Skocz do zawartości

[523i 96r] Który czujnik ABS kupić?


sandworm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zapaliły mi się kontrolki ABS i ESP. Po przeczytaniu tony stron w necie sprawdziłem miernikiem połączenia czujniki ABS - sterownik ABS i wyszło że uszkodzeniu uległ czujnik lewy przód.

Moje pytanie brzmi :

co kupić?

 

ate (ok 200zł)

bosh (ok. 150zł)

getz (ok. 45zł)

używany ze szrotu (nie znalazłem jeszcze)

jakie macie doświadczenia? , czy na tanim zamienniku nie będzie dużej różnicy w prędkości koła i sterownik ABS nie zgłupieje?, co z trwałością

zauważyłem że dostępność w handlu/szrotach/allegro czujnika szarego (przed liftem 98) jest dużo słabsza niż niebieskiego.

 

Uprzedzając ewentualne pytania jak sprawdziłem:

 

sterownik abs jest za schowkiem

nie trzeba wyjmować schowka

Wysuwamy osłonę pod nim, i wyciągamy (uwaga na kable) sterownik ( metalowa puszka z dużą czarną wtyczką) z prowadnic ( da się ale ostrożnie żeby nie urwać kabli/połamać ramki)

Dopiero jak wyciągniemy sterownik to odpinamy wtyczkę (odpinamy metalową "zapinkę", odchylamy i wyciągamy)

 

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=382150&d=1371413820

 

na powyższym zdjęciu jest rozpiska pinów

 

u mnie omomierz między 14 a15, 12 a 13 i 38 a 11 pokazał 3,1k a między 10 a 35 160 Ohm

co potwierdziło wcześniejsze pomiary prędkości kół na komputerze podczas jazdy (lewy przód pokazywał zero )

połączenia przewodowe: złacze czujnika - wtyczka są ok (sprawdziłem : dłuuugi kabelek + omomierz)

UWAGA! przypominam że tak jest (opis wtyczki) dla wersji do 98r. Nie wiem jak jest po 98r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U siebie założyłem delphi i działa idealnie.

 

Podobno nowych czujników nie wolno sprawdzać miernikiem tylko montować bez sprawdzania.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem BOSCH i działa idealnie juz 3 lata.

Z tym, że kupiłem zupełnie niepotrzebnie bo po wymianie czujnika dalej wywalało błąd czujnika.

Finalnie się okazało, że sterownik ABSu na pompie miał uszkodzone nitki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.