Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

miałem ten nie fart, że bolec który trzyma klapkę został wciągnięty włącznie z klapką do silnika robiąc trochę szkód(Disa została rozerwana w górnej jej części)... Na szczęście gładzie cylindrów nie zostały zarysowane, jedynie 1 tłok kwalifikuje się do wymiany oraz głowica do porządnej obróbki. Zdecydowałem, że zrobię kapitalkę jako że samochód mnie satysfakcjonuje a zwłaszcza Żonę. Na wstępie mam kilka pytań:

1. Czy ktoś robił kapitalke w M54B30 i ile go to kosztowało(Części+robocizna)

2 .Czy można w jakiś sposób zabezpieczyć Disę aby to się więcej nie powtórzyło? Np stosując jakąś siatkę dookoła Disy w kolektorze ssącym?

 

Nie chce zmieniać silnika ponieważ koszt to ok.3-4.5K co nie daję pewność że silnik będzie zdrowy a jak wymienie wszystko na nowe to będzie nowe :D

 

Mechanik na dzień dzisiejszy krzyknął za części następujące ceny:

-Uszczelka miski olejowej 147zł

-Kompletny zest. uszczelek silnika(Góra) 974zł

-Rozrząd komplet 1134zł

-Zestaw pierscieni tłoka 531zł

 

Do tego dochodzi jeszcze koszt:

-pompa wody

-disa

-rolki

-tłok(używany 90zł)

-Głowica( ok. 1000zł)

Robocizna ok. 2000zł

 

Co o tym sądzicie? Mechanik nie chce za dużo za robotę? Części nie wychodzą drogo??? Łącznie wyjdzie ok. 6500zł :dobani:

Dzięki za komentarze i opinie.

 

Zdjęcie z rozbiórki:

3e5fbc622eaa.jpg

e93d8023a31b.jpg

a574d742b5fd.jpg

Opublikowano

Wszystko się zgadza aczkolwiek jak można zauważyć, u mnie wyrwało kawałek ramki... A ten element niestety nie jest metalowy więc nawet gdybym miał zainstalowany taki zestaw u siebie przed awarią to na wiele by się nie przydał...

Czy ktoś się wypowie co do kosztów remontu kapitalnego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te koszty , które przedstawił ci mechanik są bardzo realne zakładając , że nic nie zrobisz sam.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wszystko się zgadza aczkolwiek jak można zauważyć, u mnie wyrwało kawałek ramki...

 

Kawałek ramki wyrwało ale to był finalny skutek a nie przyczyna uszkodzenia DISy. Obstawiam, żę klapka się zerwała na łączeniu z korbą, gdyz oba elementy są plastykowe i połączenie sie "wystukało". Klapka zerwała się z korby i poleciala w dal wyrywając część ramki u dolu.

Gdyby był zainstalowany zestaw z linka, to długa metalowa śruba mocująca metalowa klapkę do metalowej korby nigdy by się nie zerwała ze swojego miejsca praca.

Nie ma szans. Gdy w moim silniku DISA hałasowała, to w pierwszym odruchu też chciałem wymienić na nową, ale jak się upewniłem w ASO, że nowe są takie same, całe plastykowe, uznałem że trzeba zrobic upgrade na metalowe części by raz na zawsze zapomnieć o problemie. Teraz silnik ma ponad 400kkm a DISA jest cicha jak nowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.