Skocz do zawartości

Naprawa skrzyni manualnej BMW E60 525i?


arturpucz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuję kogoś kto zajmuje się naprawami skrzyń manualnych. Problemem jest u mnie drugi bieg i powoli coś dzieje się z trzecim. Dwójka przy szybszej zmianie (znaczy się normalnej zmianie) wchodzi z lekkim zgrzytem, przy zmianie z jedynki muszę dosłownie chwilkę "zaczekać na luzie" i dopiero potem wrzucić drug bieg, wtedy jest dobrze. Czasem też jest problem z wrzuceniem wstecznego po odpaleniu auta np po nocy, strasznie ciężko wchodzi, muszę próbować ze 2-3 razy. Czy może to być również sprzęgło?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij moze od wymiany oleju i dodaj dodatek do skrzyn Liqui Moly.

Olej od dilera. dodatek z allegro.

Wymieniales plyn w skrzegle? To ten sam hydrauliczny Dot 4 co w hamulcach. Tamten sie wymienia to i w sprzegle tez powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz moze specyfikacje Dot4 / Dot 4 LV / SL.6 Dot 4?

Internet porownuje SL.6 Dot 4 to Dot 5.1

EDYT:

Kupilem 2L za 50pln i zobacze czy bedzie jakas roznica. e60 ma zawor CDV wiec moze jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniany byl w czerwcu/lipcu i niestety zadnej poprawy nie bylo, a co do samego oleju nie byly w nim takze zadnych opilkow czy cos w tym rodzaju. A ten dodatek to co daje? I jak z tym plynem w sprzegle czy wymieniac czy nie? I o synchronizatorach mowil mi moj mechanik, ale mowil tez, ze nie ma poki co sobie glowy zawracac tym bo nie jest az tak zle. Ale wiadomo jak to jest ze swoim autem chce sie aby wszystko bylo tip-top. I stad moje pytanie odnosnie naprawy skrzyni, niby na internecie mozna kupic juz za 1500 zl druga ale wolalbym chyba doplacic wiecej i miec wyremontoeana swoja i moze jakos gwarancje na to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/liqui-moly-dodatek-do-skrzyn-i-mostow-z-mos2-1040-i6649443822.html

Jak cos to kup 50g. do skrzyni wchodzi chyba 1.8L oleju. BMW sprzedaje go w 1L butelkach. Olej masz teraz BMW czy jakis inny?

U mnie 1szy bieg byl czesto powodem do rzucania miesem. zalalem olej z dodatkiem i nie od razu ale po jakis 500km zaczelo byc widac poprawe. Co do sprzegla to zalej SL.6 Dot 4 ktory kolega gorus polecil. Sprzeglo lepiej na tym wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju do skrzyni wchodzi 1.6l i nie pamietam jaki jest zalany ale na pewno nie bmw. To mowisz teraz wymienic znowu i zalac razem z dodatkiem? Czy da rade dolac ten dodatek bez wymiany oleju? A co do wymiany plynu w sprzegle kazdyy jeden mechanik to zrobi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia w 525I ma wymagania co do oleju i ma byc taki jak zaleca BMW: MTF-LT-3 (viscosity okolo 6)

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1643610

Wiekszosc olei przekladniowych ma 10 i wiecej. Jak synchro ma dzialac skoro jest zalepione olejem o zlej gestosci? Tu kolego nie oszczedzisz.

Olej w sprzegle powinien byc wymieniony pod cisnieniem - 10psi. Normalnie tez sie da.

http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/143-TRANS-Clutch_Bleeding/143-TRANS-Clutch_Bleeding.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

realoem:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NL52-EUR-06-2005-E61-BMW-525i&diagId=23_0996

Oil for manual transmission MTF LT-3 83222339221

 

MTF-LT-2 byl chyba uzywany w 5cio biegowej skrzyni. e60 525i ma 6 biegow.

Sprawdz jeszcze raz na realoem.

 

Ja szukalem oleju po specyfikacji i nie moglem nic dobrac dlatego kupilem w salonie. Po specyfikacji ogolnej tez bym cos kupil i pewnie duzo taniej ale wszystkie byly za geste.

 

Kup 2 litry, zrzuc stary olej i zalej nowy. Zakrec skrzynia i spusc troche i znowu dolej + dodatek. Powinno spokojnie wystarczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według VIN mam MTF-LT-2 https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NA51-EUR-02-2004-E60-BMW-525i&diagId=23_0918

Więc samo dodanie dodatku powinno chyba wystarczyc bez calej wymiany oleju

I czy płyn do sprzęgłą bedzie płynem hamulcowym? Czy są zupełnie dwa inne zbiorniczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to kolega ma E60 2005 z M54B25 silnikiem.

Tak czy inaczej to ja bym kupil olej z salonu lub poszukal na necie jego specyfikacje i kupil dokladnie taki sam zmiennik. Jesli nie ma identycznego zamiennika - salon.

Plyn do sprzegla i hamulcowy jeden zbiorniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie taki silnik z tym że rok to 2004. Olej właśnie miałem zmieniony w czerwcu i był dobierany pod VIN także raczej specyfikacja jest dobra. To może sam dodatek powinien poprawić trochę pracę skrzyni. A płyn hamulcowy i tak właśnie będę zmieniał po świętach także to i dobrze i brać również pod VIN czy jak pisałeś zalać SL.6 Dot 4?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli vin mowi Dot4 LV to mozesz zalac SL.6 Dot 4. U mnie sprzeglo ladnie na tym chodzi.

Jesli jestes pewien ze dobrali ci olej do przekladni dobrze to daj dodatek i zobacz czy bedzie poprawa za jakies 500km. Dobrze by bylo gdybys wiedzial co tam masz teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po kupnie auta też wymieniłem profilaktycznie olej w skrzyni. BMW zaleca 75W/80 MTF GL-4.

https://www.eeuroparts.com/Parts/29783/Manual-Trans-Fluid-Gear-Oil-LT2-5-Liters-83220309031/

Podobno nie może być GL-5 bo niszczy synchronizatory. Ja zalałem Total transmission BV GL4+ (polecił mi go warsztat zajmujący się BMW) i biegi wchodzą jeszcze lżej niż wcześniej - chociaż problemów żadnych nie miałem. Płaciłem 25zł za litr. Mój pacjent to też 525i z M54, żółta naklejka na skrzyni MTF LT-2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Jeżeli dalej będziesz miał kłopotu ze zgrzytaniem przy przełączaniu biegów, możesz spróbować oleju który jest dostępny w salonach VW, Audi, Skoda. Numer tego oleju to G052512A2. Tak na marginesie to olej ten stworzono dla skrzyń biegów zgrzytających od nowości. Kiedyś miałem Octavię 1.8T 4x4, w której po wymianie oleju w skrzyni biegów na nowy oryginalny, nasiliły się objawy zgrzytania przy włączaniu drugiego biegu. Zastosowałem olej G052512A2 i problem przestał występować. Autem na tym oleju zrobiłem grubo ponad 100 000 km, samochód jeździ do dziś. Myślę, że bez problemu sprawdzi się w skrzyni BMW. Olej nie był specjalnie drogi, coś około 55 zł za litr. Tylko kup w serwisie, powinien być w oryginalnej butelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.