Skocz do zawartości

[E61] Moduł MPM błąd A6AB klemme 30 spannungslos


devil_ndg

Rekomendowane odpowiedzi

Temat poprawiłem. Zapoznaj aj się z regulaminem działu

 

Speed1211

 

Witam serdecznie wszystkich. Może ma ktoś pomysł z błędem, który znajduje się w temacie. Chodzi o brak zasilania na klemie 30? Co to i gdzie to jest? Błąd pojawił się już jakiś czas temu i jest cały czas, nie zauważyłem nic, co mogłoby spowodować czy też być objawem błędu-z autem nic się nie dzieje. Jedyną anomalią którą zauważyłem jest podwyższone ładowanie na poziomie 14.7-15 volt. Jak to ugryźć i z czym to może być związane? Z góry dzięki za sensowne podpowiedzi rozwiązania problemu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do moderatora- nie było konieczne poprawianie tytułu-pisałem w dziale e6x, ale mniejsza o to i dziękuje za dopisanie. Bagażnik i owszem był zalany tzn wnęka na koło i to ze dwa razy ale dobry rok temu wywaliłem wszystkie moduły na "góre" i są suche. Moje pytanie dotyczące tego błędu jest takie czy to usterka modułu czy też ta "klema30" to jakieś konkretne inne miejsce? Może posiada ktoś rozpiske pinów modułu MPM to sprawdzę czy wszystko tam się zgadza z zasilaniami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tytuł wątku składa się z dwóch ważnych informacji :

____________________________________________________________

 

1) informacja o modelu ...

...

 

Sprawdz czy moduł się nie zjarał albo nie masz kontaktów zasniedziałych

 

Piny podrzucę jutro

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie to wysokie ładowanie....Kiedyś było tak że jak aku był wyładowany to ładowało go 14,7-14,9V a potem spadało do 14,2-14,4. Teraz non stop nawet po naładowaniu prostownikiem do pełna jest 14,7-15,1v zastanawiam się czy MPM ma wpływ na wielkość napięcia ładowania czy tylko IBS? a może regulator napięcia się kończy...same niewiadome.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdz tez CAS Pin 1 Czerwono/Niebieski i 8 Zielono/Siwy wtyczki X10318

Jest pod kierownica

 

A16021 to MPM

http://fs1.directupload.net/images/171128/stv36wia.png

http://fs1.directupload.net/images/171128/m5ywyvem.png

Masz jeszcze jakiws bledy?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiają się od czasu do czasu błedy Can low w oryginalnym pdc od e61, mam obecnie założony moduł pdc od e65 (brak błędów INPA w tym module) i niby działa ale co dziwne brak reakcji na klawisz z konsoli tylko zmiana biegu na wsteczny uruchamia podgląd oraz czasami po odpaleniu sygnalizuje awarię mrygającą zielona diodą choć wszystkie czujniki poprawnie pokazują. Po ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie. Cuda wianki z tymi modułami w bagażniku... Edytowane przez devil_ndg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moduł chyba jest ten sam. Był kodowania czy tylko wpiołeś?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilania na kostce MPM się zgadzają tzn. 7 i 8 jest stały plus 12v, a 14 załącza plusa po stacyjce. Wychodzi na to że to przekaźnik w module szag trafił, lub coś innego... Nie obędzie się jednak bez podmianki-może jest tu jakaś dobra dusza z Gdyni?:D Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie próby naprowadzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Wróciłem do tematu błędu braku zasilania na przekaźniku drugim w module MPM. Okazuje się, że podczas sprawdzania napięć pominąłem pin 15 na którym też powinno być stałe 12v a jest 1,4v. Według schematu blokowego jaki przedstawił jeden z kolegów wynika iż kabelek z zasilaniem idzie z pierwszego pinu wtyczki X11008 która jest wpięta prawdopodobnie w zestaw bezpieczników znajdujących się z przodu w schowku, ale według tegoż samego schematu zasilanie to idzie z bezpiecznika 57 (świadczy o tym tak na logike zapis 30<57) który znajduje się w bagażniku. Teraz moje pytanie-czy dobrze rozumiem ten schemat? Bezpiecznik w bagażniku jest cały, w schowku też są sprawne, więc gdzie szukać tej upływności? A może mogę zrobić "mostek" ze stałym napięciem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.