Skocz do zawartości

Moje pierwsze BMW, mój pierwszy automat.


PawSa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Na początku chciałbym się przywitać, ponieważ stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW F31 320d. Stąd też moja obecność tutaj... Ogólnie rzecz ujmując nie jestem jakimś znawcą motoryzacyjnym (ostatni silnik spalinowy w którym sam grzebałem znajdował się w "komarku", którym śmigałem jakieś 15 lat temu :)) Po pierwsze nigdy bym się nie spodziewał, że kiedyś kupię jakikolwiek model BMW. Jednak podczas bezskutecznych poszukiwań idealnego audi postanowiłem sprawdzić bmkę... no i po pierwszej jeździe próbnej nie chciałem już innego auta :)

 

Poniżej zamieszczam pytania na które nie udało mi się jeszcze odnaleźć jasnej odpowiedzi, pomimo wykreślenia co najmniej kilku z nich po przeszukaniu forum oraz przeczytaniu instrukcji obsługi.

 

1. Przeczytałem wiele postów na temat wymiany oleju silnikowego co jakieś 15 tys kilometrów. Przekonały mnie wszystkie wymienione argumenty "za". Zwłaszcza, że na chwilę obecną i w najbliższej przyszłości będę pokonywał raczej krótkie odległości. Jestem zdecydowany na wcześniejszą wymianę oleju. Samochód ma przejechane 39 tys km ostatni raz olej wymieniany był na przebiegu ok 25 tys. Chcę się serwisować w ASO przynajmniej jeszcze przez jakiś czas.

 

Pytanie brzmi czy serwisy w polsce stawiają jakiś opór kiedy przyjeżdżam i mówię, że chcę wymienić olej przed czasem? Czy mogę sobie po prostu zadzwonić umówić na wymianę ew. uprzedzić, że jest wcześniej itp itd. Nikt nie będzie protestował ? Ktoś na tym forum wspominał, że przyjechał nawet na wymianę ze swoim olejem i filtrami. Więc w praktyce zapłacił tylko robociznę (nie wiem tylko czy to nie był jakiś zaprzyjaźniony serwis).

 

2. Jestem pod wrażeniem automatycznej skrzyni biegów! Jako laik mam pewne obawy wynikające z chęci uniknięcia zbędnych uszkodzeń tegoż cuda.

 

Nie chce sprawdzać tego na własnej skórze w zasadzie z góry zakładam, że tak inteligentna elektronika blokuje nam możliwość przypadkowej zmiany pozycji skrzyni podczas jazdy D np na P czy R ?

Czym jest tak w praktyce pozycja P na skrzyni (al a zostawienie samochodu na biegu) ? zakładam, że nie jest bezpieczne zostawienie auta tylko i wyłącznie na pozycji P na wzniesienie (bez ręcznego). Czy może moje założenie jest błędne ?

 

3. Dosłownie niedawno został wymieniony/uzupełniony płyn hamulcowy. Podczas wspomagania mojej dziewczyny przy wyjeżdżaniu z dość ciasnej koperty usłyszałem głośne tarcie na tylnej osi. Jakby hamulce trzymały tak na pół gwizdka ale ręczny był już wtedy spuszczony. Czy orientuje się ktoś co mogło być tego przyczyną ? klocki mogły przymarznąć ?

 

4. Czytając w instrukcji o auto alarmie postanowiłem sprawdzić jak to działa w praktyce. Problem w tym, że nie zauważyłem migającej diody w okolicach lusterka wstecznego jak to było opisane. Czy jest w ogóle możliwe, że auto z 2013 roku może nie mieć alarmu ?

 

Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za odpowiedzi!

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Witamy ;)

 

1. Bez oporów

2. Nie wrzuci P ani R przypadkowo, ręczny warto zaciągnąć przy wzniesieniu

3. Trzeba zweryfikować, raczej ciężko na odległość

4. Podaj ostatnie 7 cyferek numeru vin to się dowiemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bez oporów
- czy w takim razie powinienem wymienić tylko olej czy może coś jeszcze ?

 

2. Nie wrzuci P ani R przypadkowo
- w sensie elektronika nie pozwoli wrzucić nawet przy próbie ?

 

3. Trzeba zweryfikować, raczej ciężko na odległość
- będę obserwował, w sumie zdarzyło się to pierwszy raz (pierwsza noc auta na zewnątrz).

 

4. Podaj ostatnie 7 cyferek numeru vin to się dowiemy
- proszę bardzo : F667385
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak jak myślałem w Twoim vinie nie widnieje "system alarmowy" :(

 

Co do serwisu to olej i filtr wystarczy. Resztę rzeczy można śmiało zmieniać zgodnie z fabrycznym interwałem.

 

Elektronika skrzyni nie wrzuci P ani R w czasie jazdy nawet jeśli będziesz chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia tutaj sterowana akurat elektronicznie więc nie ma obaw. W starszych autach były cięgna i już nie było tak wesoło ;-) ale zawsze był "przycisk" zabezpieczający przed ruchami.

 

Generalnie w pozycji P w większości automatów, wysuwany jest trzpień (park rod), który blokuje obrót wału. Generalnie jest to raczej "dodatkowe" zabezpieczenie przed toczeniem, ręczny warto zaciągnąć, bo trzpień jest raczej dosyć delikatny i działają na niego spore siły. (tu w BMW może być też jakiś inny wynalazek)

 

Trochę o skrzyni jest tu:

 

https://www.motor.com/newsletters/20121010/WebFiles/MMM_ZF_8HP_Tranny.pdf

 

i tu http://www.atra.com/Webinars/Import/ZF8HP_Introduction.pdf

 

sam zaraz przejrzę sobie co nieco (ten drugi już czytałem).

 

Gratuluję zakupu generalnie, skrzynia jest b. dobra i będziesz zadowolony - ja temat przed kupnem studiowałem, bo wahałem się jeszcze nad E-klasa z 9G-TRONIC - chciałem bardzo dłuuuugi ostatni bieg bo sporo autostradowych km robię a tam te biegi są bardzo istotne.

 

Pozdrawiam

 

p.s. a tutaj film na którym widać co trzyma koło zębate (przykład) :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Mi też zawsze szkoda tego "trzpienia" nawet przy małym pochyleniu czuć jak odbija się od niego cała masa auta więc przeważnie zaciągam ręczny. Bardzo ubolewam nad tym że nie ma elektronicznego ręcznego w F30, wtedy byłby też auto-hold czyli cudowna funkcja sprawiająca że w korku nie trzeba trzymać hamulca. Ale to pewnie dopiero w G20 :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie auta jeszcze nie mam ale człowiek przyzwyczaił się do auto hold'a, oczywiście problemów z ruszaniem pod wzniesienie nie ma ale zawsze to jakaś wygoda, trochę będzie tego brak, a czy istnieje jakaś alternatywa, oczywiście poza własnymi stopami :wink: ?
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wytłumaczenie kwestii związanej z automatyczną skrzynią biegów.

 

Zmartwiła mnie trochę kwestia brakującego autoalarmu, dlatego też chciałbym trochę zgłębić temat.

 

Jakie obecnie montowane są systemy zabezpieczeń w samochodach BMW ? chodzi mi o to co każdy samochód powinien mieć w standardzie ? Szczerze zdziwiłem się, że autoalarm w nim nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
No właśnie auta jeszcze nie mam ale człowiek przyzwyczaił się do auto hold'a, oczywiście problemów z ruszaniem pod wzniesienie nie ma ale zawsze to jakaś wygoda, trochę będzie tego brak, a czy istnieje jakaś alternatywa, oczywiście poza własnymi stopami :wink: ?

 

Przy ruszaniu pod górkę nawet w manualu układ hamulcowy przytrzymuje ciśnienie przez 5 sekund imitując w zasadzie auto hold także problemu brak. Gorzej z korkami..

 

Dziękuję za wytłumaczenie kwestii związanej z automatyczną skrzynią biegów.

 

Zmartwiła mnie trochę kwestia brakującego autoalarmu, dlatego też chciałbym trochę zgłębić temat.

 

Jakie obecnie montowane są systemy zabezpieczeń w samochodach BMW ? chodzi mi o to co każdy samochód powinien mieć w standardzie ? Szczerze zdziwiłem się, że autoalarm w nim nie jest.

 

Napewno immobiliser a co do reszty musisz gdzieś zgłębić temat bo nie wiem. Wiem natomiast że najlepszy autoalarm to dobry pakiet AC :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ponoć po otwarciu drzwi P samo się wrzuca. Nie testowałem u siebie, ponieważ odruchowo zawsze sam to robię. Przy gaszeniu to chyba nie ma różnicy ?

Wrzuca się samo. Jak chciałem cofając ładnie zaparkować przy samym krawężniku to przy otwartych drzwiach jak w innych samochodach się nie da. Druga opcja jest taka, że jak się zatrzymasz i wyłączysz silnik mając skrzynie na D to sama wrzuca na P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć po otwarciu drzwi P samo się wrzuca. Nie testowałem u siebie, ponieważ odruchowo zawsze sam to robię. Przy gaszeniu to chyba nie ma różnicy ?

Wrzuca się samo. Jak chciałem cofając ładnie zaparkować przy samym krawężniku to przy otwartych drzwiach jak w innych samochodach się nie da. Druga opcja jest taka, że jak się zatrzymasz i wyłączysz silnik mając skrzynie na D to sama wrzuca na P.

 

U mnie nie wrzuca.

Po jeździe, mam na D, otwieram drzwi, auto jedzie.

Natomiast po odpaleniu auta, przy otwartych drzwiach nie wrzucę na innego biegu, ciągle jest na P.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

4. Czytając w instrukcji o auto alarmie postanowiłem sprawdzić jak to działa w praktyce. Problem w tym, że nie zauważyłem migającej diody w okolicach lusterka wstecznego jak to było opisane. Czy jest w ogóle możliwe, że auto z 2013 roku może nie mieć alarmu ?

 

Paweł

 

Jak napisał Randall, wg VIN twoje auto nie ma autoalarmu.

Z ciekawości sprawdziłem w cenniku BMW AD 2016 i autoalarm fabryczny oraz elektroniczny immobilizer (EWS IV) jest już w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno immobiliser a co do reszty musisz gdzieś zgłębić temat bo nie wiem. Wiem natomiast że najlepszy autoalarm to dobry pakiet AC :wink:

Który również jest zależny od rodzaju zabezpieczeń niestety.

 

Jak napisał Randall, wg VIN twoje auto nie ma autoalarmu.

Z ciekawości sprawdziłem w cenniku BMW AD 2016 i autoalarm fabryczny oraz elektroniczny immobilizer (EWS IV) jest już w standardzie.

Próbowałem sam studiować ten raport z rozkodowania vinu i nie znalazłem nic o immbilizer'rze. Chociaż z pewnością jest w aucie chociażby ze względu na bez kluczykowy system uruchamiania sinika, o którym w raporcie wzmianki też nie widzę... Czy informacje w VINie mogą być aż tak niekompletne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie wrzuca.

Po jeździe, mam na D, otwieram drzwi, auto jedzie.

Pewnie masz ciągle zapięte pasy ?

 

 

faktycznie, w pasach dalej jedzie, po odpięciu wrzuca na P.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Dosłownie niedawno został wymieniony/uzupełniony płyn hamulcowy. Podczas wspomagania mojej dziewczyny przy wyjeżdżaniu z dość ciasnej koperty usłyszałem głośne tarcie na tylnej osi. Jakby hamulce trzymały tak na pół gwizdka ale ręczny był już wtedy spuszczony. Czy orientuje się ktoś co mogło być tego przyczyną ? klocki mogły przymarznąć ?

Paweł

Chyba zlokalizowałem okoliczności występowania tego dźwięku. Faktycznie występuje podczas operowania hamulcem np. podczas parkowania. Taka jazda na wpół wciśniętym pedale hamulca w celu spowolnienia. Czy taki dźwięk w tej sytuacji to norma ? dodam tylko, że przy hamowaniu nic takiego się nie dzieje. Klocki do wymiany za ponad 50k km więc raczej są w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.