Skocz do zawartości

320d Wymiana silnika


Grzechutrz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taka nieprzyjemnosc ze w mojej e46 320d 2003 6 biegow silnik m47n 204d4 musze wymienic silnik(drugi cylinder boruta , dziura w tloku rozwalona glowica). Pytanie co moge z tym zrobic. Najlepsze to wymiana silnika ale do e46 troche silniki kosztuja lecz sprawdzalem w katalogu i silnik od e87 e90 ma oznaczenie m47n 204d4. czy ktos to robil czy da sie wsadzic slupek od nowszego? Potrzebuje pomocy bo jak narazie jestem zalamany. Od e46 sa drozsze silniki niz od e90(mowie o silniku m47n a nie o n47 ktory sie pojawil w drugiej polowie 2006 roku)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loledzy czy to ważne czy kolega ma normy spalin EU4 czy EU3 przecież kolega jasno oznajmił że chce kupić sam słupek bez osprzętu a EU4 różni się tym od EU3 że silnik z EU4 ma bardziej rygorystyczne spełniające normy spalin czyli ma dodatkowo chłodniczkę spalin w celu zmniejszenia toksyczności spalin i tylko tym się różni od EU3 więc co to za różnica przecież Kolega kupuje sam słupek który konstrukcyjnie nie różni się od EU3 czy EU4 i tyle na ten temat, przecież kolega cały osprzęt będzie miał swój, jeśli Kolego z twoich obserwacji wynika że ceny silników do E90 są tańsze od E46 to się nie zastanawiaj tylko bierz nie powinno być żadnych różnic, jedynie mocowanie silnika mogło się zmienić lub mocowanie dwumasy do wału i jedynie na to zwróć uwagę przy zakupie silnika, reszta to wszystko to samo, choć podejrzewam że wszystko powinno pasować ale lepiej spawdzić, ja mam nauczkę ponieważ miałem zamiar założyć skrzynię z E90 do swojego autka bo tańsza niż do E46 i zrobiłem wycieczkę sobie 200 kilosów w jedną strtonę i okazało się że owszem skrzynia owszem była taka sama ale wałek sprzęgłowy odrobinę większy i łożyskowanie na samym końcu wałka było wewnątrz tego wałka a w mojej skrzyni łożyskowanie znajduje się na kole dwumasowym i [BAD] zrobiłem sobie wycieczkę, gdybym wcześniej nie zmieniał koła dwumasowego i kompletu sprzęgła na orginał do mojej skrzyni tylko kupił komplet dwumasa i sprzęgło do E90 to wtedy bez problemu mogę zakładać skrzynię z E90 bo moim zdaniem takie podparcie końcówki wałka jest o wiele lepsze niż w moje rozwiązanie ale to nie temat rozważań.

Przepraszam że sie rozpisałem nie na temat ale myślę że mi wybaczycie pozdrawiam Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. tylko jak zaryzykuje silnik m47n2 z e90 i bedzie mial inne mocowania akcesoriow? utopic 3tys latwo, dlatego was sie pytam czy slupek silnika m47n z e87 lub tez e 90 jest taki sam. Moze ktos z was ma doswiadczenie.....? z gory dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem eu3 od eu4 to nie zmiana w polowie roku 2003 czyli eu4 to juz skrzynia 6 biegowa, obrotomierz ze czerwona skala od 5 tys obr, inny panel od klimatronica? jesli tak to mam eu4...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem EU3 od EU4 nie różni się elementem nr 15?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=18_0322&hg=18&fg=10

 

U mnie go nie ma. Mam EU3. Dodatkowo EU4 ma inne wtryski. Numer EU3 ma 6 znaków a EU4 ma 7.

 

http://img256.imageshack.us/img256/8537/wtrysko.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No generalnie o tym jest ten post. Ale dla tych co uzywaja opcji szukaj. Silnik m47n2 czyli z e87 i seri e90 a takze x nie pasuje gdyz ma inne uchwyty na pompe wspomagania i alternator..... tyle co sprawdzilem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej wstawić silnik 166PS? Wygląda identyko jak nasz 150PS. No i jest tańszy. ;)

oczywiście, że nie... komp, elektronika... w każdym e87 e90 masz już inny kluczyk taka opcja nie podejdzie - sam słupek powienien być taki sam.

Masz blok aluminiowy, czy żeliwny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Juz napisalem ze slupek nie pasuje gdyz w nowszym silniku m47n2 sa inaczej umieszczone alternator, klima, wspomaganie, dlatego uszy na silniku nie pasuja. Wiec zakupilem silnik m47n tylko ze eu4 i kolejne problemy. Najwiekszy jak narazie to dwumasa i turbo. Myslalem ze turbo da sie zrobic ze zmienie muszle i bedzie git a tu kicha. eu4 ma sterowana elektronicznie kierownice a eu3 ma zwykla gruszke i nawet jakby zmienic tylko wirnik to sie nie da bo sa rozne srednice lopatek. lekka masakra:):) bede informowal o dalszych problemach swapa:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moze ktos bedzie zainteresowany turbo do 320d 150KM ? szkoda ze mi nie podpasowala bo jest w idealnym stanie, a ja bede musial sie zadowolic regenerowana. wiec do sprzedania turbina ze sterowaniem elektronicznym , wal z kompletem panewek, walki rozrzadu, miska olejowa.... zainteresowanych zapraszam na priv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WItam.

Troche minelo ale chcialem sie podzielic swoimi problemami. Auto odpalilem , dwumase kupilem nowa tak samo jak sprzeglo. wszytko super ale uwazalem ze cos nie jedzie tak jak powinno. na hamowni wyszlo 122KM czyli malo. zaczalem dalej szukac i znalazlem. sprzedano mi silnik od 318d z 2006 roku. czyli euro4 , 8 znakow kodowania wtryskow itp. moc mala bo wtryski male, wiec zmienilem na stare no i wiem czemu sie stary silnik rozpadl. jeden wtrysk lal i dlatego tlok splynal, ale najciekawsze jest to ze nie rozpadl sie tlok z cylindra gdzie wtryskiwacz lal tlko poprzedzajacy. ewidentnie widac bylo to na korektach gdzie sterownik rekompensujac lejacy wtrysk zubarzal poprzedzajacy wtrysk. tam temp rosla z ubogiej mieszanki i zrobilo to borute. najwazniejsze ze wstawilem dobry wtrysk zakodowalem i wszytko dziala jak ta lala. mam prawie nowa fure:) turbo sprzeglo dwumasa. teraz musze zaczac sprzedawac czesci by troche odzyskac kasy:):):)

Pozdrawiam

jesli ktos potrzebuje jakiejs wiedzy co pasuje gdzie jak kupic dwumase do 6 biegowej skrzyni (a w polsce jest nieosiagalna wg intercars i innych hurtowni bo jakos luk nienadarza z produkcja) to zapraszam do dyskusji:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

A co się stało, pękł Ci wał korbowy, czy dziura w tłoku???

Na pewno uszczelniacze wału korbowego, jak będziesz przykręcał własny dwumas i sprzęgło (używane się skręca przy pomocy specjalnego przyrządy)

uszczelniacze po obu stronach, uszczelki pod kolektor wydechowy i dolotowy, można odme, przejrzyj poduszki pod silnikiem, starych sparciałych nie opłaca się wkładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam Panowie proszę o informacje czy słupek z e46 320d który ma już turbo sterowane elektronika będzie pasować do mojego tj e46 320d 2002. Słupek dawcy jest z 11.2003 podejrzewam, że jest to już silnik z normą eu4. Czy sam słupek będzie pasować pod mój osprzęt? I czy różnią się one pokrywami zaworów? Dziękuję za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.