Skocz do zawartości

BMW 3 E46 316i N42 - Bierze Olej - Diagnoza Mechanika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem na forum jak również posiadane przeze mnie BMW jest moim pierwszym Bawarskim samochodem także proszę o wyrozumiałość.

W moim samochodzie BMW 3 E46 316i N42 ubywa strasznie dużo oleju, bo aż 1 litr na około 500/600 kilometrów. Jednym z dziwnych objawów jakie zauważyłem to taki, że przy ruszaniu z pierwszego biegu po zatrzymaniu się na światłach, "stopie" itp. samochód kopci biało-siwym dymem. Takie zachowanie się samochodu raczej występuje na rozgrzanym silniku - nie zauważyłem aby tak miało się dziać zaraz po odpaleniu samochodu.

Z moim problemem byłem dziś u mechanika który posiada dobrą opinie jeżeli chodzi o naprawy samochodów BMW i jego diagnoza była bardzo szybka ponieważ od razu stwierdził iż przyczyną tego są uszkodzone pierścienie a co za tym idzie konieczna będzie naprawa głowicy, koszt takiej naprawy został wyceniony przez niego na około 2,5 do 3 tyś...

Jak już mówiłem, nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki samochodowej i dlatego pytam czy taka diagnoza przy opisanych objawach może być trafna ? I jeżeli tak to czy naprawa/wymiana pierścieni i głowicy to tak duży koszt ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano
Standardowa usterka w tych silnikach sa uszczelniacze zaworowe ktore przepuszczaja olej i odma. Owszem one znajduja sie w glowicy ale nie trzeba jej sciagac i calej remontowac by wyeliminowac problem. Pierscienie rzadko kiedy sa tu przyczyna , nie sa one w glowicy a zaplacisz jedynie duzo wiecej za remont, mysle ze tu po prostu chce Cie naciagnac. Znajdz w swojej okolicy warsztat gdzie wymienia uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy usluga okolo 1tys zl
Opublikowano

KOSZT NAPRAWY TO MAX 500ZŁ + USZCZELKI. Ktoś tu chcę Cię wydymać. A głowicy sie do tego nie sciaga, i pierścieni nie rusza.

Temat wałkowany 100 razy. Pisz skąd jesteś to ci polece dobry warsztat.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano

Tak też słyszałem, że typową usterką w tych silnikach są uszczelniacze zaworowe i dlatego też spodziewałem się takiej diagnozy mechanika a nie naprawy głowicy i kosztów rzędu 2 czy 3 tyś...

Czy pomiar kompresji może pomóc w określeniu tego czy winne są uszczelniacze zaworowe ?

Opublikowano
KOSZT NAPRAWY TO MAX 500ZŁ + USZCZELKI. Ktoś tu chcę Cię wydymać. A głowicy sie do tego nie sciaga, i pierścieni nie rusza.

Temat wałkowany 100 razy. Pisz skąd jesteś to ci polece dobry warsztat.

 

Niestety pewnie masz rację z tym wydymaniem :wink:

Dębica - Woj. Podkarpackie.

Opublikowano
Zdiagnozowanie zużytych pierścieni bez pomiaru ciśnienia sprężania i próby olejowej to wróżenie z fusów, ale jak widać wróżbitów w warsztatach nie brakuje.
BMW forever!!!
Opublikowano
W zachodniopomorskim mam bardzo dobry warsztat, jak cię interesuje to pisz na pw, to podesle nr.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano

Zrobiłem pomiar i ciśnienie oscyluje od 9.5 do 10, także biorę się za uszczelniacze zaworowe i zobaczymy co wyjdzie w trakcie.

Tony mieszkam na Podkarpaciu więc dzięki ale na drugi koniec Polski do warsztatu nie będę jechał :wink:

Opublikowano
Póki co to mogę napisać, że wczoraj auto wjechało do warsztatu i tak jak wcześniej pisałem do roboty pójdą uszczelniacze zaworowe - zobaczymy co w trakcie ewentualnie jeszcze wyjdzie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Piszę dla tych którzy mają podobny problem. W moim przypadku wymiana uszczelniaczy zaworowych na nowe było powodem ubytku oleju i kopcenia. Po ich wymianie nie ma kopcenia oraz nie ma wycieku oleju.
Opublikowano

Dokładnie. U mnie też po wymianie 0 kopcenia 0 brania oleju.

Po wymianie mi dalej ciągnął, ale okazało się, że był wyciek z jakiejś tam uszczelki.

Po jej zrobieniu nadal brał :D ale to już pompa vaccum dała ciała :) CO ZA PECH. Po wymianie pompy i ogarnięcie tych problemów:

DOSŁOWNIE NIC NIE BIERZE. Po tej wymianie przejechałem ok 4 tys km w zaledwie 1 miech :D i olej stoi nadal w takim samym miejscu.

 

 

Jeśli ktoś wam każe ściągać głowice do naprawy tego problemów to z góry plujcie na niego i na jego warsztat - Z REGUŁY TO OSZUST.

 

Jeśli ktoś chce bardzo dobrego mechanika, który naprawia tylko BMW BMW BMW I BMW niech piszę na pw.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Kolego nie trzeba zmieniać całej pompy vacum są uszczelki do kupienia w bmw i to nie drogo. Konkretnie jeden oring, i uszczelka do wewnątrz pompy. A najczęstszy objaw jej uszczelnienia to właśnie wyciek oleju i smród palonego oleju w kabinie. W samej pompie nie bardzo ma się co zepsuć to jest tylko obudowa i patyk z gumkami napędzany wałkiem wydechowym. :-) nie chcę cię poprawiać czy coś, piszę tylko dla potomnych żeby nie potrzebnie w koszty nie wchodzić. :D
Opublikowano (edytowane)

Masz rację, ale ringi robiłem z 10 tys km temu. Pompa po prostu się rozleciała, chyba ze starości. Nie miałem hamulców sprawnych - brak wspomagania, później olej w serwie, który zmiękczył membrane i serwo do wymiany.

Wymieniłem pompę + nowe uszczelki i serwo + nowy płyn hamulcowy i jest git.

 

Pompa była robiona 2 razy. Przez mechanika, który uszczelnił ją źle, a potem drugi raz u prawdziwego mechanika bmw.

U tego pierwszego wtopiłem bardzo dużo kasy z kwestią olejową w tym silniku. Z ok 3 tys wziął. A nie zrobił nic :) Także.. wiesz.

Na mechaników jestem wyhartowany. Nawet głupiego węża z chłodnicy gamonie nie potrafią założyć, musiałem gonić 100km bez płynu chłodniczego do normalnego warsztatu.

Edytowane przez matekBMW

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
A to jak najbardziej pompa vacum myślałem że chodziło o sam wyciek ;-)

 

Warto dodać, że nie każdy potrafi naprawić wyciek w pompie :D

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
A to też prawda. Ale jak już tak dodajemy to olej lubi uciekać z każdego możliwego miejsca, wymiennik ciepła co najczęściej uszkadza alternator elektrozawory vanosow, czujniki wałków, pokrywa zaworów czujnik Vvt ma simering który nieraz cieknie, i mało kto zwraca uwagę ale tulejki świec maja oringi które po ściągnięciu pokrywy lubią przeciekac. Niestety wiek daje im się we znaki i twardnieja i odgniataja się :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.