365
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Błędy 227 i 228 rzadko dotyczą samych sond lambda. Świadczą raczej o rozjeżdżonych adaptacjach paliwowych. Pokaż screena zakładki adaptacji paliwowych (A-reg). Przyczyną rozjechanych adaptacji długoterminowych multiplicativ może być na przykład uszkodzenie przepływomierza. W przypadku rozjechanych adaptacji długoterminowych additiv może to być lewe powietrze czyli wszelkie nieszczelności przed i za przepustnicą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakłada A-reg zaraz po odpaleniu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bbbcb49529b9a6e.html a teraz po jakiś 2-3 po odpaleniu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3585292cc9e8bb6.html.

 

Przez kilka tyg jeździłem z uszkodzonym czujnikiem położenia wałka wydechowego, a potem taka sama sytuacja powtórzyła się wa wałkiem ssącym. Mogło to spowodować błędy w adaptacjach ??

Denerwuje mnie to syczenie w okolicach przepustnicy, a także spadające obroty po odkręceniu korka wlewu oleju a także zasysanie powietrza. Jak wyciągnę bagnet, to czuć także zasysanie powietrza takie chlupanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie kasowałeś wcześniej adaptacji paliwowych to bardzo niedobrze. To by oznaczało że ECU nie robi adaptacji długoterminowych więc nie dziwi nas takie spalanie.

 

Co do odmy to rozszczelnienie czy głowicy czy spływu bagnetu zawsze powoduje zasysanie lewego powietrza. Dziwny syk w okolicy przepustnicy powinieneś sprawdzić - to też jest źródło lewego powietrza.

 

Sprawdź wskazanie przepływomierza na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co teraz z tymi adaptacjami ??

 

Jutro podejrzę skąd ten syk, ale wydaje mi się, że gdzieś pod kolektorem tak w okolicach odmy/przepustnicy. W przypadku gdyby brał lewe powietrze silnik mógłby nie równo chodzić albo falowałby obroty, nic takiego u mnie się nie dzieje. Jutro zrobię zdjęcie jak działa przepływka. Coś mi się kojarzy, że patrzyłem ostatnio na wskazania przepływomierza i był coś ok 16kg chyba, głowy sobie uciąć nie dam, U pewnie się jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem co z przepływomierzem, i na wolnych obrotach oscyluje wokół 10-11. Tzn za każdym odświeżeniem waha się o 0,25 tak mniej więcej w granicach 10,25-11,00, z tym że to wartości skrajne jakie zaobserwowałem przez około minute.

 

Jutro będę szukał lewego powietrza, chociaż od tygodnia błąd się nie pojawił. Powiedzcie mi czego objawem są cykające wtryski, bo wydaje mi się moje pracuje ciut za głośno. Chociaż może tak jest w tym aucie, to moje pierwsze BMW więc jestem jakby mało doświadczony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. Wymieniłem odmę, dolot wygląda na szczelny a problem z sondami pozostał. Dziwne jest tylko to, że błędy pokazują się po przejechaniu ok 40-50 km a czasem jeszcze później. Auto jedzie normalnie, tylko kontrolka silnika się świeci. Co może być przyczyną błędu sondy oprócz nieszczelności dolotu ?? przepływomierz na ciepłym silniku pokazuje ok 10-11 kg/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam. Właśnie jak przystawiam ucho to wydaje mi się jakoś tak dziwnie coś syczy w środku kolektora w okolicach zaworu. Za to odpowiedzialny jest ten zawór ??

 

I może wskazówka, zazwyczaj kontrolka zapala się jak jadę ze stałą prędkością i obroty są tak w okolicach 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam kilka typów takiego zachowania auta, powiedzcie mi który jest najbardziej prawdopodobny ??

 

1. Regulator napięcia. Mam coupe i w inpie pokazuje mi ładowanie 13,7-13,9, i do tego migają mi swiatła, a dziś jak używałem podgrzewania szyby to falowały mi delikatnie obroty.

2. Delikatny wyciek, zapocony przewód doprowadzający olej do Vanosa.

3. Nie zbyt świeży olej, kupiłem auto miesiąc temu i wiem że olejem jaki zalany był silnik to motul pełen syntetyk wymieniany jakieś 35-40 tys km temu.

 

Która z przyczyn może wpływać na wywalanie błędów sond ?? wydaje mi się że wszystko po trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Nie zbyt świeży olej, kupiłem auto miesiąc temu i wiem że olejem jaki zalany był silnik to motul pełen syntetyk wymieniany jakieś 35-40 tys km temu.

:mad2: :mad2: :mad2: 35-40KKM na jednym oleju??? Co za ynteligent tym jezdził wczesniej? Zmieniaj olej - Now!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę wymienię. A pozostałe czynniki ?? dziś zmierzyłem ładowanie to bez obciązęnia ok 14v a po włączenie wszystkiego co tylko możliwe 12,9. Stawiam na regulator napięcia. Tylko nie mogę znaleźć odpowiedniego, mam altka bosch 90A a wszystkie regulatory są do altków bosch 120A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że u Ciebie jest zupełnie inaczej. Mi auto nie gaśnie, nie szarpie, nie faluje, jedyna wada to kontrolka silnika. nawet jak zapali się to nic złego się nie dziej, przyśpiesza, jedzie normalnie, tyle że pomarańcz razi w oczy :P Takie objawy jak piszesz, czyli gaśnięcie i mulenie miałem przed wymianą czujnika położenia wałka rozrządu ssącego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. wiekszosc tych cech jak gasniecie i falowanie zastopowalem.. a kontrolka jak kontrolka co jakis czas sie pojawie .. jedyne to ze jest to blad sporadyczny a nie wystepujacy caly czas. 227 i 228 ahh sprawdzony vanos... dolot wielokrotnie ... o odmie nie wspomne i wiele innych. aczkolweik po ostatniej akcji jaka dzis mialem zaczynam podejzewac przeplywomierz bo mi nawet blad wyskoczy wkoncu. Powodzenia w szukaniu.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hno to odepnij przeplywomierz,i zobacz czy dalej to wystepuje,komputer powinien tak jakby przestawic sie na jak by to nazwac tryb awaryjny przeplywomierza i zastosowac wartosci domyslne, z tego co rozumiem to tak dziala.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Auto jedzie normalnie, tylko kontrolka silnika się świeci. Co może być przyczyną błędu sondy oprócz nieszczelności dolotu ??

 

Choćby zużyte katalizatory.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem. Olej zmieniłem(syf niesamowity) regulator wymieniłem( teraz ładowanie powyżej 14v) świece nowe Beru, dolot nie ma nieszczelności. Zauważyłem dość głośne cykanie wtryskiwaczy, może tu trzeba szukać przyczyny ?? może któryś wtrysk gubi się w czasie pracy i wtedy jest zły skład mieszanki. Z tego co zauważyłem to błędy sond wywala mi tylko w zakresie 1500-3000 obr/min. Nawet jak wywali mi błąd to auto ciągnie normalnie, nie szarpie, odpala normalnie i nie gaśnie. Co mnie jeszcze dziwi, spalanie. Do pracy mam 5 km, a mimo to po dojeździe na miejsce widzę ubytek z zbiorniku. Planuje zalać jutro STP formuła do czyszczenia układu paliwowego. Mam nadzieje że cos pomorze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STP... NIE LEJ TEGO SYFU!!!! strary bo sobie szkod narobisz!!! to juz lepiej nalej caly zbiornik 98 PB i go przetrzyj go po trasie. Tego typu produkty sa do bani jak go zalejesz moze to spowodowac rozpuszczenie osadów w zgiorniku paliwa ... a jak to pojdzie ci w wtryski.... Ja cos podobnego zrobilem kiedys i mi na szczescie tylko wskaznik paliwa w zbiorniku zblokowalo :D i smieszna sytuacje mialem na miescie ... bo mi ponad cwierc zbiornika pokazywalo. Kiedys mechanik powiedzial ze jak juz lac to lepiej dynksik to ci szkod nie narobi przy dislu a przy benzynie 98
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz ?? cholera teraz mam pół zbiornika zwykłem 95, wyjeżdżę to i doleje 98. Na forach ludzie pisali, że to pomaga, ale skoro tak to odpuszczę sobie. Miałem zamiar wlać ok pół butelki na ciut więcej jak pół zbiornika paliwa.

U mnie problemy z sondami zaczęły się po wymianie obu czujników położenia walka rozrządu, na początku raz wywaliło jedną sondę, a potem zaczęło wywalać dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.